USOYL719 Çocuk Edebiyatı Ürünlerinin Biçim ve İçerik Analizi

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod USOYL719
Ad Çocuk Edebiyatı Ürünlerinin Biçim ve İçerik Analizi
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi ZEKİYE ÇAĞIMLAR


Dersin Amacı

Çocuk edebiyatı ürünlerinin analizini çocuğun yaş grubuna göre yapabilme becerisini geliştirmeyi amaçlar

Dersin İçeriği

Çocuk edebiyatı ürünlerini tanıtma ve bu ürünlerin biçim ve içerik olarak nasıl özellikte olması gereken özellikleri anlatmayı kapsar

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur

Kaynaklar

Çocuk Edebiyatı Yazar: Hatice Aktepe , Ferhan Oğuzkan Yayınevi: Anı Yayınları

Notlar

Konu ile ilgili yazılmış bilimseli makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Çocuk edebiyatı ürünlerinin çocuk için önemini kavrar
ÖÇ02 Çocuk edebiyatının içinde yer alan türleri tanır ve bu türlerin biçim ve içerik olarak taşıması gereken özellikleri öğrenir
ÖÇ03 Yaş gruplarına göre çocuk edebiyatı ürünlerinin biçim özelliklerinin neler olması gerektiğini öğrenir
ÖÇ04 Çocuk edebiyatı ürünlerinin içerik olarak taşıması ve taşımaması gereken özellikleri öğrenir ve bir çocuk edebiyatı ürününü bu kriterler doğrultusunda analiz edebilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf programlarını ve dayandıkları temel ilkeleri ifade eder. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini açıklar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf konu alanlarının (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilimleri, Matematik gibi) öğretim ilkelerini uzmanlık düzeyinde açıklar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf öğretmenliği alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ulusal ve uluslararası düzeydeki sınıf öğretmenliğine yönelik uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 1
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Lisans yeterliklerine dayalı olarak öğretim yöntem ve teknikleri uygular.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sınıf öğretmenliği alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Çocuk için edebiyatın önemi anlatılır Ders için ön hazırlık yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Çocuk edebiyatında yer alan türler anlatılır Konu ile ilgili yazılmış makaleler okunur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Çocuk edebiyatının tarihsel sürecinin anlatılması Konu ile ilgili yazılmış makaleler okunur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Çocuk romanlarının tarihsel süreç içinde önemli yazar ve eserlerinin tanıtılması Konu ile ilgili yazılmış makaleler okunur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
5 Çocuk romanlarının yaş gruplarına göre taşıması gereken biçim ve içerik özelliklerinin anlatılması Konu ile ilgili yazılmış makaleler okunur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
6 Klasik çocuk romanlarının okunarak biçim ve içerik olarak analiz edilmesi Konu ile ilgili yazılmış makaleler okunur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
7 Çocuk hikayelerinin tarihsel süreci ve hikayelerin taşıması gereken biçim ve içerik özelliklerinin anlatılması Konu ile ilgili yazılmış makaleler okunur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınavlar Ders içinde işlenmiş konuların öğrenilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Klasik çocuk hikalerinin okunarak biçim ve içerik olarak incelenmesi Konu ile ilgili yazılmış makaleler okunur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
10 Çocuk ve roman ve hikayelerinin biçim ve içerik örnek metinler üzerinden incelenmesi Konu ile ilgili yazılmış makaleler okunur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 Masalların taşıması gereken içerik özelliklerinin anlatılması Konu ile ilgili yazılmış makaleler okunur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
12 Klasik dünya masal örneklerinin içerik açısından incelenmesi Konu ile ilgili yazılmış makaleler okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
13 Türk masal örneklerinin içerik açısından incelenmesi Konu ile ilgili yazılmış makaleler okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
14 Çocuk tiyatrolarının içerik olarak taşıması gereken özellikler anlatılır Konu ile ilgili yazılmış makaleler okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
15 Örnek çocuk edebiyatı ürünleri üzerinden biçim ve içerik analizi yapılarak olması ve olmaması gereken özellikler anlatılır Konu ile ilgili yazılmış makaleler okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Dönem içinde işlenmiş konuların öğrenilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Dönem içinde işlenmiş konuların öğrenilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS