DMNS802 Seminar

6 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod DMNS802
Ad Seminar
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. METİN ÖZDEMİR


Dersin Amacı

Belirli bir konuda araştırma yaparak konu hakkında seminer hazırlamak.

Dersin İçeriği

Belirli bir konuda araştırma, bulguların tasnif edilmesi, bulguların yeniden düzenlenmesi, eldeki bilgilerin başkalarına sunulması.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Seminer konusu ile ilgili literatür.

Notlar

Ders notları ve internet erişimli kitaplar ve makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Belirli bir konuda araştırma yapmayı bilir.
ÖÇ02 Derlediği bilgileri sınıflandırır.
ÖÇ03 Konuyu bir seminer halinde hazırlamayı ve başkalarına sunmayı bilir.
ÖÇ04 Bilimsel bilgileri yorumlar ve sunar
ÖÇ05 Bilimsel sorulara bilimsel cevaplar verir.
ÖÇ06 Bilimsel tartışmalara katılır ve görüş belirtir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doktora çalışması esnasında kazandığı yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. 5
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki çalışmalarda yararlanılan ekipmanları etkin kullanabilir.
PÖÇ03 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çeşitli fiziksel niceliklerin deneysel ölçüm yöntemlerini seçer ve aletleri duyarlılık sınırlarına uygun olarak kullanır. 3
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Deney ve gözlem sonuçlarını yorumlar. 2
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Doktora yeterlik sınavı hazırlık çalışması süresince elde edilen bilgilerden sonuçlar çıkarabilir.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili edinilen bilgileri yazılı ve sözlü olarak yorumlayabilir. 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışma alanı ile ilgili matematiksel yöntemleri kullanır.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilimsel araştırmanın mantığı, tasarımı, sonuçlanması ve sonuçların aktarılması hakkında bilgi sahibi olur.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Malzeme ve nanoteknoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Malzeme bilimi ve nanoteknoloji alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilime yenilik getiren bir bilimsel yöntem geliştirir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili yeni düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Malzeme ve nanoteknolojiye ilişkin özel bir konuda bağımsız araştırma gerçekleştirebilir. 2
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Disiplinlerarası çalışmaların yürütülmesinde liderlik yapabilir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çalışma alanındaki gelişmeleri izler ve kendini sürekli olarak yeniler.
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kuramların öngörülerini hesaplayabilir ve deneysel sonuçlarla karşılaştırabilir. 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çalışma alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çalışma alanındaki problemlere ilişkin kendi fikirlerini ve önerilerini, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplarla paylaşır. 3
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki problemlere ilişkin özgün çözüm yolları geliştirebilir.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir bilimsel makale hazırlayabilir ve uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayımlayabilir. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 1 Seminer konusuna hazırlık Seminer konusunu araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 2 Seminer konusuna hazırlık Seminer konusunu araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 3 Seminer konusuna hazırlık Seminer konusunu araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 4 Seminer konusuna hazırlık Seminer konusunu araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 5 Seminer konusuna hazırlık Seminer konusunu araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 6 Seminer konusuna hazırlık Seminer konusunu araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 7 Seminer konusuna hazırlık Seminer konusunu araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 9 Seminer konusuna hazırlık Seminer konusunu araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 10 Seminer konusuna hazırlık Seminer konusunu araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 11 Seminer konusuna hazırlık Seminer konusunu araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 12 Seminer konusuna hazırlık Seminer konusunu araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 13 Seminer konusuna hazırlık Seminer konusunu araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 14 Seminer konusuna hazırlık Seminer konusunu araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 15 Seminer konusuna hazırlık Seminer konusunu araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 6 84
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 143
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,72
AKTS 6 AKTS