MATZ404 Matematik Öğretiminde Modelleme

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MATZ404
Ad Matematik Öğretiminde Modelleme
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. KAMURAN TARIM


Dersin Amacı

Bu derste öğrencilerin matematiksel modelleme kavramı ve modelleme süreçleri hakkında bilgi sahibi olmaları, farklı modelleme problemleri üzerinde çalışmaları, kendilerinin de modelleme problemleri geliştirmeleri, sınıf içi modelleme uygulamaları hakkında bilgilenmeleri, modelleme uygulamaları tasarlamaları, farklı örnekler üzerinden modelleme problemi çözen öğrencilerin sergiledikleri çözüm yaklaşımları ve düşünme süreçlerini inceleyip değerlendirmeleri amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Matematiksel modelleme ve problem çözme; matematik öğretiminde modeller ve modelleme süreci; modelleme döngüsü (problemi tanımlama, manipülasyon, tahmin ve doğrulama), model geliştirme basamakları; model geliştirme prensipleri; modelleme etkinliklerinin matematik sınıflarında uygulanması ve öğretmenin rolü; matematiksel modelleme etkinlikleri hazırlama ve öğrencilerin matematiksel düşünme süreçlerinin izlenmesi.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Bukova Güzel, E. (2019) Matematik Eğitiminde Matematiksel Modelleme. Pegem.

Notlar

İlgili dijital kaynaklar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Matematiksel modelleme kavramını ve modelleme süreçlerini açıklayabilir.
ÖÇ02 Modelleme problemlerini çözebilir.
ÖÇ03 Modelleme problemleri geliştirebilir.
ÖÇ04 Öğrencilerin modelleme problemlerine ilişkin çözümlerini değerlendirebilir.
ÖÇ05 Sınıf içi/dışı modelleme uygulamaları geliştirebilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematiğe ilişkin yeterli alan bilgisine sahip olur.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ortamlarında kullanılacak sınıf yönetimi yaklaşımlarını etkin olarak uygular.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili bir matematik eğitimi için uygun öğretim yöntemlerinin kullanıldığı öğrenme ortamlarını gelişim ve yaş düzeylerine uygun olarak hazırlar. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik-Toplum-Çevre-Tarih ilişkisini bilir ve mesleki ve günlük yaşamında kullanır. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik öğretiminde konuya uygun araç, gereç ve materyal seçer ve tasarlar. 2
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkili bir matematik öğretimi için bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Türk eğitim sisteminin amaç, yapı ve işleyişi bilgisine sahiptir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı bir öğretmen olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Matematiksel modelleme kavramı İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
2 Matematiksel modelleme ve problem çözme İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması, Örnek Olay
3 Matematik öğretiminde modeller ve modelleme süreci İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması, Problem Çözme
4 Modelleme döngüsü İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması, Problem Çözme
5 Model geliştirme basamakları İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması, Örnek Olay
6 Model geliştirme prensipleri İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması, Problem Çözme
7 Modelleme etkinliklerinin matematik sınıflarında uygulanması İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması, Örnek Olay
8 Ara Sınav sunum hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Portfolyo, Performans Değerlendirmesi
9 Modelleme etkinliklerinin matematik sınıflarında uygulanması 2 İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
10 Modelleme etkinliklerinin matematik sınıflarında uygulanması 3 İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Problem Çözme
11 Sınıf içi uygulamalarda öğretmenin rolü İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
12 Matematiksel modelleme etkinlikleri hazırlama İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Grup Çalışması, Problem Çözme
13 Matematiksel modelleme etkinlikleri hazırlama 2 İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması, Örnek Olay
14 Matematiksel modelleme etkinlikleri sunma ve değerlendirme İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması, Problem Çözme
15 Matematiksel modelleme etkinlikleri sunma ve değerlendirme 2 İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları raporlama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları raporlama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS