PYL700 Uzmanlık Alan Dersi

6 AKTS - 5-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod PYL700
Ad Uzmanlık Alan Dersi
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 5-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Uzmanlik Alan
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SERAP ÇABUK


Dersin Amacı

Bu çalışmanın amacı öğrencinin uzmanlaşmayı seçtiği alan ile ilgili bilgiye erişme, veri elde etme, etik kurallara uygun olarak bilgiyi değerlendirme ve yorumlamaya yönelik çalışma yapmasını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Tez konusu nasıl belirlenir Tez içeriği nasıl planlanır Tez yazmaya başlamadan önce yapılacaklar nelerdir Daha önce yazılmış olan tezlerin incelenmesi Tez yazımında dikkat edilmesi gereken konular SBE'nin hazırladığı tez yazım kılavuzunu inceleme İçindekiler bölümünün hazırlanışı Dipnotlar ve kaynakçanın önemi ve hazırlanışı Tez izleme raporu yazma Tez üzerinde değerlendirmeler

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Üniversite kütüphane veritabanı

Notlar

Güncel ve temel makaleler.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Problem çözme konusundaki temel aşamaları uygular.
ÖÇ02 Seçilen pazarlama anabilim dalı ile ilgili özel bir konuda danışman gözetiminde araştırma yapar.
ÖÇ03 Araştırma konusu ile ilgili fikirlerini danışmanı ile tartışabilir.
ÖÇ04 Araştırma konusuna ilişkin kaynaklardan elde ettiği bilgileri yazılı ve sözlü olarak sunabilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Pazarlama Yönetimi kavramlarını tanımlayarak birbirleriyle olan ilişkilerini açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Pazarlama yönetiminin kuram ve modelleri, sayısal ve istatistik yöntemlerini tanımlayarak karşılaştırır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye ulaşır ve yorumlar. 5
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Pazarlama yönetimindeki kuram ve modelleri, sayısal ve istatistik yöntemlerini uygular. 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Pazarlama yönetiminde uygulanan kuram ve modellerin, sayısal ve istatistik yöntemlerin sonuçlarını yorumlayabilir. 4
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Karşılaştığı pazarlama sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirleyebilir. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Pazarlama süreçleri yönetiminin temel adımlarını izleyerek uygulayabilir. 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanarak en uygun sonuca ulaşabilir. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Proje yöneticisi veya katılımcısı olarak hedeflere uygun çalışabilir. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve/veya ekip içinde sorumluluk alarak etkin rol alır. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Araştırma ve öğrenme sürecinin hayat boyu devam ettiği bilinci ile güncel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli geliştirir. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Akademik kurallar çerçevesinde bilimsel kaynaklardan elde edilen verilerden yeni bilgiler üreterek bunları etkin biçimde yorumlar. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Pazarlama alanında kazandığı bilgileri, farklı alanlardaki bilgilerle ilişkilendirebilir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun olarak taraflarla sözlü ve yazılı olarak iletişim kurabilir. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Akademik kurallar çerçevesinde alana ilişkin kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezleyerek etkin biçimde sunabilir. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Pazarlama bilim dalında ve pazarlama meslek alanlarında karşılaşılan etik ve yasal konulara uygun davranır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Pazarlamanın tüm temel fonksiyonları hakkında bilim, kurum ve toplum etiğine uygun özgün araştırmalar yapar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Eleştirel bir bakış açısıyla mevcut problemleri saptayarak çözümler önerir. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 genel olarak tez konusu nasıl belirlenir İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
2 tez yazmadan önce yapılacaklar nelerdir tez içeriği nasıl planlanır İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 tez yazmadan önce yapılacaklar nelerdir tez içeriği nasıl planlanır (devam) İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 alanının tanıtımı İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 paradigmalar İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 tez yazımında dikkat edilmesi gereken konular İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 tez yazımında dikkat edilmesi gereken konular (devam) İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Sınav Sunuma hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 APA stilinin incelenmesi İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 APA stilinin incelenmesi (devam) İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 SBE'nin hazırladığı tez yazım klavuzunu inceleme İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 içindekiler kısmının hazırlanışı İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 dipnotlar ve kayankçanın önemi ve hazırlanışı İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 tez izleme raporu yazma İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 tez üzerinde değerlendirmeler İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sunuma hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sunuma hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 160
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,40
AKTS 6 AKTS