FBE731 Fen Eğitiminde Argümantasyon Değerlendirme Yöntemleri ve Uygulamaları

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FBE731
Ad Fen Eğitiminde Argümantasyon Değerlendirme Yöntemleri ve Uygulamaları
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi TUBA DEMİRCİOĞLU


Dersin Amacı

Öğrencilerin argümantasyonu değerlendirme yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamak, argümantasyon yöntemini kullanarak gerçekleştirdikleri fen öğretiminde ileri sürülen argümanların kalitesinin değerlendirmelerini sağlamak.

Dersin İçeriği

Argümantasyonun fen eğitimindeki önemi nedir? Toulmin’in argüman modeli, Walton’un argüman şemaları, Zohar ve Nemet’in Analitik Çerçevesi, Kelly ve Takao’nun Epistemik Seviyeler Modeli, Downing Modeli, Erduran, Simon ve Osborne’un Argümantasyon Seviyeleri Modeli, Lawson Modeli, Sandavol modeli” Öğrencilerin argümantasyon becerilerini analiz etme.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Erduran, S., & Jiménez-Aleixandre, M. P. (2008). Argumentation in science education. Perspectives from classroom-Based Research. Dordre-cht: Springer.

Notlar

Erduran, E., Sımon, S. & Osborne, J. (2004). Tapping İnto Argumentation: Developments İn The Application Of Toulmin's Argument Pattern For Studying Science Toulmin, S. (1958). The Uses Of Argument. Cambridge: Cambridge University Press. Kelly, G. J., Druker, S. & Chen, C. (1998). Students’ reasoning about electricity: Combining performance assessments with argumentation analysis. International Journal of Science Education, 20(7), 849 – 871. Lawson, A. (2003). The nature and development of hypothetico-predictive argumentation with implications for science teaching. International Journal of Science Education, 25(11), 1387 – 1408. Sampson, V. & Clark, D. B. (2008). Assessment of the Ways Students Generate Arguments in Science Education: Current Perspectives and Recommendations for Future Directions. Science Education. 92, 447-472. Sandoval, W. A. (2003). Conceptual and epistemic aspects of students’ scientific explanations. Journal of the Learning Sciences, 12(1), 5 – 51 Walton, D. N. (1996). Argumentation Schemes For Presumptive Reasoning. Mahwah, Nj: Lawrence Erlbaum Associates Zohar, A. & Nemet, F. (2002). Fostering students’ knowledge and argumentation skills through dilemmas in human genetics. Journal of Research in Science Teaching, 39(1), 35 – 62.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Argümantasyonun fen eğitimindeki önemini açıklar.
ÖÇ02 Argümantasyon değerlendirme yöntemlerini açıklar
ÖÇ03 Argümantasyon değerlendirme çalışmalarıyla ilgili literatüre hâkim olur
ÖÇ04 Fen bilimleri kazanımları doğrultusunda, argümantasyon değerlendirmesini içeren bir proje planlar, gözden geçirir, yürütür ve rapor eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen Bilimlerinde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar ve uygular 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen Eğitimine ilişkin temel bilgi ve becerilere sahiptir. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen eğitimi kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen eğitimi konu alanlarındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen eğitimi bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde uygular 5
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeydeki fen eğitimine yönelik uygulamaları eleştirir. 5
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 5
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. 5
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. 3
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. 5
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. 3
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Teknolojik gelişmeleri takip eder. 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Fen eğitimi alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır 3
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır 4
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin işlenişi ve içeriği hakkında genel bilgilendirme Argümantasyonun fen eğitimindeki önemi nedir Ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Argümantasyonun fen eğitimindeki önemi İlgili bölümün okunarak raporunun hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
3 Toulmin’in argüman modeli, Toulmin’in argüman modeli ile İlgili bölümün okunarak raporunun hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
4 Zohar ve Nemet’in Analitik Çerçevesi, Zohar ve Nemet’in Analitik Çerçevesi ile İlgili bölümün okunarak raporunun hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
5 Kelly ve Takao’nun Epistemik Seviyeler Modeli, Kelly ve Takao’nun Epistemik Seviyeler Modeli ile İlgili bölümün okunarak raporunun hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
6 Downing Modeli Downing Modeli ile İlgili bölümün okunarak raporunun hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
7 Erduran, Simon ve Osborne’un Argümantasyon Seviyeleri Modeli, Erduran, Simon ve Osborne’un Argümantasyon Seviyeleri Modeli, ile İlgili bölümün okunarak raporunun hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınavlar ara sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Walton’un argüman şemaları, İlgili bölümün okunarak raporunun hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
10 Sandavol modeli İlgili bölümün okunarak raporunun hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
11 Sampson Modeli İlgili bölümün okunarak raporunun hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
12 Lawson Modeli, İlgili bölümün okunarak raporunun hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
13 Öğrencilerin argümantasyon becerilerini analiz etme-1 Ön Hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 Öğrencilerin argümantasyon becerilerini analiz etme-2 Ön Hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Öğrencilerin argümantasyon becerilerini analiz etme-3 Ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS