INGS401 Ders kitabı İnceleme

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod INGS401
Ad Ders kitabı İnceleme
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HASAN BEDİR


Dersin Amacı

ders kitabı değerlendirme, uyarlama ve yeni materyal geliştirme

Dersin İçeriği

İngilizce ders kitaplarını değerlendirme ve materyal geliştirme

Dersin Ön Koşulu

Metot derslerini almış olmak

Kaynaklar

Cunningsworth, A. (1995). Choosing Your Coursebook. Oxford: Heineman. Tomlinson, B. (2013). Introduction: Are materials developing? In B. Tomlinson (Eds.), Developing materials for language teaching (pp. 1-17). Bloomsbury Publishing Plc

Notlar

Çeşitli Kadelemelerde kullanılan Ders kitapları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 öğrenciler farklı ders kitaplarını tanır
ÖÇ02 öğrenciler ders kitabı değerlendirme kriterlerini tanır.
ÖÇ03 öğrenciler ders kitaplarına eleştirisel bakış açısı geliştirir.
ÖÇ04 öğrenciler ders kitabı uyarlama yöntemlerini tanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce´´nin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretiminde kurama, uygulamaya ve alan terminolojisine yönelik kapsamlı içerik bilgisine sahiptir. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alan bilgisine katkıda bulunacak dilbilim, kültür, edebiyat, çeviri bilim, iletişim yan alanlarına ilişkin temel kavram, kuram ve akımların bilgisine sahiptir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi öğrenci değişkenlerine ilişkin kapsamlı bilgiye sahiptir. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alana yönelik nitel ve/ya nicel bilimsel yöntemlerin bilgisine sahiptir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alan bilgisini kullanarak, gereksinim duyulduğunda bu bilgiyi yeniden yapılandırarak, eğitsel amaçlar ve öğrencilerin dil yeterlilik düzeyleri, yaşları ve olası gereksinimleri doğrultusunda etkili plan, yöntem, materyal, etkinlik ve ölçme, değerlendirm 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eleştirel bir bakış açısıyla eğitsel içerik ve materyalleri inceleyebilir, gereksinim duyulduğunda bunları uyarlama ve geliştirme becerisine sahiptir. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce öğretimde karşılaşılan sorunlara yönelik değerlendirmelerde bulunabilir, sınıf içi uygulamalarda sonuç odaklı çözüm önerileri geliştirebilir. 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 2
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim uygulamalarında inisiyatif alma ve yaratıcı olma gibi bağımsız davranış becerileri kazanır.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendini bir birey olarak tanıyabilme, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme becerisine sahiptir.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. 4
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme becerisine sahiptir. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eğitim teknolojileri bağlamında kendisi için gerekli olacak bilgi ve iletişim teknolojileri kullanım bilgisine sahiptir. 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İngilizce öğretmenliği uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Milli Eğitim sisteminin yapısını, amaçlarını ve işlevlerini tanır.Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Birey olarak mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır ve eğitimdeki diğer paydaşlarla (okul yönetimi, veli vb.) ilet 3
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki öz güven (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma), sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisine sahiptir. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 ders kitaplarını tanıma okuma, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 ders kitabı değerlendirme ölçütlerini tanıma araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
3 ders kitabı değerlendirme çalışması değerlendirme araçları araştırma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
4 ders kitabı değerlendirme uygulaması Araçları karşılaştırma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
5 Kontrol listesine karar verme değerlendirme aracına Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
6 Kontrol Listesi kullanım aşamaları ve raporlama uygulama Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
7 materyal uyarlama tekniklerini tanıma bir kaç kitap bulma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav proje hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 okuma materyallerinin uyarlanması reading materyali bulma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
10 dinleme materyallerinin uyarlanması dinleme materyeli bulma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
11 konuşma materyallerinin uyarlanması konuşma materyali Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
12 yazma materyallerinin uyarlanması uyarlama Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
13 materyal tasarımı teknikleri materyal tasarım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
14 materyal tasarımında teknoloji kullanımı teknoloji Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
15 okuma ve dinleme materyali tasarlama anlatım Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları uygulama Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları uygulama Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS