MED517 Elektif 1- Temel, Cerrahi ve Dahili Bilimler Elektifi

2 AKTS - 1-0 Süre (T+U)- 9. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MED517
Ad Elektif 1- Temel, Cerrahi ve Dahili Bilimler Elektifi
Yıl 5. Yıl
Süre (Hafta) 17 Hafta
AKTS 2 AKTS
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ASLIHAN ULU


Dersin Amacı

Tıp Fakültesi'ndeki seçmeli derslerin temel amacı, öğrencilere tıp alanında çekirdek müfredatın ötesine geçen belirli ilgi alanlarını keşfetme fırsatı sunmaktır. Bu seçmeli dersler, öğrencilerin anlayışlarını genişletmek, klinik becerilerini geliştirmek ve tıbbın özel alanlarında kişisel ve mesleki gelişimlerini teşvik etmek için tasarlanmıştır. Öğrenciler seçmeli derslere katılarak tutkularının peşinden gidebilir, derinlemesine bilgi edinebilir ve kariyer hedefleri ve özlemleriyle uyumlu değerli beceriler geliştirebilirler.

Dersin İçeriği

Tıp fakültesi için alan içi seçmeli dersler, öğrencilere tıp alanındaki belirli ilgi alanlarını keşfetme ve uygulamalı deneyim kazanma fırsatı sağlayan özel eğitim teklifleridir. Bu seçmeli dersler tipik olarak çekirdek müfredatı tamamlamak için tasarlanmıştır ve öğrencilerin belirli tıbbi uzmanlık alanlarını, alt uzmanlık alanlarını veya sağlık hizmetleriyle ilgili disiplinler arası konuları daha derinlemesine incelemelerine olanak tanır.

Dersin Ön Koşulu

4. sınıfı bitirmiş olmak

Kaynaklar

Materyal lektif stajlar içinde sağlanacaktır

Notlar

İligili staja ait kaynaklar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenciler çekirdek müfredatta ele alınanların ötesinde özel bir konu hakkında kapsamlı bir anlayış kazanırlar
ÖÇ02 Öğrenciler seçilen alanla ilgili belirli klinik veya prosedürel becerileri geliştirirler
ÖÇ03 Seçmeli dersler, öğrencilere belirli bir tıbbi uzmanlık alanındaki potansiyel kariyer yollarını keşfetme şansı sağlar.
ÖÇ04 Öğrenciler araştırma fırsatlarını veya bir alandaki en son gelişmeler hakkında bilgi sahibi olurlar
ÖÇ05 Öğrenciler farklı tıp uzmanlık alanlarından sağlık profesyonelleri ile bir araya gelerek disiplinler arası öğrenme bakış açısı kazanırlar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşamın tüm evrelerinde insan beden ve aklının normal yapısını, işlevini, gelişimini ve etkileşimini açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sık görülen fiziksel ve ruhsal bozuklukların-hastalıkların; epidemiyolojisi, patolojisi, semptom, bulgu, prognoz ve tedavisini sıralayabilir ve açıklayabilir. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sağlıklı yaşam koşullarının oluşturulması ve hastalıkların önlenmesinde koruyucu hekimlik yöntemler ve etik ilkeler bilgisine sahiptir. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ülkemizde sık görülen hastalıklarda güncel, güvenilir tanı yöntemlerini ve uygun farmakolojik, fiziksel, nutrisyonel, psikososyal tedavi yöntemlerini seçerek tanımlayabilmeli. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sağlık ve hastalık bileşenlerini, sürecini, sonucunu kavrar, analiz edebilir ve değerlendirebilir, bilgilerin güncelleştirilmesinde ve hasta tedavisinde kanıta dayalı tıp yöntemlerini kullanır, hastanın tercihini, kendi deneyimini ve en geçerli kanıtı değerlendirerek, etik ilkeler doğrultusunda karar vermeyi ilke edinir. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doğru, kapsamlı ve soruna odaklı anamnez alır, fizik muayene ve mental değerlendirme yaparak bireye sistematik yaklaşabilir, hastanın mahremiyetine, sırlarına, onuruna, inançlarına, kültürel farklılıklarına, cinsel tercihine saygı duyarak karar verir. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Önemli işlev ve organ kaybının söz konusu olabileceği, acil müdahale gerektiren durumlarda, ilk yardım ve temel yaşam desteği sağlar ve sonraki süreci planlar.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hastaya bütüncül yaklaşarak ayırıcı tanı yapar, akılcı tanı ve tedavi planlama, hasta ve hastalığı yönetme konusunda bilgi, beceri ve yetkinliğe sahiptir, beklenmeyen durumlarda bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır, hastasını izler ve sahiplenir. 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar, alanıyla ilgili çalışmaları bireysel veya ekip üyesi olarak yürütür, danışmanlık, denetim, bilirkişilik, liderlik yapar.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yürüteceği proje çerçevesinde ekibinde çalışanların gelişimlerini, eğitimlerini planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir, diğer disiplinler ile ortak çalışır. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kültürlerarası iletişim kurma becerisine sahiptir, hastaları, meslektaşları ve toplumun diğer kesimleri ile etkili iletişim kurabilir, düşüncelerini ve çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler, Türkçeyi doğru kullanarak sözel ve yazılı olarak aktarabilir. 3
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir, hekimlik mesleğinin gerektirdiği evrensel koşulları benimser. 3
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilim felsefesi, bilginin sınırları, doğruluğu, geçerliliği ve güvenilirliği bilgisine sahiptir, bilgiye ulaşmanın yollarını bilir ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak bilgiyi değerlendirir, hekimlik ile ilgili öğrenme gereksinimlerini,kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Meslekli gelişiminin yanı sıra kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda kendini sürekli geliştirir, diğer meslek grupları ile birlikte sosyal sorumluluk projelerinde yer alır.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte tıbbi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. 2
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sağlığın, sosyal çevre ve davranışsal ilişkisini ve etkileşimini anlar, sosyal ve davranışsal yönleri ile sosyoekonomik etkilerini kavrar, toplumun ve dünyanın gündemindeki sağlıkla ilgili olayları-gelişmeleri izler ve değerlendirir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Doğru ve güvenilir kayıt tutar, veri toplar, epidemik, klinik ve laboratuvar verileri analiz eder, yorumlar ve sonuçlarının paylaşılmasında etik ilkelere uygun davranır. 2
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi ruh ve beden sağlığı, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, birey ve halk sağlığı konularında duyarlılık taşır, sorumluluk alır, profesyonel tutum geliştirerek davranışları ile topluma rol model olur.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel sağlık mevzuatını bilir, birey olarak hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa yönetmelik, mevzuat ve etik kurallara uygun davranır.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki otonomisini kullanır, ulusal standartlarda klinik uygulamalar yapabilecek ve koruyucu hekimlik hizmeti yürütebilecek yeterli deneyime sahiptir ve Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurabilir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Derse Giriş Ders notlarının çalışıması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Seçmeli dersin tanıtımı Ders notlarının çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Teorik ders1 Ders notlarının çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Teorik ders2 Ders notlarının çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Teorik ders3 Ders notlarının çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Teorik ders4 Ders notlarının çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Teorik ders5 Ders notlarının çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Ders notlarının çalışılması Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım, Portfolyo, Performans Değerlendirmesi
9 Uygulama dersi 1 Ders notlarının çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 Uygulama dersi 2 Ders notlarının çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
11 Uygulama dersi 3 Ders notlarının çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 Uygulama dersi 4 Ders notlarının çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 Uygulama dersi 5 Ders notlarının çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 Uygulama dersi 6 Ders notlarının çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Uygulama dersi 7 Ders notlarının çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notlarının çalışılması Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notlarının çalışılması Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 15 1 15
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 20 1 20
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 5 1 5
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 4 1 4
Toplam İş Yükü (Saat) 44
Toplam İş Yükü / 25 (s) 1,76
AKTS 2 AKTS