ILH436 Araştırma Yöntemleri ve Seminer

3 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ILH436
Ad Araştırma Yöntemleri ve Seminer
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi FATMANUR ALİBEKİROĞLU


Dersin Amacı

İlahiyat bilimlerinin temel kaynaklarına ve tez alanına ilişkin kaynaklara ulaşma yollarını kavratmak ve bilgiye ulaşma yollarını göstermek; edindiği bilgi birikimi ve bilimsel yöntemler yardımıyla İlahiyatın temel konularını ve sorunlarını ele alan çalışmalar yapmak

Dersin İçeriği

İlahiyat bilimlerinin tarihi, önemi, İlahiyat alanının temel sorunları ve çözüm önerileri, bilimsel araştırma yöntemleri ve teknikleri

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Niyazi Karasar, Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel, 2018.

Notlar

Hasan Onat, Mehmet Paçacı, Sönmez Kutlu, İslam Bilimlerinde Yöntem, Ankuzem, Ankara 2005.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İlahiyat alanının temel kaynakları tanır ve kullanır. Alana özgü temel kaynaklara ulaşma yollarını ve onlardan faydalanma tekniklerini bilir.
ÖÇ02 Temel dini metinleri okur, açıklar ve yorumlar. Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır, elde edilen bilgiyi değerlendirir ve kullanır. Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dini problemleri tespit eder ve çözüm üretir. İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır
ÖÇ03 Bilimsel ve felsefi alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır. İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder ve sorgular.
ÖÇ04 Araştırma nosyonu elde eder. Araştırmada uyulması gereken nesnellik, analitik düşünme ve senteze ulaşma yetisi kazanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam Dini´´nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dinî, siyasî ve iktisadî yapısını tanımlar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel dini metinleri okur, açıklar ve yorumlar. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır, elde edilen bilgiyi değerlendirir ve kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemleri tespit eder ve çözüm üretir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır. 2
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder ve sorgular.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışları destekler.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İtikat, ibadet, ahlak ve muamelât açısından İslam dinini doğru olarak açıklar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir, bir arada yaşama kültürünü destekler.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Pratik din hizmetleri, din eğitimi ve öğretimi alanlarında görev yapar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sosyal bilimlerde bilimsel araştırma yöntemleri Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
2 Literatür tarama I İlgili kaynaklardan okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
3 Literatür tarama II İlgili kaynaklardan okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
4 Literatür tarama III İlgili kaynaklardan okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
5 Bilgilerin tasnifi I Bilgilerin tasnifi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
6 Bilgilerin tasnifi II Bilgilerin tasnifi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Bilgilerin tasnifi III Bilgilerin tasnifi Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav - Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 Raporlaştırma I raporlaştırma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
10 Raporlaştırma II raporlaştırma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
11 Raporlaştırma III raporlaştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Raporlaştırma IV raporlaştırma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
13 kontrol ve düzeltme I kontrol ve düzeltme Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
14 kontrol ve düzeltme II kontrol ve düzeltme Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
15 kontrol ve düzeltme III kontrol ve düzeltme Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları - Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları - Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 86
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,44
AKTS 3 AKTS