İKT826 İleri Mikro Ekonomik Analiz

8 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod İKT826
Ad İleri Mikro Ekonomik Analiz
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 8 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. SANLI ATEŞ


Dersin Amacı

Bu ders öğrencilerin tüketici ve üretici denge çalışmalarında ileri düzeyde ilerlemelerini sağlamayı amaçlamaktadır. İlgili literatürde yer alan karşılaştırmalı temel statik ve dinamik analizlerdeki, teorik ve uygulamalı konu başlıklarını içeren durum çalışmalarını takip etmektedir.

Dersin İçeriği

Neo-Klasik Firma Teorisinin Genel Değerlendirmesi / Eksik Rekabet Ortamında Fiyatlandırma Modelleri I: Bain’in Limit Fiyatlandırma Modeli / Eksik Rekabet Ortamında Fiyatlandırma Modelleri II: Limit Fiyatlandırma Teorisine Katkılar / Eksik Rekabet Ortamında Firma Davranışları: Baumol’un Satış Hâsılatı Maksimizasyonu Modeli / Eksik Rekabet Ortamında Firma Davranışları: Marris’in İşletme Yönetim Girişimi Modeli, Cyert ve March’ın Davranışsal Modeli / Tüketici Davranışları, Fayda ve Tüketici Teorisine Katkılar.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

ders notları

Notlar

ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İktisat teorisinin matematiksel altyapısının sağlanması
ÖÇ02 Üretici dengesinin farklı cebirsel metotlarla elde edilişi
ÖÇ03 Tüketici-üretici dengesi ve pareto optimumu eş anlı şekilde elde edebilme
ÖÇ04 Zincir kuralı, esneklik, zımni-açık fonksiyonların iktisat teorisi açısından öğrenme


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İktisat bilimi uzmanlık yetkinlikleri derinleştirir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilime katkı sağlayan yeni araştırmalar yapar. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İktisat bilimi ile diğer bilimler arasındaki ilişki ve etkileşimleri derinlikli olarak kavrar. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İktisat biliminde üst düzey bilimsel araştırma yapma becerileri kazanır. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İktisadi sorunlar ile ilgili yeni politika önerilerini bilimsel alanlarda yazılı veya sözlü olarak sunar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme ve karar verme gibi üst düzey yetenekleri kullanarak iktisadi analizi yapar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapma, kıyaslama, yorumlama, değerlendirme ve sentez yapma becerilerini elde eder.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İktisat biliminde kullanılan kantitatif ve kalitatif tekniklerin üst düzey bilgisine sahiptir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik İktisadi analiz teknikleri kullanarak yaptığı özgün bilimsel araştırmaları sunar.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alarak etkin biçimde çalışır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini geliştirebilme.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel dergilerde iktisat bilim alanında özgün bir çalışmalarını yayınlar.
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Araştırmalarını yapmak üzere tüm bilimsel kaynağı ve veriyi bilişim teknolojileri ile nereden, nasıl bulacağını bilir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sosyal bilimlerde araştırmanın gerekliliğini ve önemini anlar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Karşılaştırmalı Statik ve Ekonominin Paradigması ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Bazı Değişkenlere ait Fonksiyonlar: Homojen Fonksiyonlar ve Euler Teoremi-I ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Bazı Değişkenlere ait Fonksiyonlar: Homojen Fonksiyonlar ve Euler Teoremi-II ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Uzun Dönem ve Kısa Dönem: Le Chatelier Prensibi ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Karşılaştırmalı Statik: Geleneksel Metodoloji: Maksima ve Minima (Optimizasyon-I ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Karşılaştırmalı Statik: Geleneksel Metodoloji: Maksima ve Minima (Optimizasyon-II ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Zarf Teoremi ve Duality: Le Chatelier Etkisi-I ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınavlar ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
9 Zarf Teoremi ve Duality: Le Chatelier Etkisi-II ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Maliyet Fonksiyonları: Kısa ve Uzun Dönem Faktör Talepleri, Homojenlik-I ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Maliyet Fonksiyonları: Kısa ve Uzun Dönem Faktör Talepleri, Homojenlik-II ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Maliyet Fonksiyonları: Kısa ve Uzun Dönem Faktör Talepleri, Homojenlik-III ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Hessian matris ile Optimizasyon Uygulamalarını Kapsayan Problem Kümeleri-I ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Hessian matris ile Optimizasyon Uygulamalarını Kapsayan Problem Kümeleri-II ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Hessian matris ile Optimizasyon Uygulamalarını Kapsayan Problem Kümeleri-III ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları ders notları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları ders notları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 20 40
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 30 30
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 40 40
Toplam İş Yükü (Saat) 194
Toplam İş Yükü / 25 (s) 7,76
AKTS 8 AKTS