PYL707 Hizmet Pazarlaması

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod PYL707
Ad Hizmet Pazarlaması
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HİLAL İNAN


Dersin Amacı

Bu dersin amacı hizmetler, hizmet pazarlaması ve hizmet stratejileriyle ilgili temel bilgileri vermek ve hizmet endüstrisindeki işletmeler için ürün, fiyatlama, tutundurma ve dağıtım stratejilerini belirlemektir.

Dersin İçeriği

Bu ders hizmet kavramı,hizmete ilişkin pazarlama karmasının geliştirilmesi (7P) ,talep ve kapasite yönetimi ve hizmet kalitesi konularını içermektedir.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yok

Kaynaklar

Hizmet Pazarlaması, Prof. Dr. Sevgi Ayşe ÖZTÜRK, Hizmet Pazarlaması, Prof. Dr. Orhan İÇÖZ

Notlar

Güncel Makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Hizmet kavramının tanımını ve temel özelliklerini açıklar.
ÖÇ02 Yeni hizmet geliştirme sürecinin aşamalarını ve önemini kavrar.
ÖÇ03 Hizmetlerin fiyatlandırılmasında kullanılabilecek çeşitli fiyatlama stratejilerini açıklar.
ÖÇ04 Hizmetlere ilişkin tutundurma faaliyetlerinde izlenecek stratejileri açıklar.
ÖÇ05 Hizmetlerin tüketiciye ulaştırılmasında kullanılabilecek dağıtım kanalı alternatiflerini açıklar.
ÖÇ06 Hizmetler için talep ve kapasite yönetiminde kullanılabilecek stratejileri belirler.
ÖÇ07 Hizmet kalitesinin boyutlarını belirlemek ve geliştirilmesini sağlamak üzere öneriler sunar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Pazarlama Yönetimi kavramlarını tanımlayarak birbirleriyle olan ilişkilerini açıklar. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Pazarlama yönetiminin kuram ve modelleri, sayısal ve istatistik yöntemlerini tanımlayarak karşılaştırır. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye ulaşır ve yorumlar.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Pazarlama yönetimindeki kuram ve modelleri, sayısal ve istatistik yöntemlerini uygular. 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Pazarlama yönetiminde uygulanan kuram ve modellerin, sayısal ve istatistik yöntemlerin sonuçlarını yorumlayabilir. 4
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Karşılaştığı pazarlama sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirleyebilir. 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Pazarlama süreçleri yönetiminin temel adımlarını izleyerek uygulayabilir. 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanarak en uygun sonuca ulaşabilir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Proje yöneticisi veya katılımcısı olarak hedeflere uygun çalışabilir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve/veya ekip içinde sorumluluk alarak etkin rol alır. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Araştırma ve öğrenme sürecinin hayat boyu devam ettiği bilinci ile güncel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli geliştirir. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Akademik kurallar çerçevesinde bilimsel kaynaklardan elde edilen verilerden yeni bilgiler üreterek bunları etkin biçimde yorumlar. 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Pazarlama alanında kazandığı bilgileri, farklı alanlardaki bilgilerle ilişkilendirebilir. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun olarak taraflarla sözlü ve yazılı olarak iletişim kurabilir. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Akademik kurallar çerçevesinde alana ilişkin kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezleyerek etkin biçimde sunabilir. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Pazarlama bilim dalında ve pazarlama meslek alanlarında karşılaşılan etik ve yasal konulara uygun davranır. 5
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Pazarlamanın tüm temel fonksiyonları hakkında bilim, kurum ve toplum etiğine uygun özgün araştırmalar yapar. 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Eleştirel bir bakış açısıyla mevcut problemleri saptayarak çözümler önerir. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Hizmet Kavramının Tanımlanması Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Hizmetlerin Temel Özellikleri Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap
3 Hizmetlerin Temel Özellikleri ve Fiziksel Ürünlerden Ayrılan Yönleri Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Hizmetlerin Sınıflandırılması Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Hizmet Ürününün Anlaşılması Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Hizmetlerde Fiyatlama Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Hizmetlerde Tutundurma Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Hizmetlerde Dağıtım Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
10 Genişletilmiş Pazarlama Karması Elemanlarının İncelenmesi Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Genişletilmiş Pazarlama Karması Elemanları Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Talep ve Kapasite Yönetimine Giriş Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Talep ve Kapasite Yönetimi Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Hizmet Kalitesi Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Hizmet Kalitesi Modelleri Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS