SSB103 Ses Sağlığı ve Fizyolojisi

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SSB103
Ad Ses Sağlığı ve Fizyolojisi
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (32 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Konservatuar - Yardımcı Meslek
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. SEMİN SÜEDA ÇÖLCÜ


Dersin Amacı

İnsan sesinin işleyişi, geliştirilmesi ve sağlığının korunması ile ilgili bilimsel bilgilere sahip olması ve bunu profesyonel yaşama aktarması.

Dersin İçeriği

Sesin ve insan ses sisteminin yapı ve işleyişi hakkında bilimsel bilgi sahibi olma

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Dr. İlter Denizoğlu'nun basılmamış ders notları

Notlar

bulunmamaktadır


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sesin ve insan ses sisteminin yapı ve işleyişi hakkında bilimsel bilgi sahibi olma
ÖÇ02 Sesi oluşturan temel bilgilerin teorik bilgiler ve pratik uygulamalarla irdeler
ÖÇ03 Ses sağlığı ile ilgili bilgi sahibidir
ÖÇ04 Konuşma ve şarkı sesinin etkili ve doğru bir şekilde sürdürülmesi.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri inceleme becerisi kazandırır.
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Opera Şan teknik ve yöntemleri aracılığıyla ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait eserleri sahne üzerinde müzikal ve teknik açıdan yorumlama becerisi kazanır.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanında edindiği teknik bilgi sonucu gelişen söyleme becerisiyle oyunculuk becerisini birlikte kullanabilme ve sahne üzerinde uygulama becerisi geliştirir.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanıyla ilgili ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait her türlü doküman,araç-gereç,kaynak ile arşiv sağlama becerisini kazanır.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışmakla yükümlü olduğu eserle ilgili çalışma sürecini bireysel olarak yürütebilme becerisi kazanır.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanat insanı olarak mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurabilme yetisi kazanır.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumun değişik kitlelerine opera şan sanatıyla ilgili bilgiler sunma becerisi kazanır
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanat insanı olarak kendini sürekli olarak geliştirir,sanatıyla ilgili güncel aktiviteleri yakından takip eder.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Ulusuna,kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sahne sanatçısı vasıflarıyla birlikte sanat ve meslek ahlakına, disiplinine sahip olma alışkanlığı kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sahne sanatlarının gerektirdiği iletişim,sosyal yetkinlik becerisi ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Şan tekniğinin yanında dans,sahne,eskrim disiplinlerinden kazandığı donanım sayesinde bedenine hakimdir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Opera Şan eğitiminin karşılığı olarak sahne üzerinde ses mekanizmasını doğru ve etkin kullanma,nefes koordinasyonunu sağlama ve sesin sağlığını koruma becerisi kazanır. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazandırır. 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sahne üzerinde odaklanma,hayal gücünü kullanma,gözlem becerisi,sahne refleksine sahip olma ve müzikal hafızasını kullanma becerisine sahiptir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sahne üzerinde müziğin farklı türlerinde karakteri var etme, esere hakimiyet, birlikte söyleme, partneri hissetme becerisi kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 ses nedir? bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 insan ses çeşitleri. bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Diyafram nedir? bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Diyafram kullanım tekniklerinin örneklerle uygulanması. bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Diyafram kullanımı ile ilgili sunum çalışmalarının yapılması. bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Diyaframın şarkı söylemede kullanımı. bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Ses telleri nedir? nasıl çalışır? bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ses teli hastalıkları 1 bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
9 Ses teli hastalıkları 2 bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Ses teli hastalıkları 3 bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Ses tellerinin sağlığının korunması. 1 bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Ses tellerinin sağlığının korunması. 2 bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Konuşma çalışmaları 1 bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Konuşma çalışmaları 2 bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
16 Dönem analizi genel tekrar 1 bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
17 Dönem analizi genel tekrar 2 bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
18 İlkel ses nedir? bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
19 İlkel sesin tanımı ve özellikleri. bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
20 İlkel sesin bulunması ve kullanılması 1 bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
21 İlkel sesin bulunması ve kullanılması 2 bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
22 İlkel sesin sahnede ve şandaki önemi, bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
23 İlkel sesin bulunması ve kullanılması ile ilgili egzersiz uygulamaları bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
24 İlkel sesin konuşmada ve şarkı söylemede kullanılması. bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
25 Ağız ve çene yapısı ve hastalıkları 1 bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
26 Ağız ve çene yapısı ve hastalıkları 2 bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
27 Diş - Damak yapısı ve hastalıkları 1 bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
28 Diş - Damak yapısı ve hastalıkları 2 bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
29 Burun yapısı ve konuşma bozuklukları bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
30 Soluk organları ve problemleri ve hastalıkları bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
31 Dönem analizi genel tekrar 3 bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
32 Final sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 30 2 60
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 30 0 0
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 63
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,52
AKTS 3 AKTS