SOSZ304 Sosyal Bilgilerde Sözlü ve Yazılı Edebiyat

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SOSZ304
Ad Sosyal Bilgilerde Sözlü ve Yazılı Edebiyat
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. ANDAÇ ÇUHADAR


Dersin Amacı

Bu dersi alan öğretmen adayı, edebi ürünleri tanır ve bu ürünlerden yararlanarak bilgileri kalıcı hale getirmenin yollarını kavrar.

Dersin İçeriği

Sözlü ve yazılı edebiyatın anlamı, edebi eserlerin türleri, edebi eserlerin sosyal bilgiler öğretiminde kullanılması.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul bulunmamaktadır

Kaynaklar

Sosyal Bilgilerde Sözlü ve Yazılı Edebiyat İncelemeleri, Editör Halil Tokcan

Notlar

Yerli ve yabancı edebi eserler, efsaneler, masallar, anı kitapları, gezi kitapları vb.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bu dersi alan öğrenci yazılı ve sözlü edebiyatı tanır.
ÖÇ02 Bu dersi alan öğrenci edebi türleri tanır
ÖÇ03 Bu dersi alan öğrenci sosyal bilgiler dersi amaçları doğrultusunda edebi eserleri nasıl kullanacağını kavrar
ÖÇ04 Bilginin kalıcılığını sağlamak için kullanacağı edebi eserleri sınıf seviyelerine göre listeler.
ÖÇ05 Öğrencilerin bireysel farklılıklarına uygun edebi eser seçer
ÖÇ06 Öğrencilerin demokratik yurttaşlar olarak yetişmelerine olanak sağlayacak edebi eserleri seçer.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitimin bilimsel temellerini tanır
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimlerin bilgi üretme yöntemini açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal Bilgiler Öğretmenliği mezunu; Sosyal bilimlerin temel kavram ve ilkelerini açıklar.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gereksinim duyduğu bilgi kaynaklarına ulaşma becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir 2
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Demokratik öğrenme ortamları yaratacak ve sınıfını gerçek yaşamın bir parçası haline getirecek uygulamaları tanımlayabilir 4
PÖÇ06 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar. 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrencilerin empati, eleştirel ve yaratıcı düşünme, insani değerlerle uyumlu etkili karar verme ve sorun çözme becerilerini geliştirecek yöntemleri kullanır. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrenci merkezli öğretimi etkili kılabilecek biçimde özgün materyaller geliştirir ve bilgi teknolojilerini kullanır. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Ölçme ve değerlendirme konusunda mekanik olmaktan kaçınarak, öğrencilerin çok yönlü gelişimini sağlayacak, yaratıcı ve özenli biçimler kullanabilir 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sosyal Bilgiler dersinin içeriğinde katkısı olan disiplinleri, programın gerektirdiği özel öğretim yöntemlerini uygulayarak, birbiriyle anlamlı biçimde ilişkilendirebilir 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İçinde yaşadığı toplumun ve başka toplumların kültürel yapılarını tanıyarak, tarih boyunca yaşanan değişimlerin neden ve sonuçlarını değerlendirir 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşadığı yerin dünya üzerindeki konumunu tanımlar. Matematiksel konumun sosyal, siyasal ve ekonomik etkilerini ve bu durumun tarih boyunca ne tür sonuçlar yarattığını değerlendirebilir
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Dünyayı çok boyutlu algılayabilmek için sosyal bilimlerin yanı sıra doğa bilimlerinden ve güzel sanatlardan yararlanmanın önemini ayırt eder. Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sahip olduğu mesleki yeterlilikler ile ilgili olarak öz değerlendirme yapabilir
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmeye değer verir
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Farklı kültürlerde (kır-kent), sosyal çevre ve öğrencileriyle etkili iletişim kurabilir, sorunların barışçıl yöntemlerle çözülebileceğini savunur 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Ayrımcılıktan kaçınarak, insan haklarına ve insan onuruna uygun bir yaşam sürmenin tüm insanlar için geçerli ve gerekli olduğunu savunur 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yurttaş-öğretmen modeli oluşturur. Sivil toplumun katılımcı bir üyesi olarak; görev yaptığı okulun, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz dünyasının sorunları karşısında çözüm için uğraş verir
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Özgüven sahibi olmaya, sorgulayabilme cesaretine ve değiştirebilme gücüne değer verir. Bunun için de çok çalışmaya ve sorumluluk üstlenmeye istekli olur 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanıtımı Öğrencinin var olan bilgileri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Sosyal Bilgiler dersinin amaçları ve içeriği hakkında bilgi Önerilen okumalar yapılmalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Sosyal Bilgiler dersinde kazandırılması hedeflenen kavramlar ve edebiyat Önerilen okumalar yapılmalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Sosyal Bilgiler dersinde kazandırılması hedeflenen beceriler ve edebiyat Önerilen okumalar yapılmalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Sosyal Bilgiler dersinde kazandırılması hedeflenen değerler ve edebiyat Önerilen okumalar yapılmalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 İyi bir Sosyal Bilgiler öğretmeninin özellikleri Önerilen okumalar yapılmalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Edebiyat hakkında bilgilendirme Önerilen okumalar yapılmalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Sözlü edebiyat ve sözlü edebiyat ürünleri Önerilen okumalar yapılmalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Rol Oynama
10 Yazılı edebiyat ve yazılı edebiyat ürünleri Önerilen okumalar yapılmalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Rol Oynama
11 Sosyal Bilgiler dersinde edebi ürünlerin kullanılmasına örnekler verilmesi 1 Grup çalışması, gösteri, rol oynama Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması
12 Sosyal Bilgiler dersinde edebi ürünlerin kullanılmasına örnekler verilmesi 2 Grup çalışması, gösteri, rol oynama Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması
13 Sosyal Bilgiler dersinde edebi ürünlerin kullanılmasına örnekler verilmesi 3 Grup çalışması, gösteri, rol oynama Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması
14 Sosyal Bilgiler dersinde edebi ürünlerin kullanılmasına örnekler verilmesi 4 Grup çalışması, gösteri, rol oynama Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması
15 Sosyal Bilgiler dersinde edebi ürünlerin kullanılmasına örnekler verilmesi 5 Grup çalışması, gösteri, rol oynama Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS