FBE721 Çevre ve Halk Sağlığı

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FBE721
Ad Çevre ve Halk Sağlığı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. OSMAN GÜLNAZ


Dersin Amacı

halk sağlığı ile çevre arasındaki ilişki

Dersin İçeriği

çevre ve çevre kirliliği, halk sağlığı üzerindeki etkisi

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

çevre ve halk sağlığı ders notu

Notlar

internetten araştırma


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 çevre kirliliğinin nedeninin sorgular ve öğrenir
ÖÇ02 çevre kirliliğinin sebeplerini sorgular
ÖÇ03 çevre kirliliğine yönelik çözümleri araştırır ve öğrenir
ÖÇ04 çevre kirliliğine yönelik çözüm önerileri hazırlar
ÖÇ05 çevre ve halk sağlığı arasındaki ilişkiyi açıklar
ÖÇ06 çevre kirliliğinin halk sağlığına etkisini sorgular
ÖÇ07 çevre kirliliğin önlenmesine yönelik proje tasarımı yapar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen Bilimlerinde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar ve uygular 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen Eğitimine ilişkin temel bilgi ve becerilere sahiptir. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen eğitimi kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen eğitimi konu alanlarındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen eğitimi bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde uygular 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeydeki fen eğitimine yönelik uygulamaları eleştirir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 5
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. 4
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. 4
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. 4
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Teknolojik gelişmeleri takip eder. 5
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Fen eğitimi alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır 3
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 çevre ve halk sağlığı ders kitabı okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 çevre kirliliği nedir ders kitabı okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 halk sağlığı nedir Ders kitabı okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 çevre kirliliği ve halk sağlığı arasındaki ilişki nelerdir Ders kitabı okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
5 çevre kirliliğinin nedenleri Ders kitabı okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
6 çevre kirliliğinin insan hayatı ve doğa üzerinedeki etkisi Ders kitabı okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
7 halk sağlığını etkileyen faktörler Ders kitabı okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 halk sağlığının önemi Ders kitabı okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 çevre kirliliğine yönelik yapılan çalışmalar ders kitabı okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
11 çevre kirliliğine yönelik çözüm önerileri Ders kitabı okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
12 çevre kirliliğine karşı duyarlılık Ders kitabı okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
13 çevre kirliliğine karşı toplumun bilinçlendirilmesi ders kitabı okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
14 çevre ve halk sağlığı kavram haritası ders kitabı okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
15 çevre ve halk sağlığı proje tasarımı ders kitabı okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS