RSMZ112 Temel Tasarım 2

8 AKTS - 4-4 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 6 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod RSMZ112
Ad Temel Tasarım 2
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 4-4 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 8 AKTS
Yerel Kredi 6 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Uygulamalı Ders
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. MELTEM GÖKMEN


Dersin Amacı

Doğayı gözlemleme, organik ve inorganik formları tanıma, soyutlama, yorumlama ve yeniden kurgulama. Tasarım sürecinde renk bilgisini bilme, rengin form ve doku ile ilişkisini kurabilme. Farklı malzemeleri tasarım sürecinde forma dönüştürme becerisi kazanma. sanat yapıtının oluşturulma sürecinde yaratıcılığın önemini kavrama.

Dersin İçeriği

Bu ders, sanat eserini düzenleyen elemanlar (çizgi, doku, renk, form, mekan vb.) ve ilkeleri (ritm, denge, bütünlük vb.) içerir. Bu ilke ve elemanlarla içerik ve biçim ilişkileri kurularak iki ve üç boyutlu tasarımlar uygulanır. Tasarım sürecinde doğadan ve diğer disiplinlerden esinlenerek yeni kavramsal fikirlerin önünü açılır. Öğrencilerin bu öğrendikleri fikirleri sanat eserleri üzerinde göstermeleri ve tartışıp yorumlamaları sağlanır. Görsel uygulamalarda etik kurallara uyularak portfolyo hazırlanması istenir.

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır

Kaynaklar

Görsel İletişimdeTemel Tasarım H.Yakup Öztuna Sanatın Temelleri Ocvirk,Stinson ,Wigg,Bone,Cayton Temel Tasar Hulusi Güngör Temel Sanat Eğitimi Nevide Gökaydın

Notlar

Sanat Katalogları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tasarım ilke ve elemanlarını (ton, renk vb.) açıklar
ÖÇ02 Tasarım ilke ve elemanları üç boyutlu tasarımlarda yeniden düzenler
ÖÇ03 Tasarımları farklı materyallerle ilişkilendirerek sunar
ÖÇ04 Yapılan tasarımları gözden geçirip eleştirisini yapar
ÖÇ05 Tasarım süreçlerini farklı disiplinlerle bağlantısını kurar
ÖÇ06 Tasarımlarda estetik ve etik ilkeleri sorgular


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Görsel sanatlar dersinin gerekliliğini savunur. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatlar eğitiminin temel teori, kavram ve ilkelerini açıklar. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin kendilerini farklı yollarla ifade edebilmelerine olanak sağlayan özgürlükçü bir eğitim ortamı hazırlar. 5
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri kullanır. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin sanatsal gelişim özelliklerini açıklar. 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanına özgü öğretim materyalleri geliştirir. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarihi ve çağdaş kültür-sanat mekânlarını eğitim öğretim sürecinde etkin bir şekilde kullanır. 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrencilerin seviyelerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar. 3
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel sanatlar dersinde kültürel çeşitliliğin önemine yönelik etkinlikler yapar. 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Özel eğitime gereksinimi olan öğrencilere yönelik eğitim ortamı sağlar.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İşbirliği, iletişim, eleştirel düşünme, medya ve teknoloji okuryazarlığı gibi 21. yüzyıl becerilerini kullanır. 5
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. 5
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Millî Eğitim Bakanlığı ilköğretim kurumları yönetmeliği ile ortaöğretim kurumları yönetmeliğini açıklar.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. 2
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel sanatlar dersinde farklı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını uygular.
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel sanatların çeşitli alanlarında uygulamalarda bulunur. 4
PÖÇ17 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. 4
PÖÇ18 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geçmişten günümüze önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. 3
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder. 3
PÖÇ20 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Programın öngördüğü düzeyde bir yabancı dil kullanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders içerik ve yöntemlerinin konuşulması. Kaynakların hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Ton çubuğu (açık, koyu ve orta). Guaj boyasının tanıtılması. (siyah -beyaz guaj boya) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
3 Ton çubuğunu kullanarak, kompozisyon oluşturma. Malzeme ve teknik tanıtılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
4 Ton çubuğunu kullanarak, kompozisyon oluşturma. (Kolaj yöntemi) Malzeme ve teknik tanıtılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
5 Tek rengin ton çubuğunun hazırlanması. Malzeme ve teknik tanıtılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
6 Hazırlanan ton çubuğundan kompozisyon oluşturmalar. Atelyede nesnelerden düzenleme yapmak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
7 İkili ve üçlü renk armonilerin yapılması. Malzeme ve teknik tanıtılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Projelerin kontrol edilmesi. Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
9 Renk ve armoni üzerine çalışmalar. Renk çemberinin hazırlanması. Malzeme ve teknik tanıtılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
10 Renk çemberinden kompozisyonlar oluşturma. Malzeme ve teknik tanıtılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
11 Renkli nesne etüdü. Malzeme ve teknik tanıtılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
12 Etüdün yorumlanması (transformasyon, metafor ) Malzeme ve teknik tanıtılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
13 Renk ile diğer tasarım elemanlarının ilişkilerinin kurulması (doku, ritm, form, vb.). Malzeme ve teknik tanıtılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
14 Projenin üç boyutlu tasarım haline dönüştürülmesi. Malzeme ve teknik tanıtılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
15 Sanat yapıtlarındaki renk ve form ilişkisinin tartışılıp yeni kompozisyonlara dönüştürülmesi ve portfolyo hazırlanması Malzeme ve teknik tanıtılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Projelerin kontrol edilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Projelerin kontrol edilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 8 112
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 4 8
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 206
Toplam İş Yükü / 25 (s) 8,24
AKTS 8 AKTS