FELS409 Türk Düşünce Tarihi

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FELS409
Ad Türk Düşünce Tarihi
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SADIK EROL ER


Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilerin; sanatın, sanatçı, sanat eseri, sanat eseri alımlayıcısı ve toplum gibi unsurlarla olan ilişkisini kavrayabilmelerini, sanat kuramlarını öğrenmelerini, sanatın felsefi boyutunu somut eserler üzerinde değerlendirebilmelerini sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Tanzimattan Cumhuriyete Türk düşüncesini anlamak

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Türkiyede Çağdaş Düşünce Tarihi, Hilmi Ziya Ülken

Notlar

Şerif Mardin, Türk Modernleşmesi, İletişim Yay.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenciler, Türk kavramının salt ırka dayalı bir belirlenim olmadığını anlar.
ÖÇ02 Türk düşüncesinin bakir bir alan olduğunu kavrar
ÖÇ03 Türk düşüncesinin islam öncesi ve sonrası tarzındaki ayrımın incelikleri üzerine fikir yürütebilir
ÖÇ04 Cumhuriyet dönemi düşüncesini anlamak


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üç temel alanın (felsefe, sosyoloji, psikoloji) teorik alanda yapılan tartışmalarını günümüz sorunlarıyla ilişkilendirerek açıklar 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini bilir 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üç temel alanın ( Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli kavramlarını tanımlar 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışma alanında karşılaşılan sorunları fark eder 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirir 1
PÖÇ06 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden değerlendirir
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde sorumluluk alır 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir 1
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendini geliştirmeye ve araştırmaya sürekli açık olur 2
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir 1
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe, sosyal bilimler, eğitim bilimleri ve eğitim teknolojileri ile ilgili konularda bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisini kullanır
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki bilgileri ve gelişmeleri meslektaşları ile etkileşim içerisinde takip eder 1
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel bakabilme becerisi kazanır 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Türk Düşüncesinin imkanı ve sınırları ilgili kitap okanacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 İslam Öncesi Türk düşüncesi (ortaasya) ilgili kitap okanacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 İslam Öncesi Türk düşüncesi ilgili kitap okanacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 osmanlı düşüncesine giriş ilgili kitap okanacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 tanzimat düşüncesi ilgili kitap okanacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Tanzimat düşüncesi (namık Kemal) ilgili kitap okanacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 meşrutiyet düşüncesi ilgili kitap okanacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Cumhuriyet Düşüncesi ilgili kitap okanacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 cumhuriyet dönemi ilgili kitap okanacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 cumhuriyet dönemi akımlar ilgili kitap okanacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 pozitivizm ilgili kitap okanacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 materyalizm ilgili kitap okanacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 bergsonculuk ilgili kitap okanacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Nietzschecilik ilgili kitap okanacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Genel Değerlendirme İlgili Kitap okunacak Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS