YLUAT702 Tez Çalışması

24 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod YLUAT702
Ad Tez Çalışması
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 24 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Tez Çalışması
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SÜHA BERBEROĞLU


Dersin Amacı

Belirli bir konuda uzman olmayı isteyen öğrencilere bu yeteneğin kazandırılması

Dersin İçeriği

Belirli bir konuda literatür ve araştırmaya dayalı çalışmalar yapmak, Bu amaçla belirli yöntemlerin kullanılması ve değerlendirmelerin yapılması. Yapılan tüm işlemlerin bilimsel yazım kurallarına uygun olarak yazılması ve jüriye sunumu

Dersin Ön Koşulu

Yüksek Lisans ders aşamasındaki sorumluluklarını başarıyla tamamlamak

Kaynaklar

Uzmanlık alanındaki tüm bilimsel yayınlar

Notlar

Uzmanlık alanındaki tüm bilimsel yayınlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Belirli bir konuda kapsamlı kaynak taramayı bilir
ÖÇ02 Belirli bir konuda araştırma yöntemlerini bilir
ÖÇ03 Bilimsel bir yayın hazırlamayı bilir
ÖÇ04 Belirli bir konuyu bilimsel bir dille sunmayı bilir
ÖÇ05 Belirli bir konuda bilim adamları ile tartışmayı bilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İleri düzey Uzaktan algılama ve Coğrafi Bilgi Sistemleri kavramları hakkında altyapı sahibi olur. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzaktan algılama teknolojisi, algılayıcı sistemler ve bu sistemlerin elde ettiği görüntüler hakkında bilgi sahibi olur.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzaktan algılama verisi kullanarak CBS veri tabanları için bilgi üretebilir ve veri tabanı yönetimi konularında bilgi sahibi olur.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik uygulamaları için gerekli olan güncel teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi, ile veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Güncel veri ve yöntemlerin multi-disipliner çalışmalarda kullanılabilmesi için gerekli bilgileri edinir 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Coğrafi Bilgi Sistemleri ve Uzaktan Algılama alanlarındaki güncel veri ve yazılımları kullanma konularında teknik yeterlilik kazanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uydu görüntülerinin kullanım alanları hakkında bilgi sahibi olur; bu alanda kuramsal ve uygulamalı bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanabilir.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uydu verilerini işleyerek fiziksel ve atmosferik değişkenleri hesaplama ve yorumlama yeteneğine sahip olur.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzaktan Algılama tekniklerini kullanarak CBS projeleri için veri hazır.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal CBS teknikleri ile coğrafi veriyi analiz etme ve yorumlamaya yeterlilik kazanır
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kullanıcı düzeyinin üzerinde sorun belirleme, çözme, çözüme yönelik uygulama geliştirme becerisi kazanır 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uydu verilerinden bilgileri elde etme, değerlendirme, kayıt etme ve uygulama yapabilme yeteneğini edinir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tez danışmanına bağlı olarak konu belirleme çalışmalarının yapılması Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
2 Tez danışmanı ile konuyu belirleme Kaynak tarama-2 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Tez uygulama alanı ve çalışma yönteminin belirlenmesi Kaynak tarama-3 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 Tez program özetinin hazırlanması ve sunulması Alanı ile ilgili kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Araştırmaların başlaması Veri toplama ve değerlendirme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
6 Araştırma aşaması Veri toplama ve değerlendirme-2 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
7 Araştırma ve yazma aşaması Veri toplama ve değerlendirme-3 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
8 Araştırma ve yazma aşaması-2 Veri toplama ve değerlendirme-4 Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
9 Araştırma ve yazma aşaması-3 Veri toplama ve değerlendirme-5 Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
10 Araştırma ve yazma aşaması-4 Veri toplama ve değerlendirme-6 Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
11 Yazma aşamasının sürdürülmesi, yazılan bölümler hakkında danışman görüşünün alınması Yazım ve literatür kontrolleri Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
12 Yazma aşamasının sürdürülmesi, yazılan bölümler hakkında danışman görüşünün alınması-2 Yazım ve literatür kontrolleri-2 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
13 Yazma aşamasının sürdürülmesi, yazılan bölümler hakkında danışman görüşünün alınması-3 Yazım ve literatür kontrolleri-3 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
14 Tezin giriş ve önceki çalışmalar, materyal ve metot kısımlarının tamamlanması Yazım ve literatür kontrolleri-4 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
15 Tezin giriş ve önceki çalışmalar, materyal ve metot kısımlarının tamamlanması-2 Yazım ve literatür kontrolleri-5 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
16 Tezin tamamlanan yazılı bölümleri ve değerlendirilen verilerin biraraya toplanması Önceki haftalarda yapılan tüm çalışmaların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
17 Tezin yazılı olan tüm materyallerinin değerlendirilmek üzere basılması Önceki haftalarda yapılan tüm çalışmaların gözden geçirilmesi-2 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 15 26 390
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 15 10 150
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 29 29
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 30 30
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 601
Toplam İş Yükü / 25 (s) 24,04
AKTS 24 AKTS