FİZ608 Araştırma ve Yayın

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FİZ608
Ad Araştırma ve Yayın
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. AYPER BOĞA PEKMEZEKMEK


Dersin Amacı

Lisansüstü öğrenim düzeyinde öğrencilere araştırma yöntemleri konusunda temel bilgi ve becerileri kazandırma ve bilimsel çalışmaların proje, tez ve makale haline getirilmesi yöntemlerinin öğretilmesi amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Lisansüstü eğitim gören tüm öğrencilere bilim, bilim etiği, bilimsel araştırmanın temel unsurları, bilimsel araştırma çeşitleri, bilimsel araştırmanın planlanması ve uygulanması gibi konularda bilgi ve beceri kazandırma

Dersin Ön Koşulu

Araştırmacı ilgisi

Kaynaklar

Nieuwkoop ve Faber ,Normal Tablo Atlası

Notlar

Anomali Atlası.Ayper BOĞA,Tuncay Özgünen


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bilim hakkında bilgi sahibi olmasının öneminin kavranmasının önemi nedir?
ÖÇ02 Bilimsel araştırma ile ilgili tanımların bilinmesinin öneminin kavranmasının önemi
ÖÇ03 Bilimsel araştırmanın ne olduğu ve türlerinin bilinmesinin öneminin ne olması gerektiğinin bilinmesi
ÖÇ04 Araştırmada etiğin öneminin kavranmasının önemi ve uygulanması nasıl olması gerektiğinin bilinmesi
ÖÇ05 Literatürlere ulaşma yollarının kavranmasının ve uygulanmasının önemi nedir
ÖÇ06 Bilimsel araştırma planlamasının yapılabilmesinin yolları nedir,bilinmesi
ÖÇ07 Bilimsel araştırmada yöntemlerin bilinmesinin önemi nedir? kavranmasının önemi
ÖÇ08 Verilerin elde edilmesinden sonra kullanılacak istatistik yöntemleri nelerdir?
ÖÇ09 Makale veya tezde özet yazımında dikkat edilecek kurallar hakkında bilgiler verilmesi
ÖÇ10 Makale veya tezde giriş yazımında dikkat edilecek kuralların bilinmesinin önemi
ÖÇ11 Makale veya tezde materyal ve metod yazımında dikkat edilecek kuralların ne olduğunun bilinmesi
ÖÇ12 Makale veya tezde bulguların yazımında dikkat edilecek kuralların ne olduğunun bilinmesi
ÖÇ13 Makale veya tezde tartışma yazımı ve kaynaklar ve atıflarda dikkat edilecek kuralların ne olduğunun bilinmesi
ÖÇ14 Yazılan bu makale ve tezin sunumu ve yayınlanması nasıl yapılır, bilinmesinin önemi


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak fizyoloji alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizyoloji alanında ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizyoloji alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yaparak ve kullanır 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizyoloji alanında yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizyoloji alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanır 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizyoloji alanında özgün bir çalışmayı bağımsız olarak tasarlar, yönetir, uygular ve sonuçlandırır
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizyoloji alanında bilimsel araştırmayı makale şekline getirir ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Fizyoloji alanında yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir 3
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel literatürü takip ederek bilgi birikiminin güncelliğini korur
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme ilkesi ile kendi alanı ve diğer alanlardaki bilgiyi sentezleyerek kullanır 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği En az bir yabancı dili kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve etkili bir iletişim kurar
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Fizyoloji alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Fizyoloji alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Fizyoloji alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bilim nedir, çağdaş bilim nedir, tanımı nasıl yapılır Ders notları ve kaynak kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
2 Bilimsel araştırma ile ilgili kavramlar ve önemi Ders notları ve kaynak kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
3 Etik ve bilim etiği nedir Ders notları ve kaynak kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
4 Bilimsel araştırma nedir ve bilimsel araştırma türleri nedir Ders notları ve kaynak kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
5 Bilimsel araştırmaların planlaması nasıl yapılır ve aşamaları nelerdir Ders notları ve kaynak kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
6 Bilimsel araştırmada literatür taraması, kütüphane ve ilgili veritabanlarının kullanılması Ders notları ve kaynak kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
7 Bilimsel araştırmada yöntem-nicel araştırma modelleri Ders notları ve kaynak kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav ara sınav Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi
9 Verilerin toplanması ,değerlendirilmesi ve kullanılacak istatistik yöntemi Ders notları ve kaynak kitaplar Ölçme Yöntemleri:
Ödev
10 Bilimsel yazım teknikleri, Özet bölümü nasıl yazılır Ders notları ve kaynak kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
11 Bilimsel yazım teknikleri, giriş ve kullanılan kaynakların girişe yerleştirilmesi nasıldır Ders notları ve kaynak kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
12 Bilimsel yazım teknikleri, Materyal ve yöntem ve bulgular nasıl yazılır Ders notları ve kaynak kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
13 Bilimsel yazım teknikleri, tartışma ve sonuç nasıl yazılır , kaynak ve atıf nasıl gösterilir Ders notları ve kaynak kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
14 Lisansüstü tezler nasıl yazılır, Ç.Ü sağlık Bilimleri Enstitüsü Tez yazım kuralları Ders notları ve kaynak kitaplar ve enstitü yönetmelik Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
15 Bilimsel yayın nedir, bilimsel yayın türleri nelerdir, bilimsel araştırmalar nasıl yayınlanır veya sunul Ders notları ve kaynak kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları yılsonu sınavı Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Bütünleme Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS