SAİ525 Su Ürünlerinde Uygulamalı Bozulma Analizleri

6 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SAİ525
Ad Su Ürünlerinde Uygulamalı Bozulma Analizleri
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. YEŞİM ÖZOĞUL


Dersin Amacı

Yüksek lisans düzeyinde su ürünlerinin kalitesini belirlemede kullanılan duyusal, kimyasal ve mikrobiyolojik analizler hakkında bilgi verilmesi ve uygulamalı olarak bu analizlerin bireysel olarak yapılması

Dersin İçeriği

Yüksek lisans düzeyinde su ürünlerinde tazelik ve etkileyen faktörler, kaliteyi koruma metodları ve alınacak önlemler, su ürünlerinde besin madde bileşenlerinin önemi ve kimyasal yapıları, besin madde ve yağ asit analizi, post-mortem kimyasal değişimler ve nedenleri, kalite belirlemede kullanılan duyusal, kimyasal, fiziksel ve mikrobiyolojik metotlar, TVB-N, TBA analizleri, biyojenik aminler ve nukleitid yıkım ürünleri analizleri, lipit oksidasyonu (FFA, PV yapılması), mikrobiyolojik bozulma ve lab. uygulama

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ders Notu ve Kitaplar Diger Kaynaklar

Notlar

internet


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Yüksek lisans düzeyinde su ürünlerinde kalite ve kaliteyi etkileyen faktörleri öğrenir
ÖÇ02 Kaliteyi koruma metodlarını yüksek lisans düzeyinde öğrenir
ÖÇ03 Besin madde bileşeni analizlerini yapar
ÖÇ04 Su ürünlerinin duyusal, kimyasal ve mikrobiyolojik analizlerini gerçekleştirir
ÖÇ05 Su ürünlerinde fiziksel metotları bilir
ÖÇ06 Su ürünlerinde analiz sonuçlarını değerlendirir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi konularında lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak edindiği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiyi farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur ve yorumlar 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanında karşılaştığı sorunları uygun bilimsel yöntemleri kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümler 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve sonuçlarını değerlendirir.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanıyla ilgili beklenen ya da öngörülmeyen sorunlara yönelik çözüm yöntemi belirler ve sorumluluk alarak çözüm üretir. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanıyla ilgili kaynaklara ulaşır, bu kaynaklardan yararlanır, edindiği bilgi ve beceriyi eleştirel olarak değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirir. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki güncel bilgileri veya çalışmalarını yazılı görsel ve sözlü olarak sunabilir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel gözle irdeler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dilde sözlü yazılı iletişim kurabilir. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile iletişim teknolojilerini etkin şekilde kullanabilir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanıyla ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir, denetler ve bu değerleri öğretir. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planı geliştirebilir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri kapsamında değerlendirebilir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda uygular 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Su ürünlerinin besin madde bileşenleri, kimyasal yapıları ve önemi Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Balıklarda besin madde bileşen analizi (protein, lipit, nem ve kül), Öğrencilere birinci proje verilmesi Laboratuvar hazırlığı ve birinci ödev konusunu belirleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
3 Yağ asitlerin önemi ve besinlerde yağ asit analizi Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, Laboratuvar hazırlığı, proje hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
4 Kalite nedir ve kaliteyi koruma metotları ve alınacak önlemler Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
5 Kaliteyi koruma metotları ve alınacak önlemler, her bir öğrenciye proje konusu belirleme Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, proje hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
6 Post-mortem kimyasal değişimler ve nedenleri Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, proje hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
7 Kalite belirlemede kullanılan duyusal, kimyasal, fiziksel ve mikrobiyolojik metotlar, proje teslimi Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, proje hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
9 Duyusal analizler (subjectif ve objektif), öğrencilere ikinci proje verilmesi Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, proje hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Fiziksel metodlar Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, proje hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Kimyasal analizler (TVB-N, TMA, pH vb.), öğrenci sunumları Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, Laboratuvar hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar
12 Biyojenik aminlerin önemi ve analizi, öğrenci sunumları Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, Laboratuvar hazırlığı, proje hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar
13 Nukleitid yıkım ürünleri ve analizleri, öğrenci sunumları Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, Laboratuvar hazırlığı, proje hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar
14 Lipit hidrolizi ve oksidasyonu (FFA, PV analizleri), Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, Laboratuvar hazırlığı, proje hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar
15 Mikrobiyolojik analizler, proje teslimi Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, Laboratuvar hazırlığı, proje hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 154
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,16
AKTS 6 AKTS