OÖ1835 Farklı Bağlamlarda Yaşayan Çocuklarda Bağlanma

8 AKTS - 5-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod OÖ1835
Ad Farklı Bağlamlarda Yaşayan Çocuklarda Bağlanma
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 5-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 8 AKTS
Yerel Kredi 5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. ŞULE ERDEN


Dersin Amacı

Bu dersin temel amacı, primatlar arası, kişilerarası, insan ve evcil hayvan, mekana ilişkin bağını bağlanma kuramları çerçevesinde açıklamaktır.

Dersin İçeriği

Bağlanma kuramının tanımı ve temelleri, Bağlanma kuramının kuramsal temelleri(Freud, Erikson, Harlow, Darwin, Lorenz, Tinbergen, Bowlby ve Ainsworth), Marry Ainsworth ve yabancı durum deneyi, Bağlanmanın Oluşumu Bağlanma Türleri Çocukların Cinsiyetlerive Yaşadıkları Bağlama Göre Bağlanma, Çocukların Bağlanmasını Etkileyen Bazı Faktörler Bağlanmanın Uzun Süreli Etkileri, Bağlanma ilgili ölçme araçları, Bağlanma ilgili yurtdışında yapılan araştırmaları inceleme Bağlanma ile ilgili bir problem alanı seçilmesi ve önerisinin geliştirilmesi Bağlanma ile ilgili bir araştırmanın uygulanması ve raporlaştırılması.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Bowlby, J. (1969), Attachment and loss, Vol. 1: Attachment. New York: Basic Books. Bowlby, J. (1973). Attachment and loss, Vol. 2: Separation. New York: Basic Books. Bowlby, J. (I980). Attachment and loss, Vol. 3: Loss, sadness and depression. New York: Basic Books.

Notlar

.Bretherton, I. (1985). Attachment theory: Retrospect and prospect. Monographs ofthe Society for Research in Child Development 50 (1-2), 3-35. Bretherton, I., Ridgeway, D., & Cassidy, J. (1990). Assessing internal working models of the attachment relationship. An attachment story completion task for 3-year-olds. In M. T. Greenberg, D. Cicchetti, & E. M. Cummings (Eds.), Attachment in the preschool years: Theory, research and intervention. (pp. 273-308). Chicago: University of Chicago Press.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bağlantı kuramını eleştirel bir şekilde sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır.
ÖÇ02 Erken çocukluk eğitimi ile ilgili eğitim ve bağlanma kuramı konularını kapsamlı bir şekilde açıklar.
ÖÇ03 Çocukluk eğitimi ile ilgili bağlanma teorisi arasındaki etkileşimi açıklar.
ÖÇ04 Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilgi ile bağlanma kuramındaki bilgileri ilişkilendirir.
ÖÇ05 Bağlanma kuramındaki teorik ve uygulamalı bilgileri uzman düzeyinde açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak okul öncesi kapsamında yer alan güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini ileri düzeyde tanımlar. 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanın ilişkili olduğu çeşitli disiplinler ve alt alanları arasında ilişkiler kurar, uzmanlık bilgilerini yeni ve karmaşık fikirlerin analizi, sentezi ve değerlendirmesinde kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapar. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilime yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular; bu noktada özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir. 1
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeydeki okul öncesine yönelik uygulamaların eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda bağımsız veya bir takım üyesi olarak çalışır 4
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir. 3
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili öğretim stratejileri geliştirir ve kuramsal temelli, etkileşimli ve etik zeminde uygular.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarak iletişim kurar. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanda yürüttüğü bilimsel bir çalışmaları yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanarak sunar. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini ulusal ve uluslararası düzlemde destekler.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bağlanma Kuramının Tanımı ve Temel Öğeleri Konu ile ilgili makalenin okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, Beyin Fırtınası
2 Bağlanma Kuramının Kuramsal Temelleri (Psikoanalitik Kuram: Freud, Psikososyal Kuramı: Erikson) Konu ile ilgili makalenin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
3 Bağlanma Kuramının Kuramsal Temelleri (Harry Harlow’un maymunlarla yaptığı araştırmalar Konu ile ilgili makalenin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
4 Bağlanma Kuramının Kuramsal Temelleri (Etolojik Kuramlar: Darwin, Lorenz Tinbergen, Bowlby) Konu ile ilgili makalenin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
5 Marry Ainsworth ve yabancı durum deneyi Konu ile ilgili makalenin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
6 Bağlanmanın Oluşumu Konu ile ilgili makalenin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
7 Bağlanma Türleri Konu ile ilgili makalenin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınavlar Ara sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Çocukların Cinsiyetleri ve Yaşadıkları Bağlama Göre Bağlanma Konu ile ilgili makalenin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
10 Çocukların Bağlanmasını Etkileyen Bazı Faktörler Konu ile ilgili makalenin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
11 Bağlanmanın Uzun Süreli Etkileri Konu ile ilgili makalenin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
12 Bağlanma ilgili ölçme araçları Konu ile ilgili makalenin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
13 Evcil hayvanlara bağlanma Konu ile ilgili makalenin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
14 Mekana bağlanma Konu ile ilgili makalenin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
15 Bağlanma ile ilgili bir problem alanı seçilmesi ve önerisinin geliştirilmesi Konu ile ilgili makalenin okunması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Final sınavına hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Portfolyo
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Final sınavına hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Portfolyo


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 15 4 60
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 17 4 68
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 4 12 48
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 14 14
Toplam İş Yükü (Saat) 202
Toplam İş Yükü / 25 (s) 8,08
AKTS 8 AKTS