BT126 Evcil Hayvanlarda Üremenin Denetlenmesi

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BT126
Ad Evcil Hayvanlarda Üremenin Denetlenmesi
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. Ümüt CİRİT


Dersin Amacı

Evcil hayvanlarda doğal üreme sikluslarının nasıl olduğunu, üreme sikluslarında meydana gelen aksaklıkları öğretmek ve bu problemlerin üstesinden gelinebilmesi ve üremenin denetlenmesi için çözüm yolları hakkında öğrencilerin bilgi sahibi olmalarının sağlanmasıdır.

Dersin İçeriği

Evcil hayvanlarda doğal üreme siklusları hakkında genel bilgiler, üreme sikluslarında meydana gelen aksaklıklar, hormonal bozukluk ya da eksiklikler, üreme problemlerinin üstesinden gelinebilmesinde biyoteknolojik yaklaşımlar (hormon tedavi stratejileri ve diğer biyoteknolojik yöntemler).

Dersin Ön Koşulu

Veteriner Fakültesi, Ziraat Fakültesi (Zootekni Bölümü), Biyoloji Bölümü mezunu olmak.

Kaynaklar

Evcil Hayvanlarda Reprodüksiyon ve Suni Tohumlama, İleri İK, Ak K, Pabuççuoğlu S, Birler S (1998), 189-205, İÜ Vet. Fak. Yayınları, İstanbul

Notlar

Reproduction in Farm Animals. (1993) Ed: Hafez ESE 5. Baskı. Lea-Febiger Philadelphia.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bu derste öğrenciler Evcil hayvanlarda doğal üreme siklusları hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ02 Öğrenciler bu derste üreme sikluslarında meydana gelen aksaklıklar, hormonal bozukluk ya da eksiklikler hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ03 Bu derste öğrenciler, üreme problemlerinin üstesinden gelinebilmesinde biyoteknolojik yaklaşımları (hormon tedavi stratejileri ve diğer biyoteknolojik yöntemler) öğrenir.
ÖÇ04 Konuyla ilgili bilimsel araştırmaların incelenmesini ve makale sunumunu öğrenir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. 3
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır ve aktarır.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. 2
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma gruplarında bilimsel araştırma yapar. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Östrus siklusu hakkında genel bilgiler Konuyla ilgili görsel slaytların hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
2 Evcil hayvanlarda hormonlar, salgılanma yerleri ve etkileri Konuyla ilgili görsel slaytların hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
3 Sığırlarda östrus siklusu ve üreme problemleri Konuyla ilgili görsel slaytların hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
4 Küçük ruminantlarda östrus siklusu ve üreme problemleri silkusu ve üreme problemleri Konuyla ilgili görsel slaytların hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
5 Atlarda östrus siklusu ve üreme problemleri Konuyla ilgili görsel slaytların hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
6 Köpek ve kedilerde östrus siklusu ve üreme problemleri Konuyla ilgili görsel slaytların hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Ödev
7 Kanatlı hayvanlarda üreme döngüsü ve problemleri Konuyla ilgili görsel slaytların hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 Laboratuar hayvanlarında östrus siklusu ve üreme problemleri Konuyla ilgili görsel slaytların hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
10 Hayvanlarda Üreme problemlerinin çözümüne genel biyoteknolojik yaklaşımlar (hormon tedavileri, hormon salınım sistemleri, suni tohumlama, embriyo transferi vb.). Konuyla ilgili görsel slaytların hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
11 Sığırlarda üreme problemlerinin çözümüne biyoteknolojik yaklaşımlar Konuyla ilgili görsel slaytların hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
12 Küçük ruminant larda üreme problemlerinin çözümüne biyoteknolojik yaklaşımlar Konuyla ilgili görsel slaytların hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
13 Atlarda üreme problemlerinin çözümüne biyoteknolojik yaklaşımlar Konuyla ilgili görsel slaytların hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
14 Köpek ve kedilerde üreme problemlerinin çözümüne biyoteknolojik yaklaşımlar Konuyla ilgili görsel slaytların hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
15 Kanatlı hayvanlarda üreme problemlerinin çözümüne biyoteknolojik yaklaşımlar Konuyla ilgili görsel slaytların hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
16 Laboratuar hayvanlarında üreme problemlerinin çözümüne biyoteknolojik yaklaşımlar Konuyla ilgili görsel slaytların hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 15 4 60
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 15 4 60
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 8 8
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 14 14
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,00
AKTS 6 AKTS