SÖ1708 21.Yüzyıl Becerilerinin Eğitime Yansımaları

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SÖ1708
Ad 21.Yüzyıl Becerilerinin Eğitime Yansımaları
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi ALPER YONTAR


Dersin Amacı

21.yy da öğrenme konusunda değişiklikleri özümsenebilmesi. Günümüz bireylerinin sahip olması gereken beceriler konusunda bilgi sahip olunması ve öğrendikleri bu bilgi ve becerileri, kendi yaşamlarına ve sınıf içi uygulamalarına aktarılabilmesi.

Dersin İçeriği

21.yy'da eğitim ve öğrenme, 21.yy Becerileri’ kavramının ortaya çıkış süreci, farklı kuruluşlara göre 21.yy becerileri, Yaratıcılık ve inovasyon becerileri, Eleştirel düşünme ve sorun çözme becerileri, İletişim, Sosyal beceriler, İşbirliği becerileri, Bilgi, medya ve teknoloji becerileri, Yaşam ve kariyer becerileri, Okuryazarlıklar, 21.yy becerileri eğitimi ve ilkokul programlarındaki yeri, 21.yy becerileri eğitimi ve örnek uygulamalar

Dersin Ön Koşulu

Dersin bir önkoşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Ulusal ve uluslararası kaynaklar 21.yüzyıl becerilerinin Eğitime Yansımaları Eğitim ve 21.yüzyıl Becerileri Eğitimde 21.yüzyıl Becerileri

Notlar

Ulusal ve uluslararası kaynaklar 21.yüzyıl becerilerinin Eğitime Yansımaları Eğitim ve 21.yüzyıl Becerileri Eğitimde 21.yüzyıl Becerileri


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 1. 21.yy da bireylerin sahip olması gereken becerileri tanır.
ÖÇ02 2. Yaratıcılık ve inavasyon becerileri hakkında farkındalığı artar.
ÖÇ03 3. Eleştirel düşünme ve sorun çözme becerileri konusunda farkındalığı artar.
ÖÇ04 4. İletişim, iletişimin ögeleri konusunda bilgi sahibi olur ve etkili iletişim kurma konusunda farkındalığı artar.
ÖÇ05 5. Teknolojinin 21. yy becerilerinin gelişimindeki yerini görür ve öğretim planına entegre etmek için çaba sarf eder.
ÖÇ06 6. 21.yy da sahip olunması gereken okuryazarlıkları ayırteder. Bunların önemini kanıksar.
ÖÇ07 7. 21.yy becerilerinin ilkokul programlarında ne kadar yer aldığını farkeder.
ÖÇ08 8. 21.yy becerilerinin kazandırılmasında öğretmene düşen rolleri üstlenmek için çaba gösterir.
ÖÇ09 9. 21.yy becerilerin kazandırılmasına sınıf içi ve sınıf dışı uygulamalar planlayabilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanına uygun temel bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini kullanır. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf programlarını ve dayandıkları temel ilkeleri tartışır. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını tartışır. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim strateji, yöntem ve tekniklerinin dayanaklarını açıklar. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf konu alanlarının (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) öğretim ilkelerini uzmanlık düzeyinde açıklar. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf öğretmenliği alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri (makale, tez vb.) eleştirel bir gözle değerlendirir. 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeydeki sınıf öğretmenliğine yönelik uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar. 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası bir anlayışla öğretim stratejisi, yöntem ve tekniklerini kullanır, geliştirir, derinleştirir.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütmeye istekli olur. 1
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. 4
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sınıf öğretmenliği alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. 2
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 2
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 21.yy da eğitim ve öğrenme Konu alanıyla ilgili ön okumalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 ‘21.yy Becerileri’ kavramının ortaya çıkış süreci, farklı kuruluşlara göre 21.yy becerileri Konu alanıyla ilgili ön okumalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
3 Yaratıcılık ve inovasyon becerileri Konu alanıyla ilgili ön okumalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Eleştirel düşünme ve sorun çözme becerileri Konu alanıyla ilgili ön okumalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 İletişim Konu alanıyla ilgili ön okumalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Sosyal beceriler Konu alanıyla ilgili ön okumalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
7 İşbirliği becerileri Konu alanıyla ilgili ön okumalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Bilgi, medya ve teknoloji becerileri Konu alanıyla ilgili ön okumalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Yaşam ve kariyer becerileri Konu alanıyla ilgili ön okumalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
11 Okuryazarlıklar-1 Konu alanıyla ilgili ön okumalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Öğretmenlerin 21. yüzyıl becerilerinin kazanılmasındaki rolleri Konu alanıyla ilgili ön okumalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 21.yy becerileri eğitimi ve ilkokul programlarındaki yeri Konu alanıyla ilgili ön okumalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Okuryazarlıklar -2 Konu alanıyla ilgili ön okumalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 21.yy becerileri eğitimi ve örnek uygulamalar Konu alanıyla ilgili ön okumalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları-1 Sınav hazılığı Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları-2 Sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 12 12 144
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 1 1 1
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 3 3
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,00
AKTS 6 AKTS