TBB561 Pedoloji

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TBB561
Ad Pedoloji
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. MAHMUT DİNGİL


Dersin Amacı

Toprakları yaygın olarak kullanılmakta olan uluslarası toprak sınıflandırma sistemlerine göre sınıflandırmak

Dersin İçeriği

Pedolojiye bilimsel yaklaşımlar, toprak oluş faktörleri ve işlemlerinin toprak sınıflması açısından ele alınması, tanımlayıcı horizonlari (yüzey, yüzeyaltı) diğer ayırıcı karakteristikler, Toprak Taksıonomisinin Ordoları, FAO/UNESCU Dünya topraları sınıflaması (WRB)

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul bulunmamaktadır

Kaynaklar

Derste anlatılan slaytlar ve konu ile ilgili yayın ve dokümanlar

Notlar

Konu ile ilgili internet üzerinden taranacak yayınlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Toprak sınıflandırma sistemlerinin ilkelerini bilir
ÖÇ02 Toprakların tanımlayıcı horizonlarını belir
ÖÇ03 Toprakları uluslararası düzeyde kullanılan toprak sınıflandırma sistemlerine göre sınıflandırır, taksonomik sınıfını belir
ÖÇ04 Toprak oluş faktörlerinin toprak karakteristikleri ve dağılımları üzerine etkilerini yorumlayabilir.
ÖÇ05 Toprak morfolojisi ve horizonlarını tanımlayabilir.
ÖÇ06 Toprak sınıflandırmasının temel prensiplerini bilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili farklı disiplinlerdeki ve diğer mühendislik alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere de başvurarak toprakların, doğal ve teknik toprak sınıflama sistemlerine göre taksonomik sınıfını belirleme ve yeteneklerine göre sürdürebilirlik ilkesine uygun olarak kullanımlarını sağlama konularında özgün düşünce ve araştırmayla entellektüel düzeyde bilgi sahibi olur 5
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kaliteli ve ekonomik, çevresel ve sosyal anlamda sürdürülebilir bitkisel üretim için bitkilerin doğru beslenmelerini sağlayan bitki besin elementleri ve uygulamaları konusunda bilimsel yaklaşımlarda bulunarak yeni tekniklerin uygulanması, geliştirilmesi için gerekli bilgileri kullanır
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toprakları, toprakların bileşenlerini ya da toprakların içinde bulunduğu süreci analiz etme ve onların sürdürülebilir tarım prensiplerinin gereksinimlerini yerine getirilebilmek için diğer disiplinleri de içine alacak boyutlarda mevcut problemlere çözüm olabilecek yeni bir yöntem geliştirir, bilinen bir yöntemi farklı bir alanda uygular
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bitkilerin, topraklı ya da topraksız ortamda düzenli beslenebilmeleri sağlamasında karşılaşılan sorunları bertaraf etmek için diğer disiplinleri de kapsayacak şekilde araştırma yapabilme, proje tasarlayabilme ve uygulayabilme yetisi kazanır
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Her türlü toprak, bitki, gübre ve su analizlerinin uygulanması, adaptasyonu ve ortama modifiyesi noktasında yeniliklerin tasarlanması, araştırılması ve uyarlanması noktasında yetkinlik kazanır
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleğiyle ilgili sorunların çözümlenmesinde yeni bir bilimsel yöntem geliştirerek ya da bilinen bir yöntemi uygulayarak yayınlanabilir özgün bir çalışmayla bilime katkıda bulunur
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda liderlik yapar
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanıyla ilgili yeni fikirler ve yöntemler geliştirir; edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe'nin yanında İngilizce'yi de C1 düzeyinde kullanarak, uzman bir topluluk önünde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim yeteneğine sahip olur
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları iyileştirmek için gerektiğinde değişime yönelik eylemleri yönetir
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Akademik ve profesyonel bağlamda alanındaki teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanında ve iş hayatında mevcut olan toplumsal, bilimsel ve etik sorunlarda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimine katkı sağlar
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Disiplininde özel konularda uzmanlaşırken, karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Toprak sınıflandırma sistemlerinin tarihi gelişimi Toprak oluşu hakkında bilgi sahibi olmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Toprak sınıflandırma sistemlerinin esasları Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Toprak sınıflandırmada kullanılan kriterler Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Toprak tanımlama yüzey horizonları Sınıflandırlacak toprak serilerinin temini Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
5 Toprak tanımlama yüzey horizonları (devamı) Seçilen toprak serilerinin yüzey horizonlarının belirlenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
6 Toprak tanımlama yüzey altı horizonları Seçilen toprak serilerinin yüzey altı horizonlarının belirlenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
7 Toprak tanımlama yüzey altı horizonları (devamı) Seçilen toprak serilerinin yüzey altı horizonlarının belirlenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Tüm işlenmiş konuların tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Diğer ayırıcı karakteristikler Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
10 Toprakların Taksonomik sınıfının belirlenmesi Seçilen toprak serilerinin diğer ayırıcı karakteristiklerinin belirlenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
11 Toprak taksonomisinin Ordoları Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Toprak taksonomisinin Ordoları (devamı-1) Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Toprak taksonomisinin Ordoları (devamı-2) Seçilen toprak serilerinin sınıflandırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
14 FAO/UNESCO Toprak sınıflama sisteminin birimleri Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 FAO/UNESCO Toprak sınıflama sisteminin birimleri (devamı) Seçilen toprak serilerinin sınıflandırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
16 Sınav hazırlık çalışması Tüm işlenmiş konuların tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Tüm işlenmiş konuların tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS