ELT811 Teacher Education in ELT

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ELT811
Ad Teacher Education in ELT
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ZUHAL OKAN


Dersin Amacı

Öğrencilerin ikinci dil öğretmen yetiştirme alanı ile ilgili geçmiş ve güncel çalışmalar hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak. Bu çalışmalar eşliğinde öğrencilerin kendi varsayımlarını, inançlarını sorgulamalarını ve gerekirse değiştirme yollarını aramalarını cesaretlendirmek

Dersin İçeriği

İkinci dil öğretmen yetiştirme alanındaki kuram ve uygulamaları gözden geçirmek, öğretmen kimliği, sınıf içi araştırma yapma, öğrenme kuramları üzerinde çalışmak

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Burns, A. and J.Richards. 2009. The Cambridge Guide to SLTE. CUP Johnson, K. 2009. Second Language Teacher Education:A Sociocultual perspective. Routledge. Richards, J. 1998. Beyond Training. CUP. Richards,J and D.Nunan. 1990. Second Language Teacher Education. CUP. Roberts, J. 1998. Language Teacher Education. Arnold

Notlar

Makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İkinci dil öğretmen yetiştirme alanındaki kuram ve uygulamaları öğrenir
ÖÇ02 Öğretmen yetiştirme modellerini değerlendirir.
ÖÇ03 Sınıf içi araştırma yapmayı öğrenir.
ÖÇ04 Alandaki güncel kavramlar hakkında tartışabilir.
ÖÇ05 Sosyo-kültürel bakış açısı ile öğretmen yetiştirme uygulamalarını inceler.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngiliz Dili Eğitimi alanında çeşitli akım ve kuramları değerlendirir. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında belirli bir konudaki uzmanlığını geliştirir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanında yapılmış araştırmaları kapsamlı bir şekilde anlar ve değerlendirir. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası takımlara dahil olup grup çalışmaları yapar. 1
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çeşitli kitlelerle bilgi paylaşımı yapar.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kuramsal ve yöntemsel becerilerin yanı sıra bu bilgileri kullanarak yaratıcı fikirler geliştirir ve üzerlerinde çalışabilir.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayarak özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ve araştırma süreçlerini etik değerlere uyarak sürdürür.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunur.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir. 2
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak bilime katkıda bulunur. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Akademik ve profesyonel bağlamda bilimsel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kuramsal altyapı Anlatım, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Güncel modeller Anlatım, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
3 Dil öğrenme ve öğretme kuramları Anlatım, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
4 Yapısalcılık Okuma, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Eleştirel öğretmen eğitimi Okuma, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 Sosyo-kültürel perspektif Anlatım, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Öğretmen bilişim Anlatım, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Öğretmen kimliği Okuma, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Anadil konuşucusu/anadil konuşucusu olmama durumu Okuma, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
11 Öğretmen yetiştirme ve araştırma Okuma, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Pratik deneyimler Okuma, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 Sınıf araştırma Okuma, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
14 Sınıf içi araştırma Okuma, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
15 Aksiyon araştırması Okuma, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları proje Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 13 13
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 155
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,20
AKTS 6 AKTS