PDR756 Aile Terapisine Giriş II

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod PDR756
Ad Aile Terapisine Giriş II
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. İSMAİL SANBERK


Dersin Amacı

Bu derste aile terapisi yardım becerilerini uygulayabilme amacıyla, uygulamalar vaka sunumları ve süpervizyon eşliğinde yürütülmektedir.

Dersin İçeriği

Aile terapisine yönelik vaka sunumları ve süpervizyon.

Dersin Ön Koşulu

Aile Terapisi I dersini almış olmak

Kaynaklar

Dallos, R & Draper, R, An Introduction to Family Therapy: Systems Theory and Practice. Open University. 2010

Notlar

Carr, A. Family Therapy Concepts, Process and Practice. Wiley. 2012


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Aile Danışmanlığında Tanım ve Kavramlarını bilir
ÖÇ02 Aile sisteminin özelliklerini bilir
ÖÇ03 Dışsal sınırları, içsel sınırları, rol dağılımını bilir
ÖÇ04 Aile yaşam döngüsünü bilir
ÖÇ05 Bowen Aile Terapisinin Temel Kavramlarını bilir
ÖÇ06 Yapısal aile danışmanlığı kavramlarını bilir
ÖÇ07 Yaşantısal / İnsancıl Aile Danışmanlığı kavramlarını bilir
ÖÇ08 Sistemik aile danışmanlığı kavramlarını bilir
ÖÇ09 Bilişsel davranışçı aile danışmanlığı kavramlarını bilir
ÖÇ10 Öyküsel (Narattive) Danışmanlık kavramlarını bilir
ÖÇ11 Depresyon, Yeme Bozuklukları, Panik Atak Bozuklukları Gibi Özel Durumlarda Aile Danışmanlığı Uygulamalarını bilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir problemin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, problemi bir bütünlük içerisinde değerlendirir 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanındaki bilimsel bir makaleyi inceler 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireyi tanıma teknik ve araçlarını uygular ve geliştirir 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik kapsamındaki bir problemi bilimsel bir bakış açısıyla çözer. 1
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık eğitiminin sağladığı bilgi ve deneyimler çerçevesinde Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanından mezun olan bireylere rehberlik eder. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanını eğitim ortamında işlevsel hale getirebilecek uygulamalar konusunda bilgi ve deneyim kazanır. 3
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanı kapsamındaki kuramsal bilgiyi uygulama alanı ile bütünleştirir. 3
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Psikolojik Danışma ve Rehberlik uygulamalarında yerel ve ulusal düzeyde yaşanan sorunların çözümünde sorumluluk alır. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir. 1
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanı ile ilgili süreçler ve ulaştığı sonuçlar konusunda meslektaşlarını bilgilendirir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanında gereksinim duyduğu farklı istatistiksel teknikleri ve bilgi-iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Psikolojik Danışma ve Rehberlik uygulamalarının başarıya ulaşmasına kurum çalışanlarının desteğini (işbirliğini) sağlar.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrencilerle, öğretmenlerle okul yönetimi, aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanındaki sorunların kaynaklarını tespit ederek, sorunların çözümüne katkıda bulunur. 2
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim ortamındaki tüm paydaşlara uzmanlık alanının gerekliliğini ifade ederek onların işbirliğini sağlar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanı ile ilgili uygulamalarında ortaya çıkan gereksinimleri eleştirel bir gözle değerlendirir. 2
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanı/ ilişkili olduğu disiplinlerde özümsediği bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir. 3
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanına dönük uygulamalarında paydaş davranışları konusunda bir öngörü geliştirir. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Aile terapistinin mesleği kimliği Kaynak tarama, ders notu oluşturma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması
2 Aile terapisinde kuram temelli yöntem ve teknikler (Davranışçı Terapi) Kaynak tarama, ders notu oluşturma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması
3 Aile terapisinde kuram temelli yöntem ve teknikler (Psikodinamik Terapi) Kaynak tarama, ders notu oluşturma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması
4 Aile terapisinde kuram temelli yöntem ve teknikler (Stratejik Terapi) Kaynak tarama, ders notu oluşturma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması
5 Aile terapisinde kuram temelli yöntem ve teknikler (Narrative Terapi) Kaynak tarama, ders notu oluşturma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması
6 Aile terapisinde kuram temelli yöntem ve teknikler (Çözüm Odaklı Terapi) Kaynak tarama, ders notu oluşturma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması
7 Aile terapisinde kuram temelli yöntem ve teknikler (Sistemik Terapi) Kaynak tarama, ders notu oluşturma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması
8 Ara Sınav Kaynak tarama, ders notu oluşturma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Aile terapisinde özgül olmayan yöntem ve teknikler Kaynak tarama, ders notu oluşturma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması
10 Aile terapisinde ön görüşme Kaynak tarama, ders notu oluşturma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması
11 Aile terapisinde ilk seans Kaynak tarama, ders notu oluşturma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması
12 Aile terapisinde terapötik süreç yönetimi Kaynak tarama, ders notu oluşturma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması
13 Aile terapisinde zor durumlarla başa çıkma Kaynak tarama, ders notu oluşturma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması
14 Aile terapisinde terapötik başarı Kaynak tarama, ders notu oluşturma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması
15 Aile terapisi seansına ilişkin süpervizyon. Kaynak tarama, ders notu oluşturma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Kaynak tarama, ders notu oluşturma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Kaynak tarama, ders notu oluşturma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 13 13
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 25 25
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,00
AKTS 6 AKTS