EBE740 Doktora Tezi (Z)

25 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EBE740
Ad Doktora Tezi (Z)
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 25 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Tez Çalışması
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi BURCU AVCIBAY VURGEÇ


Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencinin ebelik alanında seçtiği bir konuyu bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak incelemesi, veri toplaması, analiz etmesi, elde ettiği bulguları önceki ve benzer araştırma sonuçları ve kendi yorumları çerçevesinde yorumlayarak bilimsel araştırma raporu haline getirmesi ve rapor şeklinde yazmasını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Ebelik alanında İlgi duyulan ve daha önce araştırılmamış bir konunun belirlenmesi, ilgili kitap, makale ve materyallerin incelenmesi, bilimsel araştırma yöntemleri, veri toplama teknikleri, verilerin analizi, bulguların betimlenmesi ve yorumlanması, tezin bilimsel araştırma raporu şeklinde yazılmasını içerir.

Dersin Ön Koşulu

Öğrencinin en az 120 AKTS' lik doktora dersi almış ve doktora yeterlik sınavını başarı ile tamamlamış olması gerekir.

Kaynaklar

Ulusal ve uluslararası sürekli dergiler, Üniversite kütüphanesi üye olunan veri tabanları

Notlar

Enstitü tez yazım kılavuzu


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tez çalışması hakkında evrensel normları açıklar.
ÖÇ02 Seçtiği konu ile ilgili danışmanı ile eşgüdümlü çalışır.
ÖÇ03 Tez konusunu bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırır.
ÖÇ04 Tezin fikri, araştırılması, projelendirilmesi ve yürütülmesini sağlar.
ÖÇ05 Elde ettiği verileri analiz eder.
ÖÇ06 Elde ettiği bulguları önceki ve benzer araştırma sonuçları ve kendi yorumları çerçevesinde değerlendirir.
ÖÇ07 Tez çalışmasını bilimsel araştırma raporu şeklinde yazar.
ÖÇ08 Tezin yazılması, sunulması, savunulması ve yayına dönüştürülmesini yapar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ebelik alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri farklı disiplinlerden elde ettiği bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırmalarla geliştirir ve ebelik alanına yenilik getirebilecek özgün sonuçlara ulaşır. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kanıta dayalı uygulamaları, etik yaklaşımı ve mesleki felsefesi ile meslektaşları, sağlık ekibi ve topluma örnek olur. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bağımsız olarak ya da bir ekip içinde toplumsal gelişime ve ebelik mesleğinin güçlenmesine katkı sağlayacak proje ve araştırmalar yapar, elde ettiği sonuçları uygulamalarına yansıtır 4
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek mesleki ve kişisel gelişimini sürdürür, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak ebelik alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ebelik mesleği ile ilişkili kavram, teori ve modeller geliştirebilecek bakış açısına sahiptir, alanına yenilik getiren düşünce, yöntem tasarım ve uygulama geliştirebilir ya da bilinen bir düşünce, yöntem veya uygulamayı farklı bir alana uyarlayabilir 5
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Araştırma yöntemleri konusunda üst düzey bilgiye sahiptir ve bilimsel bir makaleyi değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar 4
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Özgün araştırma ve projelerden elde ettiği sonuçları ulusal/uluslararası kabul görmüş hakemli bilimsel dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar. 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplumun ihtiyaçlarını analiz ederek, yenilikçi yaklaşımları benimseyerek, doğru bilgiye kolay ve hızlı ulaşarak alana özgü politikalar geliştirilmesine öncülük eder. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Liderlik becerileri gelişmiştir, ebelik alanı ve ilişkili disiplinler arası sorunların çözümü için sorumluluk alır, stratejik karar verme süreçlerini kullanarak liderlik eder. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğretim yöntem ve tekniklerini konusundaki bilgilerini kullanarak alanı ile ilgili konularda eğitim programı oluşturabilir, eğitim yapar ve sonuçlarını değerlendirir


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tez konusunun belirlenmesi Okuma, Araştırma, Kütüphane ve internet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Tartışma
2 Tez konusunun belirlenmesi-2 Okuma, Araştırma, Kütüphane ve internet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
3 Tez konusu ile ilgili ulusal ve uluslararası veri tabanlarında literatür taraması Okuma, Araştırma, Kütüphane ve internet taraması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Anlatım, Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama
4 Tez konusu ile ilgili ulusal ve uluslararası veri tabanlarında literatür taraması-2 Okuma, Araştırma, Kütüphane ve internet taraması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Beyin Fırtınası, Anlatım
5 Güncel literatür bilgisi ışığında, tez konusunun orjinalliğini sağlamaya yönelik bilimsel hipotez/hipotezlerin kurgulanması Okuma, Araştırma, Kütüphane ve internet taraması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Anlatım, Tartışma
6 Tez konusuyla ilgili bilimsel hipotez/hipotezleri doğrulayabilecek süreçlerin, yöntem/yöntemlerin, analiz metot/metotlarının belirlenmesi Okuma, Araştırma, Kütüphane ve internet taraması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Tartışma, Anlatım
7 Araştırmanın tüm süreçlerinin ayrıntılı olarak planlanması, tez önerisinin ve maddi destek için projenin hazırlanması Okuma, Araştırma, Kütüphane ve internet taraması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Soru-Cevap, Anlatım, Gösteri
8 Ara Sınavlar Okuma Rapor hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi
9 Araştırmada kullanılacak yöntem/yöntemlerinin ve analiz metot/metotlarının standardizasyonu için ön denemelerin yapılması İlgili materyallerin hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme, Tartışma
10 Araştırmanın gerçekleştirilmesi, materyal/materyallerin ve verilerin toplanması İlgili materyallerin hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma, Tartışma
11 Araştırmanın gerçekleştirilmesi, materyal/materyallerin ve verilerin toplanması-2 İlgili materyallerin hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma, Tartışma
12 Araştırmanın sonucunda elde edilen materyal/materyallerin analiz edilmesi Verileri bilgisayar ortamına aktarma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme, Tartışma, Anlatım
13 Araştırma sonucunda elde edilen tüm analiz sonuçlarının ve diğer verilerin istatistiki analizinin yapılması Verileri bilgisayar ortamına aktarma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Tartışma
14 İstatistiki analiz sonuçlarının güncel literatür ışığında yorumlanması Okuma, Araştırma, Kütüphane ve internet taraması Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Tartışma
15 Elde edilen istatistiki verilerin tez formatında hazırlanarak raporlanması ve savunulması Okuma, Yazma, Sunuma hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Rapor hazırlama, yazma Ölçme Yöntemleri:
Jüri Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Rapor hazırlama, yazma Ölçme Yöntemleri:
Jüri Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 30 420
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 5 25 125
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 617
Toplam İş Yükü / 25 (s) 24,68
AKTS 25 AKTS