PDR821 Ergenlerde Psikolojik Danışma I

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod PDR821
Ad Ergenlerde Psikolojik Danışma I
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. MEHMET BİLGİN


Dersin Amacı

Temel dinleme becerileri ve terapi becerileri kazanma

Dersin İçeriği

ergenlerle psikolojik danışma yapma becerileri

Dersin Ön Koşulu

YOK

Kaynaklar

BİLGİN: ERGENLERLE TERAPİ DERS NOTLARI

Notlar

Thomas: Child and adolescents therapy


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Terapötik ilişki kurabilir..............
ÖÇ02 Etkili terapist özelliklerini kavrar..................
ÖÇ03 Mikro becerileri kavrar..........................
ÖÇ04 Amaç oluşturmayı yapabilir....................
ÖÇ05 öykü alabilir............................
ÖÇ06 Güvenilirlik konusunu kavrar................
ÖÇ07 Uzmanlık konusunu kavrar..............
ÖÇ08 Soru sorabilir.............................
ÖÇ09 Yüzleştirme yapabilir........................
ÖÇ10 Yorumlama kullanabilir......................
ÖÇ11 Belirginleştirme yapabilir....................
ÖÇ12 Yansıtma yapabilir.......................
ÖÇ13 Empatik dinleme yapabilir....................
ÖÇ14 Sonlandırma yapabilir.........................
ÖÇ15 izleme yapabilir...........................


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Aile, okul ve kariyer psikolojik danışmanlığı alanındaki kuramsal yaklaşımları ve uygulama çalışmalarını kavrar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı yaş grubundaki kişilerle kullanılabilecek psikolojik danışma yöntem ve tekniklerini bilir. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Aile, okul ve kariyer psikolojik danışmanlığı alanında değişik konu ve problem alanlarına yönelik psikolojik danışma uygulamaları yapar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı yaş grubundaki kişilerle danışma yaparken belirli psikolojik danışma yöntem ve tekniklerini kullanır. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik danışma alanında betimsel ve deneysel desenleri kullanmaya yönelik bir araştırma planı yapar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik danışma alanında nitel araştırma yöntemlerini kullanmaya yönelik bir araştırma planı yapar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik danışma alanında yaptığı bir araştırma planını uygular.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik danışma ile ilgili bilimsel bir çalışmanın yürütülmesine rehberlik yapar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik danışma ile ilgili aile, okul ve kariyer alanındaki uygulamalı çalışmalarda meslektaşlarına rehberlik yapar.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Nicel bir araştırmada kullanılabilecek istatistiksel teknikleri kullanır
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Nitel bir araştırmada kullanılabilecek nitel analiz tekniklerini bilir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği PDR alanında bir araştırma ve uygulamayı yürütmek üzere değişik kurum ve kuruluşlardaki kişilerle işbirliği yapar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Araştırdığı bir konu alanındaki bilgilerini öğrenciler, meslektaşlar ve yöneticilerle paylaşır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği PDR alanında Türkiye'deki güncel sorun ve gereksinimleri dikkate alarak yeni çalışma ve uygulamalar yapar.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği PDR alanında dünyadaki güncel gelişmeleri takip ederek, buna yönelik çalışmalar planlar.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışma yaptığı PDR alanında meslektaş ve topluma yararlı olabilecek konferans ve seminer çalışmaları yapar.
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaptığı bir araştırmayı makale, kitap vb. şeklinde yayın haline getirme sürecini uygular.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaptığı çalışmaların sonuçlarını meslektaşlar ve diğer araştırmacılarla kongre, sempozyum vb. ortamlarda paylaşır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Etkili terapist becerileri anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay
2 aktif dinleme anlatım Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
3 Güvenirlik anlatım Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
4 uzmanlık anlatım Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
5 empati kurma anlatım Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
6 amaç oluşturma anlatım Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
7 amaç oluşturmanın teknikleri anlatım Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 yansıtma teknikleri anlatım Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 yüzleştirme anlatım Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
11 yorumlama anlatım Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 soru sorma anlatım Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 belirginleştirme anlatım Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 öykü alma anlatım Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 sonlandırma becerileri anlatım Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları yazılım sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 8 112
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 156
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,24
AKTS 6 AKTS