HEM013 Hemşirelikte Yönetim II

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod HEM013
Ad Hemşirelikte Yönetim II
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi SERAP TORUN


Dersin Amacı

Öğrencinin, yönetici hemşireler için gerekli olan temel becerileri kuramsal ve uygulamalı olarak incelemesini sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Yönetim süreci aşamaları ( planlama, örgürleme, yöneltme, kontrol), sağlık politikaları ve hemşirelik alanına yansımaları, örgüt iklimi ve oluşturulmasını kapsar.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Baykal Ü, Türkmen E. Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi, Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul, 2014. Koç S. Yönetici Hemşireliğe Giden Yolda Adım Adım, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, 2016. Eren E. Yönetim ve Organizasyon(Çağdaş ve Küresel yaklaşımlar), Beta Basım, Yayım, İstanbul 2010. Brown M., Nursing Management Issues and Ideas , Aspen Pub., 1992.

Notlar

Baykal Ü, Türkmen E. Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi, Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul, 2014. Koç S. Yönetici Hemşireliğe Giden Yolda Adım Adım, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, 2016. Eren E. Yönetim ve Organizasyon(Çağdaş ve Küresel yaklaşımlar), Beta Basım, Yayım, İstanbul 2010. Brown M., Nursing Management Issues and Ideas , Aspen Pub., 1992. Douglass L.M., The Effective Nurse Leader and Manager , Fourth Ed., Mosby, 1992. Gilles D.E., Nursing Management A Systems Approach , Third Ed., Saunders, Philadelphia, 1994. Hyett K., Nursing Management Handbook , Churchill Livingstone, 1988. Kelly-Heidenthal, P. Nursing Leadership&Managenet , Thomson-Delmar, 2003. Kron T., Gray A., The Management of Patient Care , Sixth Ed., Saunders Comp., 1987. La Monica E., Nursing Leadership and Management an Experiential Approach , Wadsmorth Health Science, 2005. Liebler J.G., et all., Management Principles for Health Professionals , Aspen Pub., 1992. Luthans F., Organizational Behavior , Seventh Ed., Mc Graw-Hill, 1995. Marriner-Torney A., Guide to Nursing Management and Leardership, Mosby, 1996. Marquis B.L., Huston C.J., Management Decision Making for Nurses , Lippincott, 1999. Peker Ö., Yönetimi Geliştirmenin Sürekliliği , TODAİE Yayın, N.258, Ankara, 1995.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kalite yönetimini benimser.
ÖÇ02 Stratejik yönetimin uygulanmasına önem verir,
ÖÇ03 Yönetsel rol ve becerileri sergiler.
ÖÇ04 Yönetim fonksiyonlarını etkili bir şekilde kullanır.
ÖÇ05 Yönetim kuramları arasındaki farklılıkları açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal 1. Hemşirelik uygulamalarında kanıta dayalı hemşirelik bakımından yararlanır
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sağlıklı ve hasta bireyin sorunlarını çözümlemede hemşirelikteki yeni yaklaşımları kullanır 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı disiplinlerden ve kendi alanından edindiği temel bilgileri uygulama alanlarında kullanır ve verdiği hizmeti değerlendirir. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırmadan elde ettiği sonuçları hemşirelik uygulamalarına yansıtır.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası iletişim sağlayabilir ve işbirliği kurabilir. 1
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik uygulamalarına eleştirel gözle bakar. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırmalarda ve yayınlarda etik ilkelere uygun çalışılmasına yönelik tutum geliştirir. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kontrol ve Disiplin okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
2 Performans Yönetimi okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Stres Yönetimi okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Ast Üst İlişkileri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Rol Oynama
5 Risk Yönetimi okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Ekip Çalışması ve Komiteler okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Örgütsel Kültür okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınavlar okuma, yazma Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Örgütsel iklim okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Bütçe Yönetimi okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 Kariyer Planlama-Koçluk-Mentorluk okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Sağlık Bakımında Etik Sorunlar; Yasalar okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Hemşirelerin Sağlığı ve Mesleki Riskler okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Sağlık Politikaları, Hemşirelikte Sendikalaşma okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Kanıta Dayalı Yönetim okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 15 2 30
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 15 2 30
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 20 20
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü (Saat) 100
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,00
AKTS 4 AKTS