EFMZ109 Mesleği Tanıma ve Kariyer Planlama

2 AKTS - 1-1 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EFMZ109
Ad Mesleği Tanıma ve Kariyer Planlama
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HASAN BEDİR


Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrecilerin ilgi alanları, kişisel özellikleri ve değerleri ve iş dünyası hakkında farkındalık kazanmalarını sağlayarak, gelecek hedefleri ile uyumlu bir kariyer planlaması yapabilmelerine yardımcı olmaktır

Dersin İçeriği

Kariyer planlama ve geliştirme amacıyla öğrencinin kendini ilgi yetenek, değer ve mesleki kişilik olarak tanıması, İş gücü piyasası hakkında bilgi edinmesi. İş yaşamına girişte sahip olması gereken beceriler gibi içeriğe sahiptir. Bu içeriğe uygun olarak bilgi verilmesinin yanında çeşitli etkinlik ve test uygulamalar ile bireyin kendini tanıması ve geliştirilmesi sağlanacaktır. Farklı sektörlerden konuklarla öğrencilerin etkileşimleri sağlanacaktır.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Öztemel, K. (2019). Kariyer planlama ve geliştirme. Ankara: Pegem Yayıncılık.

Notlar

CBİKO Kariyer Kapısında bulunan video ve notlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kariyer merkezleri faaliyetlerinin tanınması
ÖÇ02 Özfarkındalığın arttırılması
ÖÇ03 Kariyer seçeneklerinin keşfedilmesi
ÖÇ04 Kendini ifade etme ve etkili iletişim becerilerinin geliştirilmesi
ÖÇ05 Profesyonel ilişki ağlarının öneminin kavranması
ÖÇ06 Kariyer sürecinde etkin kaynak kullanımının öğrenilmesi


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce´´nin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretiminde kurama, uygulamaya ve alan terminolojisine yönelik kapsamlı içerik bilgisine sahiptir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alan bilgisine katkıda bulunacak dilbilim, kültür, edebiyat, çeviri bilim, iletişim yan alanlarına ilişkin temel kavram, kuram ve akımların bilgisine sahiptir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi öğrenci değişkenlerine ilişkin kapsamlı bilgiye sahiptir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alana yönelik nitel ve/ya nicel bilimsel yöntemlerin bilgisine sahiptir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alan bilgisini kullanarak, gereksinim duyulduğunda bu bilgiyi yeniden yapılandırarak, eğitsel amaçlar ve öğrencilerin dil yeterlilik düzeyleri, yaşları ve olası gereksinimleri doğrultusunda etkili plan, yöntem, materyal, etkinlik ve ölçme, değerlendirm
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır. 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eleştirel bir bakış açısıyla eğitsel içerik ve materyalleri inceleyebilir, gereksinim duyulduğunda bunları uyarlama ve geliştirme becerisine sahiptir. 2
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce öğretimde karşılaşılan sorunlara yönelik değerlendirmelerde bulunabilir, sınıf içi uygulamalarda sonuç odaklı çözüm önerileri geliştirebilir.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim uygulamalarında inisiyatif alma ve yaratıcı olma gibi bağımsız davranış becerileri kazanır.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendini bir birey olarak tanıyabilme, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme becerisine sahiptir. 4
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. 3
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme becerisine sahiptir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eğitim teknolojileri bağlamında kendisi için gerekli olacak bilgi ve iletişim teknolojileri kullanım bilgisine sahiptir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İngilizce öğretmenliği uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Milli Eğitim sisteminin yapısını, amaçlarını ve işlevlerini tanır.Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. 2
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Birey olarak mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır ve eğitimdeki diğer paydaşlarla (okul yönetimi, veli vb.) ilet
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki öz güven (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma), sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisine sahiptir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tanışma, Dersin Amaç ve Hedefleri Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Kariyer nedir, beceri, yetenek, kariyer yönetimi Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Ulusal ve uluslararası değişim programları Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Temel iletişim becerileri Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Sektör günleri - Sivil toplum kuruluşları Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
6 İnce yetenekler ve beceriler 1 Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
7 İnce yetenekler ve beceriler 2 Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
9 Sektör günleri: Kamu Sektörü Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
10 Diksiyon ve beden dili Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 Özgeçmiş ve kapak yazısı hazırlama Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 Sektör Günleri: Özel sektör Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
13 Sektör günleri: Akademi Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
14 Sektör günleri: Girişimcilik Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Örnek Olay
15 Ders değerlendirme ve proje detayları Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 8 2 16
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 6 2 12
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 60
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,40
AKTS 2 AKTS