FEL721 Eğitimin Felsefi Temelleri

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FEL721
Ad Eğitimin Felsefi Temelleri
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. MUSTAFA GÜNAY


Dersin Amacı

Felsefe tarihinde başlıca eğitim anlayışlarını incelemek, değerlendirmek ve karşılaştırmak. Eğitimin felsefi boyutlarını incelemek. Eğitim anlayışının dayandığı

Dersin İçeriği

Felsefe kavramı felsefe tarihi içerisinde ele alınarak daha sonra çeşitli filozofların eğitim görüşlerine değinilecektir. Ayrıca bir felsefe problemi olarak eğitimi felsefe tarihindeki başlıca eğitim anlayışlarını temele alarak metinler aracılığıyla incelenerek günümüz açısından tartışılacaktır.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Mustafa Günay, Eğitimin Felsefesi Felsefenin Eğitimi

Notlar

Hilmi Ziya Ülken, Eğitim Felsefesi


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Eğitim kavramını kavrar
ÖÇ02 Felsefe tarihinde eğitim sorununu tartışır
ÖÇ03 Çeşitli filozofların eğitim görüşünü karşılaştırır
ÖÇ04 Birey, toplum ve eğitim ilişkisini analiz eder


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe grubu eğitimindeki teorik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe grubu eğitimi içinde ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe grubu eğitimi içinde ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır. 3
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Felsefe grubu eğitiminde edinmiş olduğu bilgileri toplumsal sorunların çözümünde kullanır 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Felsefe grubu eğitimi ile kazandığı teorik bilgileri yeni ortaya konulan sorunların çözümünde kullanır 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Felsefe grubu eğitimindeki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. 4
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Felsefe grubu eğitimi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Felsefe grubu eğitimi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı ulusal veya uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Felsefe grubu eğitimi sırasında ele aldığı konuyu eleştirel bir yaklaşımla tartışır 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Felsefe grubu eğitiminde yabancı kaynakları okuyup anlayabilir 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Felsefe grubu eğitiminin gerektirdiği bilimsel araştırma için kullanılabilecek düzeyde bilgisayar becerilerine sahiptir 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Felsefe grubu eğitiminde farklı görüşlere açıktır 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Felsefe grubu eğitimi çerçevesinde ele aldığı konuya ilişkin gerçekleştirdiği çalışmayı etik değerleri gözeterek gerçekleştirir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Felsefe grubu eğitiminde ele alınan konuyu dünya problemleri açısından değerlendirir


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Genel giriş Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Eğitim Kavramının Anlamları Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Eğitim felsefesi sorunları Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Eğitim ve insan Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Felsefe Tarihinde Eğitim Sorunu Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 İlkçağ felsefesinde eğitim :Platon, Aristoteles Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Rousseau ve eğitim Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Pragmatizm ve eğitim Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
9 Özgürlük ve eğitim Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Birey, toplum ve eğitim Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Toplumcu Pedagoji Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Varoluşçuluk ve Eğitim Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Ütopya´larda eğitim Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Ütopya´larda birey ve toplum Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Genel değerlendirme Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
16 Final sınavı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Final sınavı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS