SÖ748 Çoklu Zeka Kuramlarına İlişkin Uygulama

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SÖ748
Ad Çoklu Zeka Kuramlarına İlişkin Uygulama
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. AYTEN İFLAZOĞLU SABAN


Dersin Amacı

Bu dersin amacı, zeka, zeka kuramları ve çoklu zeka kuramı hakkında bilgi vermektir. Derste ayrıca çoklu zeka kuramına göre eğitim planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesinin nasıl yapılacağı üzerinde de durulacaktır.

Dersin İçeriği

Bireysel farklılıklar ve zeka, çoklu zeka kuramından önceki zeka kuramları, çeşitli zeka alanları ve çoklu zeka kuramını tanımlanması, zeka alanlarının belirlenmesi, çoklu zeka kuramı ve programa uygulanması, düşündüğümüzden de zekiyiz, çoklu zeka alanlarını dikkate alarak eğitim yapma

Dersin Ön Koşulu

Çoklu Zeka Kuramları

Kaynaklar

Gardner, H. (1993). Multiple intelligences: The theory in practice. New York: Basic Books. Gardner, H. (1999). Intelligence Reframed Multiple Intelligences for the 21st Century. Basic Books, USA

Notlar

Çoklu zeka ders notu (Ayten İflazoğlu Saban)


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Çoklu zeka kuramını eğitim sürecine uyarlarken neler yapılması gerektiğini araştırır
ÖÇ02 Çoklu zeka kuramından esinlenilerek öğretimin nasıl düzenleneceği açıklar
ÖÇ03 Çoklu zeka kuramına dayalı öğretim etkinlikleri tasarlar
ÖÇ04 Çoklu zeka kuramına dayalı bir ders planının nasıl hazırlanacağını açıklar
ÖÇ05 Ders planlarını uygular ve değerlendirir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanına uygun temel bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini kullanır.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf programlarını ve dayandıkları temel ilkeleri tartışır. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını tartışır. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim strateji, yöntem ve tekniklerinin dayanaklarını açıklar. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf konu alanlarının (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) öğretim ilkelerini uzmanlık düzeyinde açıklar. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf öğretmenliği alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri (makale, tez vb.) eleştirel bir gözle değerlendirir. 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeydeki sınıf öğretmenliğine yönelik uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası bir anlayışla öğretim stratejisi, yöntem ve tekniklerini kullanır, geliştirir, derinleştirir. 5
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütmeye istekli olur.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. 3
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. 2
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sınıf öğretmenliği alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. 2
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 4
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Çoklu zeka kuramı temel alınarak yapılmış araştırmaların uygulama süreçlerinin incelenmesi İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması
2 Çoklu zeka kuramı temel alınarak yapılmış araştırmaların uygulama süreçlerinin incelenmesi II İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması
3 Her öğrencinin kendi alanıyla ilgili etkinlikleri içeren çoklu zeka kitaplarını incelemesi ve bunları raporlaştırıp sunması, derste tartışılması Kendi alanıyla ilgili kitapları inceleme ve rapor hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme
4 Her öğrencinin kendi alanıyla ilgili etkinlikleri içeren çoklu zeka kitaplarını incelemesi ve bunları raporlaştırıp sunması, derste tartışılması II Kendi alanıyla ilgili kitapları inceleme ve rapor hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme
5 Etkinlikler hazırlama ve sınıfta paylaşma Etkinlikleri planlama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması
6 Etkinlikler hazırlama ve sınıfta paylaşma II Etkinlikleri planlama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması
7 Hazırlık programını tasarlama ve tartışma Hazırlık programındaki etkinlikleri belirleme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınav Sınava hazırlanma Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
9 Deneysel çalışmanın ders planlarını hazırlama II Planlarla ilgili kaynakları inceleme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması
10 Deneysel çalışmanın deseninin sunulması II Deneysel çalışmayı planlama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Deney / Laboratuvar
11 Deneysel çalışma 1. hafta Deneysel çalışmanın uygulanması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Deney / Laboratuvar
12 Deneysel çalışma 2.:Hafta Deneysel çalışmanın uygulanması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Deney / Laboratuvar
13 Deneysel çalışma 3. hafta Deneysel çalışmanın uygulanması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma
14 Deneysel çalışma 4. hafta Deneysel çalışmanın uygulanması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Deney / Laboratuvar
15 Deneysel çalışmanın değerlendirilmesi Deneysel sürecin raporlaştırılması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlanma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 153
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,12
AKTS 6 AKTS