PDRZ204 Yaşam Dönemleri ve Uyum Sorunları

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod PDRZ204
Ad Yaşam Dönemleri ve Uyum Sorunları
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. METEHAN ÇELİK


Dersin Amacı

Tüm bağlamlarda gelişim psikolojisi prensiplerini uygulamak, yaşam döngüsündeki değişimleri tanımlamak, Biyolojik, bilişsel, psikososyal alanlarda insan gelişimini evrelere göre tanımlamak.

Dersin İçeriği

İnsan davranış teorileri ve güncel araştırmayla gelişimsel değişimleri tanımlama ve tahmin etme. Gelişimsel psikoloji prensipleri, insanın psikolojik ve sosyal ihtiyaçları, gelişim evreleri, Piaget, Vygotsky ve bilgi süreçleri teorileri, fiziksel ve bilişsel gelişim, sosyal ve karakter gelişimi, bebeklerde fiziksel, duyumsal ve algısal gelişim.

Dersin Ön Koşulu

Derse düzenli devamlılık, derse düzenli hazırlanmak, derse düzenli katılım

Kaynaklar

Yaşam Dönemleri ve Uyum Sorunları (Doç.Dr. Firdevs SAVİ ÇAKAR)

Notlar

Yaşam Dönemleri ve Uyum Sorunları (Editör: Tuncay ORAL)


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 ruh sağlığı, uyum ve uyumsuzluk kavramlarını tanımlar
ÖÇ02 tanılama sistemleri ve tanılama sistemlerinde uyum bozukluğu kriterlerini tanımlar
ÖÇ03 İnsan gelişimini açıklayan kuramları bilir
ÖÇ04 Uyum ve davranış problemlerini yaş dönemlerine, koruyucu ve risk faktörlerine göre anlar
ÖÇ05 İlk Çocukluk Dönemi Uyum Problemlerini öğrenir
ÖÇ06 İkinci Çocukluk Dönemi Uyum Problemlerni anlar
ÖÇ07 ergenlik dönemi uyum problemlerini öğrenir I
ÖÇ08 ergenlik dönemi uyum problemlerini öğrenir II
ÖÇ09 genç yetişkinlik dönemi uyum problemlerini kavrar
ÖÇ10 orta yetişkinlik uyum problemleri I konusunu anlar
ÖÇ11 orta yetişkinlik dönemi uyum problemleri II kavrar
ÖÇ12 yaşlılık dönemi uyum sorunlarını kavrar
ÖÇ13 yaşlılık dönemi uyum bozukluklarını kavrar
ÖÇ14 uyum bozuklukları ile başa çıkmayı öğrenir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanının temel kavram ve ilkelerini açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireyin gelişim özelliklerini ve bu gelişimi etkileyen faktörleri söyler. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kişilik kuramları, psikolojik danışma kuramları ve öğrenme kuramlarını açıklar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf ve davranış yönetimi yaklaşımlarını açıklar. 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunlara felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve bu sorunları değerlendirir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik danışma ve rehberlik sürecinin nasıl başlatılıp, sürdürüleceğini açıklar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı gelişim ve özelliklere uygun PDR uygulamalarının neler olduğunu açıklar. 2
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Normal ve normal dışı özellik gösteren bireyleri ayırt eder. 2
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Farklı eğitim kademesindeki öğrencilere yönelik PDR uygulamaları yapar.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirir ve bu programı değerlendirir.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Psikolojik danışmada yardım becerilerini etkili bir şekilde kullanır. 2
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Görevi ve yaşamıyla ilgili kararlarının sorumluluğunu alır. 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç görü geliştirir, öğrenme ve gelişmeye açık olur. 2
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İnsanlara karşı empatik ve ilgili davranır. 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Kişiler arası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır. 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 2
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. 2
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki etik ilkelere uygun davranır. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Normallik, Anormallik kavramlarının değişik bakış açıları ile ele alınması Dersle ilgili kaynakları okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Tanılama sistemleri ve Tanılama Sistemlerinde Uyum Bozukluğu Kriterleri Dersle ilgili kaynakları okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
3 Bilişsel gelişim, kişilik gelişimi, Bağlanma gelişimi, cinsel gelişim, dil ve ahlak gelişimi kuramları) Dersle ilgili kaynakları okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Uyum Bozukluklarının Yaş Dönemlerine Göre Ele Alınmasının Nedenleri, Uyum Bozukluklarında Koruyucu Faktörler ve Risk Faktörleri Dersle ilgili kaynakları okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 İlk Çocukluk Dönemi Uyum Problemleri Dersle ilgili kaynakları okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 İkinci Çocukluk Dönemi Uyum Problemleri Dersle ilgili kaynakları okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Ergenlik Dönemi Uyum Problemleri I Dersle ilgili kaynakları okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Sınava hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Ergenlik Dönemi Uyum Problemleri II Dersle ilgili kaynakları okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Genç Yetişkinlik Dönemi Uyum Problemleri Dersle ilgili kaynakları okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Yetişkinlik Dönemi Uyum Problemleri Dersle ilgili kaynakları okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Yetişkinlik Dönemi Duygusal Problemler Dersle ilgili kaynakları okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Yaşlılık Dönemi Uyum Bozuklukları Dersle ilgili kaynakları okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Uyum Bozuklukları ile Başa Çıkma I Dersle ilgili kaynakları okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Uyum Bozuklukları ile Başa Çıkma II Dersle ilgili kaynakları okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlanma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS