OÖ1822 Eğitimde Nitel Araştırma

8 AKTS - 5-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod OÖ1822
Ad Eğitimde Nitel Araştırma
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 5-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 8 AKTS
Yerel Kredi 5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. MUSTAFA YAŞAR


Dersin Amacı

Nitel arastirmanin dayandigi felsefi altyapiyi anlamak, problem seçinden bulgularin raporlanmasina kadar butun sureçleri bu felsefeye uygun olarak gerçeklestirmek

Dersin İçeriği

Nitel arastirmalarin felsefi temelleri, nitel arastirma desenleri, veri toplama sureci ve yontemleri ve veri analizi

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Denzin and Lincoln (2000). The handbook of qualitative research.

Notlar

Ders notlari


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bilimsel arastirmalara temel teskil eden paradigmalari açiklar
ÖÇ02 Nitel arastirma desenlerine uygun arastirma planlar
ÖÇ03 Nitel arastirma felsefesine uygun veri toplar
ÖÇ04 Verileri nitel arastirma felsefesine uygun olarak analiz eder
ÖÇ05 Analiz sonuçlarininitel arastirma felsefesine uygun olarak raporlastirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak okul öncesi kapsamında yer alan güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini ileri düzeyde tanımlar. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanın ilişkili olduğu çeşitli disiplinler ve alt alanları arasında ilişkiler kurar, uzmanlık bilgilerini yeni ve karmaşık fikirlerin analizi, sentezi ve değerlendirmesinde kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapar. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilime yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular; bu noktada özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeydeki okul öncesine yönelik uygulamaların eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar. 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda bağımsız veya bir takım üyesi olarak çalışır 1
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir. 1
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili öğretim stratejileri geliştirir ve kuramsal temelli, etkileşimli ve etik zeminde uygular.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarak iletişim kurar.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanda yürüttüğü bilimsel bir çalışmaları yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanarak sunar. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. 1
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini ulusal ve uluslararası düzlemde destekler. 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bilimsel arastirmalara giris ilgili okumalari yapmak Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
2 Bilimsel paradigmalar(pozitivizm, postpozitivizm) Ilgili okumalari yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Nitel paradigmalar (yapilandirmaci/yorumlamaci ve elestirel paradigmalar) Ilgili okumalari yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Arastirma problemi,amaci ve arastirma sorulari Ozet arastirma onerisi yazmak (amaç ve arastirma sorulari) Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
5 Arastirma desenleri (fenomenoloji) Arastirma oneri uzerinde çalismak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
6 Arastirma desenleri (durum çalismasi) Arastirma onerisini genisletmek Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
7 Etnografya Arastirma onerisi inde calismak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınavlar Ders konulari ve okumalari gozden geçirmek Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Gomulu kuram ilgili okumalari yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
10 Eylem arastirmasi arastirma onerisi uzerinde calismak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 Soylem analizi Arastirma onerisi uzerinde calismak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 Veri toplama yontemleri _ gorusme Bir gorusme yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
13 Veri toplama yontemleri _ gozlem kisa bir gozlem yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
14 Veri analizi derste kullanilacak veri hazirlamak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
15 Rapor hazirlama ilgili okumalari yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Tum ders konularini gozden gecirmek Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Tum ders konularini gzden geçirmek Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 17 4 68
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 4 10 40
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 20 20
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü (Saat) 204
Toplam İş Yükü / 25 (s) 8,16
AKTS 8 AKTS