HEM016 Hemşirelik Yönetim Klinik Uygulama II

5 AKTS - 1-4 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod HEM016
Ad Hemşirelik Yönetim Klinik Uygulama II
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 1-4 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi SERAP TORUN


Dersin Amacı

Yönetici hemşireler için gerekli olan temel becerileri uygulamalı olarak incelemesini sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Hastanelerin Hemşirelik Hizmetleri Müdürlüğü ve kliniklerinde yönetim uygulaması

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Baykal Ü, Türkmen E. Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi, Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul, 2014. Koç S. Yönetici Hemşireliğe Giden Yolda Adım Adım, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, 2016. Eren E. Yönetim ve Organizasyon(Çağdaş ve Küresel yaklaşımlar), Beta Basım, Yayım, İstanbul 2010.

Notlar

Brown M., Nursing Management Issues and Ideas , Aspen Pub., 1992. Douglass L.M., The Effective Nurse Leader and Manager , Fourth Ed., Mosby, 1992. Gilles D.E., Nursing Management A Systems Approach , Third Ed., Saunders, Philadelphia, 1994. Hyett K., Nursing Management Handbook , Churchill Livingstone, 1988. Kelly-Heidenthal, P. Nursing Leadership&Managenet , Thomson-Delmar, 2003. Kron T., Gray A., The Management of Patient Care , Sixth Ed., Saunders Comp., 1987. La Monica E., Nursing Leadership and Management an Experiential Approach , Wadsmorth Health Science, 2005. Liebler J.G., et all., Management Principles for Health Professionals , Aspen Pub., 1992. Luthans F., Organizational Behavior , Seventh Ed., Mc Graw-Hill, 1995. Marriner-Torney A., Guide to Nursing Management and Leardership, Mosby, 1996. Marquis B.L., Huston C.J., Management Decision Making for Nurses , Lippincott, 1999. Peker Ö., Yönetimi Geliştirmenin Sürekliliği , TODAİE Yayın, N.258, Ankara, 1995.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenci yönetici hemşirenin sahip olması gereken temel becerileri inceler.
ÖÇ02 Öğrenci, bakımın yönetiminde ve yönetsel süreçlerin tamamında bilişim sistemlerinin kullanımını tartışır.
ÖÇ03 Öğrenci, hemşirelik hizmetleri yönetiminde insan kaynaklarına ilişkin teorik bilgiyi tartışır.
ÖÇ04 Öğrenci, teorik yönetim becerilerini hemşirelik hizmetleri yönetimi işleyişine aktarır.
ÖÇ05 Öğrenci, kalite ve akreditasyon süreçlerini gözlemler ve katılır.
ÖÇ06 Öğrenci, hemşirelikte yönetim konusunda teorik bilgileri uygulamada kullanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal 1. Hemşirelik uygulamalarında kanıta dayalı hemşirelik bakımından yararlanır 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sağlıklı ve hasta bireyin sorunlarını çözümlemede hemşirelikteki yeni yaklaşımları kullanır 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı disiplinlerden ve kendi alanından edindiği temel bilgileri uygulama alanlarında kullanır ve verdiği hizmeti değerlendirir. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırmadan elde ettiği sonuçları hemşirelik uygulamalarına yansıtır.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası iletişim sağlayabilir ve işbirliği kurabilir. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik uygulamalarına eleştirel gözle bakar. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırmalarda ve yayınlarda etik ilkelere uygun çalışılmasına yönelik tutum geliştirir. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Uygulama alanında kontrol ve disiplin işleyişini gözlemek okuma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Anlatım
2 Uygulama alanında performans değerlendirmek okuma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
3 Uygulama alanında stres yönetimi okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
4 Ast ve üst ilişkilerini değerlendirme okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
5 Uygulama alanında risk yönetimi okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
6 Ekip Çalışması ve Komiteler, gözlem ve işleyişi değerlendirme okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Grup Çalışması
7 Örgütsel kültürü tanıma okuma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
8 Ara Sınavlar okuma, yazma Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Örgütsel bütçe hazırlama okuma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 Kariyer Planlama-Koçluk-Mentorluk yapma okuma Öğretim Yöntemleri:
Rol Oynama, Grup Çalışması
11 Sağlık bakımında etik sorunları belirleme okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
12 Sağlığa ilişkin yasaların uygulama alanında etkilerini işleyişini değerlendirme okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması
13 Hemşirelerin sağlığına ilişkin mesleki riskleri belirleme okuma Öğretim Yöntemleri:
Rol Oynama, Grup Çalışması
14 Sağlık politikaları ve sendikalaşmayı değerlendirme okuma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
15 Kanıta dayalı yönetim örnekleri sunma okuma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları yazma Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları yazma Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 15 4 60
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 15 1 15
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 20 20
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü (Saat) 115
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,60
AKTS 5 AKTS