HEM520 Hemşirelik Esasları Öğretimi Uygulaması

5 AKTS - 0-6 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod HEM520
Ad Hemşirelik Esasları Öğretimi Uygulaması
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 0-6 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi ZEHRA ESKİMEZ


Dersin Amacı

"Bu derste, öğrencinin Hemşirelik Esasları Öğretimi I ve Hemşirelik Esasları Öğretimi II derslerinde edindiği bilgileri Hemşirelik Esasları dersini alan lisans öğrencilerinin eğitiminde ve değerlendirilmesinde kullanma becerisi geliştirmesi amaçlanmaktadır. "

Dersin İçeriği

Öğrenci; öğretim üyesinin gözetiminde, Hemşirelik Esasları dersini alan öğrencilerin laboratuar çalışmasına ve klinik uygulamasına katılarak Hemşirelik Esasları öğretiminin uygulamasını gerçekleştirir.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

"1-Potter PA, Perry AG. Fundamentals of Nursing. 7th Edition, Mosby Company, Canada, 2009. 2-Potter PA, Perry AG, Stockert P, Hall A. Basic Nursing, 7th Edition, Mosby Company, 2011. 3-Potter PA, Perry AG. Clinical Nursing Skills and Techniques, 7 th Ed. Mosby yayıncılık, 2010. 4-Hemşirelik Esasları, Cilt 1., F. Ulusoy,S. Görgülü, 72 TDFO Ltd.Şti. 1999. 5- Hemşirelik süreci . Leman Birol. 6. Medical surgical nursing. 10 th ed. J.M. Black. 2013. 6-Akbayrak N, İlhan S.E., Albayrak A, Ançel G. Hemşirelik Bakım Planları. Alter Yayıncılık:Ankara 2007. 7-Ay, FA.Temel Hemşirelik :kavramlar, ilkeler, uygulamalar İstanbul Medikal Yayıncılık: İstanbul 2008. 8-Öğretim elemanları tarafından hazırlanan ders notları 9-Carpenito-Moyet, Lynda Juall. Hemşirelik tanıları el kitabı, Handbook of nursing diagnosis, Istanbul : Nobel Tıp Kitabevleri, 2005. 10-Sabuncu N, Ay F. (Ed). Klinik Beceriler, Sağlığın Değerlendirilmesi, Hasta Bakım ve Takibi. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, 2010 11- Babadağ K, Atabek Aştı T. (Ed) Hemşirelik Esasları Uygulama Rehberi, İstanbul Medikal Yayıncılık, İstanbul. 2008. 12- Carpenito-Moyet LJ. Handbook of Nursing Diagnosis, Lippincott Williams & Wilkins; 11th edition, 2005. 13- Nettina SM. Lippincott Manual of Nursing Practice, 8th edition, Lippincott Williams & Wilkins, 2005. 14- Uysal N, Çakırcalı E. (Ed).Hemşielik Esasları İnsan Sağlığı ve Fonksiyonları. 7. Baskıdan Çeviri. Palme Matbaacılık, İzmir, 2015. 15- White L. Foundations of Basic Nursing, 2 edition Thomson Delmar Learning, 2004. 16- Kozier B, Erb G, Berman AJ, Snyder S, Berman A. Fundamentals of Nursing: Concepts, Process, and Practice, Seventh Edition Prentice Hall, 2003. 17- Sabuncu N, Babadağ K, Taşocak G, Atabek T. Hemşirelik Esasları. Açıköğretim Fakültesi Yayınları, No:225, ETAM AŞ., Eskişehir, 1991. 18- Öz F. Sağlık Alanında Temel Kavramlar. İmaj İç ve Dış Tic. AŞ.Ankara, 2004. 19-Seviğ Ü,Tanrıverdi G. (Ed). Kültürlerarası Hemşirelik. İstanbul Tıp kitapevi, 2011. 20- Aştı TA, Karadağ A. (Ed). Klinik Uygulama Becerileri ve Yöntemleri. Özyurt Matbaacılık: Adana, 2011. 21- Kütüphane veri tabanları "

Notlar

Ders notları ve sunumlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Hemşirelik Esasları dersini alan öğrencilerin laboratuar çalışmasına etkin katılabilmesi
ÖÇ02 Hemşirelik Esasları dersini alan öğrencilerin klinik uygulamalarını etkin yönlendirebilmesi
ÖÇ03 Hemşirelik Esasları klinik öğretimin uygulamasını gerçekleştirebilmesi
ÖÇ04 Hemşirelik Esasları laboratuvar öğretiminin uygulamasını gerçekleştirebilmesi


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal 1. Hemşirelik uygulamalarında kanıta dayalı hemşirelik bakımından yararlanır 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sağlıklı ve hasta bireyin sorunlarını çözümlemede hemşirelikteki yeni yaklaşımları kullanır 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı disiplinlerden ve kendi alanından edindiği temel bilgileri uygulama alanlarında kullanır ve verdiği hizmeti değerlendirir. 1
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırmadan elde ettiği sonuçları hemşirelik uygulamalarına yansıtır.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası iletişim sağlayabilir ve işbirliği kurabilir. 1
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik uygulamalarına eleştirel gözle bakar. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırmalarda ve yayınlarda etik ilkelere uygun çalışılmasına yönelik tutum geliştirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanıtımı Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Sunuma hazırlık Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 a-Laboratuvar çalışması ve klinik uygulama-1 Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 b-Laboratuvar çalışması ve klinik uygulama-2 Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 c-Laboratuvar çalışması ve klinik uygulama-3 Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 d-Laboratuvar çalışması ve klinik uygulama-4 Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 e-Laboratuvar çalışması ve klinik uygulama-5 Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
9 f-Laboratuvar çalışması ve klinik uygulama-6 Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 g-Laboratuvar çalışması ve klinik uygulama-7 Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 h-Laboratuvar çalışması ve klinik uygulama-8 Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
12 j-Laboratuvar çalışması ve klinik uygulama-9 Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 k-Laboratuvar çalışması ve klinik uygulama-10 Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 l-Laboratuvar çalışması ve klinik uygulama-11 Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 m-Laboratuvar çalışması ve klinik uygulama-12 Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 16 6 96
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 2 4
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 134
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,36
AKTS 5 AKTS