USOYL716 Eğitimde Ölçme-Değerlendirme Yaklaşımları

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod USOYL716
Ad Eğitimde Ölçme-Değerlendirme Yaklaşımları
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. AYTEN İFLAZOĞLU SABAN


Dersin Amacı

Bu dersin genel amacı, öğretim programlarında yer alan ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarının tarihsel süreç içerisinde irdelenmesi ve gelenekselden çağdaşa ölçme tekniklerinin karşılaştırılmasıdır.

Dersin İçeriği

Öğretim programlarında yer alan ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarının tarihsel süreç içerisinde irdelenmesi ve gelenekselden çağdaşa ölçme tekniklerinin karşılaştırılmasıdır.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Atkin, J. M., Black, P., Coffey, J. (2001). Classroom Assessment and the National Science Education Standards, Washington, DC: National Academies Press.Burke, K. (1999). How to Authentic Learning (3rd Ed). Arlington Heights, İllinois: Skyligth Professional Development. Ons Elawer, Corna.McMillan, (2004). Classroom Assessment Principles and Practice for Effective Instruction, Boston: Pearson Education. English, L. D. (2002). Handbook of International Research in Mathematics Education, London: Lawrence Erlbaum Associates Publisers.Heddens, J. W., Speer, W. R. (2006). Today’s Mathematics: Concepts, Methods and Instructional Activities (11th Ed.), Hoboken NJ: John Wiley and Sons, Inc.Van de Walle, J. A., Folk, S., Karp, K.S., & Bay-Williams, J. M. (2015).Elementary and middle school mathematics: Teaching developmentally

Notlar

https://library.cu.edu.tr/cu/e-kaynaklar/veritabanlari


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İlkokul eğitiminde uygulanan güncel ölçme ve değerlendirme modellerini özümser ve uygular.
ÖÇ02 Ulusal ve uluslararası alanda yapılan değerlendirme sınavlarının karşılaştırmalı olarak analiz eder (TIMSS, PISA, LGS, OSYM)
ÖÇ03 İlkokul eğitiminde geleneksel yaklaşımlara dayalı olan araçlarını özümser ve uygular
ÖÇ04 İlkokul eğitiminde alternatif ölçme araçlarını özümser ve uygular


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf programlarını ve dayandıkları temel ilkeleri ifade eder. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini açıklar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf konu alanlarının (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilimleri, Matematik gibi) öğretim ilkelerini uzmanlık düzeyinde açıklar. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf öğretmenliği alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ulusal ve uluslararası düzeydeki sınıf öğretmenliğine yönelik uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Lisans yeterliklerine dayalı olarak öğretim yöntem ve teknikleri uygular.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sınıf öğretmenliği alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Eğitimde ölçme ve değerlendirme Önerilen kaynaklardan konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Ölçme ve değerlendirmenin önemi Önerilen kaynaklardan konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
3 Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar, Önerilen kaynaklardan konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 İlkokul eğitiminde farklı değerlendirme modelleri Önerilen kaynaklardan konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 İlkokul eğitiminde kullanılan ölçme araçları ve nitelikleri (güvenirlik) Önerilen kaynaklardan konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 İlkokul eğitiminde kullanılan ölçme araçları ve nitelikleri (geçerlik, kullanışlılık) Önerilen kaynaklardan konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 İlkokul öğretim programları kapsamında ulusal ve uluslararası alanda yapılan değerlendirme sınavlarının karşılaştırmalı olarak incelenmesi (TIMSS, PISA, SBS, ÖSS) Önerilen kaynaklardan konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınavlar Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 İlkokul eğitiminde geleneksel yaklaşımlara dayalı olan araçlar (doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler) Önerilen kaynaklardan konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 İlkokul eğitiminde geleneksel yaklaşımlara dayalı olan araçlar (doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar, ödevler) Önerilen kaynaklardan konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 İlkokul eğitiminde alternatif yaklaşımlara dayalı olan araçlar (gözlem, görüşme) Önerilen kaynaklardan konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
12 İlkokul eğitiminde alternatif yaklaşımlara dayalı olan araçlar ( performans değerlendirme) Önerilen kaynaklardan konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
13 İlkokul eğitiminde alternatif yaklaşımlara dayalı olan araçlar (gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kağıtları, araştırma projeleri) Önerilen kaynaklardan konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 İlkokul eğitiminde alternatif yaklaşımlara dayalı olan araçlar (akran değerlendirme, öz değerlendirme) Önerilen kaynaklardan konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
15 İlkokul eğitiminde alternatif yaklaşımlara dayalı olan araçlar (tutum ölçekleri) Önerilen kaynaklardan konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 20 20
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 20 20
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü (Saat) 158
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,32
AKTS 6 AKTS