SÖ1709 Disiplinlerarası Tematik Öğretim Yaklaşımının Eğitime Yansımaları

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SÖ1709
Ad Disiplinlerarası Tematik Öğretim Yaklaşımının Eğitime Yansımaları
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi ALPER YONTAR


Dersin Amacı

Disiplinlerarası tematik öğretim yaklaşımının kuramsal temelleri ile ilgili bilgi sahibi olmak, uygulama nedenlerini açıklayabilmek, yaklaşıma uygun öğretim planı tasarlamak ve öğretim sürecini bu yaklaşım temelinde değerlendirebilme bilgi ve becerisine sahip olmak.

Dersin İçeriği

Disiplinlerarası tematik öğretim yaklaşımının kuramsal temelleri, Disiplinlerarası tematik öğretim yaklaşımına yönelik sınıf içi ve sınıf dışı öğretim planı tasarlama, Disiplinlerarası tematik öğretim yaklaşımına yönelik hazırladığı öğretim planının sunumu

Dersin Ön Koşulu

Dersin önkoşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Bir Değer Aracı Olarak Bilgi Disiplinler Arası Güncel Yaklaşımlar Fen Öğretiminde Disiplinlerarası Beceri Etkileşimi Disiplinlerarası Fen Öğretimi Disiplinlerarası Sanat eğitimi Matematik Öğretiminde Disiplinlerarası Yaklaşımlara Giriş Disiplinlerarası Eleştirel Düşünme Rehberi Disiplinlerarası ve Kazanım Odaklı Oyunlar Disiplinlerarası Bilgi İşlemsel Düşünme Becerisi Disiplinlerarası Eğitim Örnekleri

Notlar

Bir Değer Aracı Olarak Bilgi Disiplinler Arası Güncel Yaklaşımlar Fen Öğretiminde Disiplinlerarası Beceri Etkileşimi Disiplinlerarası Fen Öğretimi Disiplinlerarası Sanat eğitimi Matematik Öğretiminde Disiplinlerarası Yaklaşımlara Giriş Disiplinlerarası Eleştirel Düşünme Rehberi Disiplinlerarası ve Kazanım Odaklı Oyunlar Disiplinlerarası Bilgi İşlemsel Düşünme Becerisi Disiplinlerarası Eğitim Örnekleri


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 1. Disiplinlerarası tematik öğretim yaklaşımını tanımlar.
ÖÇ02 2. Disiplinlerarası tematik öğretim yaklaşımı türlerini açıklar.
ÖÇ03 3. Disiplinlerarası tematik öğretim yaklaşımına yönelik sınıf içi ve sınıf dışı etkinlik planı tasarlar.
ÖÇ04 4. Disiplinlerarası tematik öğretim yaklaşımı temelinde öğretim sürecini değerlendirir.
ÖÇ05 5. Disiplinlerarası tematik öğretim yaklaşımına yönelik hazırladığı öğretim planını paylaşır.
ÖÇ06 6. Disiplinlerarası tematik öğretim yaklaşımında öğretim kademesini dikkate alarak uygun disiplinleri seçer.
ÖÇ07 7. Disiplinlerarası tematik öğretim yaklaşımında öğretim kademesini dikkate alarak uygun disiplinlerarası ilişkileri kurar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanına uygun temel bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini kullanır. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf programlarını ve dayandıkları temel ilkeleri tartışır. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını tartışır. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim strateji, yöntem ve tekniklerinin dayanaklarını açıklar. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf konu alanlarının (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) öğretim ilkelerini uzmanlık düzeyinde açıklar. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf öğretmenliği alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri (makale, tez vb.) eleştirel bir gözle değerlendirir. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeydeki sınıf öğretmenliğine yönelik uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar. 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 1
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası bir anlayışla öğretim stratejisi, yöntem ve tekniklerini kullanır, geliştirir, derinleştirir. 5
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütmeye istekli olur.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. 2
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. 1
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sınıf öğretmenliği alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 2
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Disiplinlerarası tematik öğretim yaklaşımının kuramsal temelleri-1 Ulusal ve uluslararası kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Disiplinlerarası tematik öğretim yaklaşımının kuramsal temelleri-2 Ulusal ve uluslararası kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Disiplinlerarası tematik öğretim yaklaşımının kuramsal temelleri-3 Ulusal ve uluslararası kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Disiplinlerarası tematik öğretim yaklaşımının kuramsal temelleri-4 Ulusal ve uluslararası kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Disiplinlerarası tematik öğretim yaklaşımının kuramsal temelleri-5 Ulusal ve uluslararası kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Disiplinlerarası tematik öğretim yaklaşımının kuramsal temelleri-6 Ulusal ve uluslararası kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Disiplinlerarası tematik öğretim yaklaşımının kuramsal temelleri-7 Ulusal ve uluslararası kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Disiplinlerarası tematik öğretim yaklaşımına yönelik sınıf içi ve sınıf dışı öğretim planı tasarlama-1 Ulusal ve uluslararası kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
10 Disiplinlerarası tematik öğretim yaklaşımına yönelik sınıf içi ve sınıf dışı öğretim planı tasarlama-2 Ulusal ve uluslararası kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Disiplinlerarası tematik öğretim yaklaşımına yönelik sınıf içi ve sınıf dışı öğretim planı tasarlama-3 Ulusal ve uluslararası kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Disiplinlerarası tematik öğretim yaklaşımına yönelik sınıf içi ve sınıf dışı öğretim planı tasarlama-4 Ulusal ve uluslararası kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Disiplinlerarası tematik öğretim yaklaşımına yönelik sınıf içi ve sınıf dışı öğretim planı tasarlama-5 Ulusal ve uluslararası kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Disiplinlerarası tematik öğretim yaklaşımına yönelik hazırladığı öğretim planının sunumu-1 Ulusal ve uluslararası kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Disiplinlerarası tematik öğretim yaklaşımına yönelik hazırladığı öğretim planının sunumu-2 Ulusal ve uluslararası kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav hazırlığı-1 Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav hazırlığı-2 Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 12 12 144
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 1 1 1
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 3 3
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,00
AKTS 6 AKTS