SÖ705 Türkçe Öğretim Progamı Geliştirme

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SÖ705
Ad Türkçe Öğretim Progamı Geliştirme
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi AYŞEGÜL KARABAY


Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilerin program geliştirme ile ilgili temel kavramları ve program geliştirmenin kuramsal temellerini kavrayarak Türkçe Öğretim programı tasarısı hazırlamalarını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Program geliştirme ile ilgili temel kavramlar, program geliştirme modelleri üzerinde durularak, Türkçe Dersi öğretim programın unsurları üzerinde değerlendirme yapılmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Temizyürek, F. ve Balcı, A. Cumhuriyet Dönemi İlköğretim Okulları Türkçe Programları Yaman, H. Dünyada Ana Dili Öğretimi-Program İncelemeleri Henson, K.T. Curriculum Planning Oliva, P. F. Developing the Curriculum.

Notlar

Türkçe Dersi Öğretim Programına yönelik hazırlanan tez ve makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Program geliştirme ile ilgili temel kavramlar, ilkeler, kuramlar ve modelleri açıklar.
ÖÇ02 Program geliştirmenin, tarihi, felsefi, psikolojik ve toplumsal temellerini açıklar.
ÖÇ03 Program tasarım modellerini örneklerini sunarak açıklar.
ÖÇ04 Türkçe öğretim programlarını programın temel felsefesini göz önüne alarak değerlendirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanına uygun temel bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini kullanır.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf programlarını ve dayandıkları temel ilkeleri tartışır. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını tartışır. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim strateji, yöntem ve tekniklerinin dayanaklarını açıklar. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf konu alanlarının (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) öğretim ilkelerini uzmanlık düzeyinde açıklar. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf öğretmenliği alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri (makale, tez vb.) eleştirel bir gözle değerlendirir. 5
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeydeki sınıf öğretmenliğine yönelik uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar. 5
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası bir anlayışla öğretim stratejisi, yöntem ve tekniklerini kullanır, geliştirir, derinleştirir. 1
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütmeye istekli olur.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. 1
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. 3
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. 1
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sınıf öğretmenliği alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 2
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanıtılması ve tanışma ders izlencesinin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Program geliştirme ile ilgili temel kavramlar birinci bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
3 Program geliştirmenin tarihi, felsefi, psikolojik, konu alanı, birey ve toplumsal temelleri ikinci bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 Program tasarım yaklaşımları üçüncü bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
5 Program geliştirme modelleri dördüncü bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
6 Türkçe Dersi öğretim programları Türkçe öğretim programının okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
7 Türkçe Dersi öğretim programında genel ve özel amaçlar Mevcut Türkçe öğretim programının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
9 Türkçe Dersi öğretim programında içerik Mevcut Türkçe öğretim programının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Türkçe programında içerik Mevcut Türkçe öğretim programının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
11 Türkçe Dersi öğretim programında öğrenme- öğretme süreci Mevcut Türkçe öğretim programının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
12 Türkçe programında öğrenme- öğretme süreci Mevcut Türkçe öğretim programının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 Türkçe Dersi öğretim programında ölçme ve değerlendirme Mevcut Türkçe öğretim programının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
14 Türkçe programında ölçme ve değerlendirme Mevcut Türkçe öğretim programının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
15 Alanda yapılmış çalışmaların değerlendirilmesi Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
17 Yarıyıl Sonu Sınavları tekrar etme Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS