TS513 Sulu Tarım Alanlarında Tuz Dengesi ve Yıkama Gereksinimi

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TS513
Ad Sulu Tarım Alanlarında Tuz Dengesi ve Yıkama Gereksinimi
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MUSTAFA ÜNLÜ


Dersin Amacı

Genel olarak tuzluluk ve drenaj, katmanlı profillerde tuz dengesi, tuzlu toprakların yıkanması, yıkama modelleri, yıkama randımanı, tuzlu-alkali alanlarda sulama amenajmanı konularının öğretilmesini amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Tuzluluk ve drenaj, katmanlı profillerde tuz dengesi, tuzlu toprakların yıkanması, yıkama modelleri, yıkama randımanı, tuzlu-alkali alanlarda sulama amenajmanı.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yoktur.

Kaynaklar

1-Tarımda Su ve Toprak Tuzluluğu, ÇÜ. Ziraat Fakültesi Ders Kitabı Yayın NO: 281/A87. 2-İlgili yayınlar ve WEB kaynakları

Notlar

Ders notu


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tarımda tuzlu su kullanımının toprak ve bitki üzerinde meydana getirebileceği temel sorunlar kavranır.
ÖÇ02 Tuzlu sulama koşullarında, arazilerin daha ileri bir bozulmadan nasıl korunabileceği konusu kavranır.
ÖÇ03 Tuzlu sulama koşullarında, ortaya çıkacak tuzluluk ve sodyumluluk gibi sorunların çözülmesine ilişkin gerekli yaklaşımları öğrenir
ÖÇ04 Su kalitesi ve tuzluluk konularıyla ilgili okuduğu bilimsel makaleleri daha kolay anlayabilir ve sonuçlarını yorumlamayı öğrenir.
ÖÇ05 Basit laboratuvar çalışmalarını öğrenir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tarımsal yapılar ve sulama alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarımsal yapılar ve sulama ile ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sulama sistemlerinin ve tarımsal yapıların projelenmesi konularında yeterlidir
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arazi uygulamalarını yapar, kontrol eder ve geliştirilmesini sağlar
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzman olunan konudaki bilgi birikimini nicel ve nitel verilerle destekler. Farklı disiplinlerle çalışabilir. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Neden sonuç ilişkisi kurarak sorunları çözümler 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarımsal yapılar ve sulama anabilim dalıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında uygular 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Konusuyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yeniler 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tarımsal yapılar ve sulama konularıyla ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tarımsal tuzluluğun doğası ve kapsamı Ders notunun ilgili bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Bitki su ve toprak tuzluluğu ilişkileri Ders notunun ilgili bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Bitki kök bölgesinde su ve tuz dengesi Ders notunun ilgili bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Katmanlı toprak profilinde su ve tuz dengesi Ders notunun ilgili bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
5 Yıkama gereksiniminin sulamada kullanılması Ders notunun ilgili bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Yıkama zamanı Ders notunun ilgili bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Yıkama randımanı Ders notunun ilgili bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev
9 Tuzluluk sorunu ve giderilmesi Ders notunun ilgili bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
10 Sorunlu topraklar ve özellikleri Ders notunun ilgili bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Sorunlu toprakların iyileştirilmesi Ders notunun ilgili bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
12 Yıkama yöntemleri Ders notunun ilgili bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 İyileştirici maddelerin uygunluk dereceleri ve miktarlarının hesaplanması Ders notunun ilgili bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım
14 Yıkama sürelerinin hesaplanması Ders notunun ilgili bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Atıksuların sulamada kullanılması Ders notunun ilgili bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS