INGZ112 Okuma Becerileri 2

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod INGZ112
Ad Okuma Becerileri 2
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi ADNAN BİÇER


Dersin Amacı

Öğrencileri ileri düzey ve akademik metinleri okuyup anlayabilir ve yorumlayabilir hale getirmek

Dersin İçeriği

Ders içerisinde önceden belirlenen metinler gerekirse kelime ve içerik bazında incelenir, içerdiği fikirler tartışılır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ders kitabı

Notlar

Makale örnekleri


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenciler ileri ve akademik düzeydeki kelimeleri öğrenir.
ÖÇ02 öğrenciler ileri ve akademik düzeydeki metinleri okuyup, anlayıp, fikir yürütüp tartışabilir.
ÖÇ03 öğrenci kendi deneyimleriyle sentezleyerek metinlere eleştirel açıdan yaklaşabilir.
ÖÇ04 Tümevarım ve tümdengelim yollarıyla çıkarım yapabilecekler
ÖÇ05 Okuma metinlerindeki bilgiyi inceleyerek doğrudan ve dolaylı, yalın ve mecaz anlamları kavrayabilecekler
ÖÇ06 Okunan metinlere kısa sözlü ve yazılı olarak kişisel görüşlerini aktarabilecekler
ÖÇ07 okurun çıkaracağı anlam ile yazarın hedeflediği anlamın birbirinden farklı olabileceği gerçeğini anlayabilecekler


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce´´nin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretiminde kurama, uygulamaya ve alan terminolojisine yönelik kapsamlı içerik bilgisine sahiptir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alan bilgisine katkıda bulunacak dilbilim, kültür, edebiyat, çeviri bilim, iletişim yan alanlarına ilişkin temel kavram, kuram ve akımların bilgisine sahiptir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi öğrenci değişkenlerine ilişkin kapsamlı bilgiye sahiptir. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alana yönelik nitel ve/ya nicel bilimsel yöntemlerin bilgisine sahiptir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alan bilgisini kullanarak, gereksinim duyulduğunda bu bilgiyi yeniden yapılandırarak, eğitsel amaçlar ve öğrencilerin dil yeterlilik düzeyleri, yaşları ve olası gereksinimleri doğrultusunda etkili plan, yöntem, materyal, etkinlik ve ölçme, değerlendirm
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eleştirel bir bakış açısıyla eğitsel içerik ve materyalleri inceleyebilir, gereksinim duyulduğunda bunları uyarlama ve geliştirme becerisine sahiptir. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce öğretimde karşılaşılan sorunlara yönelik değerlendirmelerde bulunabilir, sınıf içi uygulamalarda sonuç odaklı çözüm önerileri geliştirebilir.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim uygulamalarında inisiyatif alma ve yaratıcı olma gibi bağımsız davranış becerileri kazanır.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendini bir birey olarak tanıyabilme, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme becerisine sahiptir. 3
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. 4
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme becerisine sahiptir. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eğitim teknolojileri bağlamında kendisi için gerekli olacak bilgi ve iletişim teknolojileri kullanım bilgisine sahiptir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İngilizce öğretmenliği uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Milli Eğitim sisteminin yapısını, amaçlarını ve işlevlerini tanır.Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Birey olarak mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır ve eğitimdeki diğer paydaşlarla (okul yönetimi, veli vb.) ilet
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki öz güven (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma), sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisine sahiptir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 okuma parçasının bütün olarak anlama ve amacını belirleme İlgili metinleri gözden geçirip tartışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
2 metin inceleme: otobiyografi İlgili metinleri gözden geçirip tartışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
3 metin içeriğini tahmin etme. anafikir bulma amaçlı gözden geçirme ve zor kelimeleri irdeleme ELT süreli yayınlarından bir makalenin gözden geçirilip,tartışılması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
4 metin inceleme:kitapçık ELT süreli yayınnlarından bir makalenin gözden geçirilip,tartışılması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
5 metin hakkında genel izlenim oluşturma, metin yapısını oluşturan ip uçlarını bulma Birebir Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
6 Günlük türü metinleri inceleme ELT süreli yanınlarından bir makalenin gözden geçirilip,tartışılması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
7 metini belli bilgi için tarama ve görevi yerine getirmek için gerekli olan bilgiyi bulma Birebir çalışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav tekrar Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
9 Seyahat metinlerini inceleme Birebir çalışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
10 metinin genel izlenimine odaklanarak metin türünü bulma ve metin yapısını belirleyecek ip uçlarını belirleme ELT süreli yanınlarından bir makalenin gözden geçirilip,tartışılması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
11 Gazete haber makalelerini inceleme ELT süreli yanınlarından bir makalenin gözden geçirilip,tartışılması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
12 metin başlığından içerik tahmin etme.,metindeki fikirleri belirleyip yorumlama ve bilgi çıkarımı yapma ELT süreli yanınlarından bir makalenin gözden geçirilip,tartışılması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
13 Polemik türü metinleri inceleme ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
14 metinle ilgili genel izlenim oluşturma,metin türünü ve amacını belirleme ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
15 Konuşma türündeki metinleri inceleme Birebir çalışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları tekrar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
17 Yarıyıl Sonu Sınavları tekrar Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 68
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,72
AKTS 3 AKTS