EFGZ118 Felsefeye Giriş

3 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EFGZ118
Ad Felsefeye Giriş
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. MUSTAFA GÜNAY


Dersin Amacı

Felsefenin alt dallarına yönelik , bilgi felsefesi, ontology, mantık, ve estetik vb. açıklık kazandırarak felsefenin neliğini, sınırlarını ve kapsamını belirlenmeye çalışılacaktır.

Dersin İçeriği

Felsefenin ne olduğu, bilgi türleri, bilgi problemleri, varlık problemleri, sanat, ahlak ve siyaset problemlerinin felsefe açısından incelenmesi

Dersin Ön Koşulu

yok.

Kaynaklar

Günay, M. (2021). Metinlerle Felsefeye Giriş. Çizgi: Konya.

Notlar

Felsefeye Giriş, A. Kadir Çüçen, Sentez Yayıncılık, Bursa.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Felsefe bilgisini diğer bilgilerden ayırt eder
ÖÇ02 Felsefi düşünüşü kazanır
ÖÇ03 Felsefenin konu ve problemlerini tanır
ÖÇ04 Çeşitli filozofların görüşlerini karşılaştırır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanının temel kavram ve ilkelerini açıklar. 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireyin gelişim özelliklerini ve bu gelişimi etkileyen faktörleri söyler. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kişilik kuramları, psikolojik danışma kuramları ve öğrenme kuramlarını açıklar. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf ve davranış yönetimi yaklaşımlarını açıklar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunlara felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve bu sorunları değerlendirir. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik danışma ve rehberlik sürecinin nasıl başlatılıp, sürdürüleceğini açıklar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı gelişim ve özelliklere uygun PDR uygulamalarının neler olduğunu açıklar.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Normal ve normal dışı özellik gösteren bireyleri ayırt eder.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Farklı eğitim kademesindeki öğrencilere yönelik PDR uygulamaları yapar.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirir ve bu programı değerlendirir.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Psikolojik danışmada yardım becerilerini etkili bir şekilde kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Görevi ve yaşamıyla ilgili kararlarının sorumluluğunu alır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç görü geliştirir, öğrenme ve gelişmeye açık olur. 2
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İnsanlara karşı empatik ve ilgili davranır. 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Kişiler arası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki etik ilkelere uygun davranır. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Felsefe Nedir Sorusu üzerinde durma Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Felsefi bilgi ve diğer bilgi türlerini açıklama Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Bilgi problemini ele alma Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
4 Bilginin imkanı konusunu açıklama Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Bilgi nasıl elde edildiği, doğruluğu ve sınırları problemini açıklama Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Bilim kavramını felsefeyle açıklama ve sorgulama Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Genel tekrar Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınavlar Sınava hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Bilim kuramlarını açıklama Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Varlık sorusunu ve kavramlarını açıklama Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Varlık problemini filozoflara gönderme yaparak açıklama Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Sanata felsefece bakma ve açıklama Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
13 Ahlak konusunu ele alma ve açıklama Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
14 Siyaset felsefesini açıklama Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Günümüz problemlerine felsefece bakma ve açıklama Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS