FEL706 Çok-Kültürlülük ve Toplumsal Bütünleşme (S)

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FEL706
Ad Çok-Kültürlülük ve Toplumsal Bütünleşme (S)
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ADNAN GÜMÜŞ


Dersin Amacı

Dışlama, ayrışma, asimilasyon, gruplar arası ilişki biçimleri, çok-kültürlülük, çoğulculuk ve bütünleşme olgu ve süreçlerine dair hem temel kavram, teori ve araştırma yöntemlerine hem de çözüm önerileri geliştirebilme bilgi, beceri, duyarlılığına haiz araştırmacı veya kişiler yetiştirmektir.

Dersin İçeriği

Bu derste; toplusal yapı, kültür, ideoloji, cinsiyet, dil, din, mezhep, coğrafya, yöre, göç ve toplumsal tabakalaşma eşliğinde gruplar arası ilişki biçimleri, etnik ve inter-kültürel ilişkiler, dışlama, ayrışma, asimilasyon, çok-kültürlülük, çoğulculuk ve bütünleşme konuları; yeni çatışma alanları ve çözüme yönelik önerilen toplum modelleri irdelenecektir.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Balibar, E., Wallerstein, İ. (2017). Irk Ulus Sınıf: Belirsiz Kimlikler. İstanbul, Metis. Anderson, B. (2007). Hayali Cemaatler. İstanbul, Metis. Gümüş, A., Gömleksiz, M. (1999). Din, Milliyetçilik ve Otoriteryenizm. Ankara: EğitimSen. Taylor, Charles (1996). Çokkültürcülük, İstanbul Anthony D. Smith (2014). Milli Kimlik, İletişim Yayınevi. Freire, P. (2016). Ezilenlerin Pedagojisi. İstanbul, Ayrıntı. Butler, Judith (2005). İktidarın Psişik Yaşamı: Tabiyet Üzerine Teoriler. çev. Fatma Tütüncü, Ayrıntı. Ecevit, Y.; Karkıner, N. (2011). Toplumsal Cinsiyet Sosyolojisi. Eskişehir, AÖF

Notlar

Konuyla ilgili diğer klasik ve güncel kitaplar ve makaleler destek materyalini oluşturmaktadır.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kişisel, biyografik, etnik, kültürel ve milli kimlikler arasındaki benzerlik ve farklılıkları keşfeder,
ÖÇ02 Kimliği oluşturan unsurları keşfeder,
ÖÇ03 Toplumsal ayrışma ve bütünleşme ile ilgili ana kavram ve teorileri bilir.
ÖÇ04 Toplumsal ayrışma ve bütünleşme sorunlarını zümrevi, sınıfsal ve siyasal açıdan analiz edebilir.
ÖÇ05 Toplumsal ayrışma ve bütünleşme ile kurumlar (sağlık, eğitim, barınma, ekonomi, hukuk, siyaset vb) ilişkileri analiz edebilir, yorumlayabilir.
ÖÇ06 Öz değerlendirme yapabilir.
ÖÇ07 Toplumsal bütünleşme ve çoğulculuğa dikkat eder,
ÖÇ08 Çözüm önerileri geliştirebilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe grubu eğitimindeki teorik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe grubu eğitimi içinde ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe grubu eğitimi içinde ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır. 3
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Felsefe grubu eğitiminde edinmiş olduğu bilgileri toplumsal sorunların çözümünde kullanır 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Felsefe grubu eğitimi ile kazandığı teorik bilgileri yeni ortaya konulan sorunların çözümünde kullanır 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Felsefe grubu eğitimindeki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Felsefe grubu eğitimi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Felsefe grubu eğitimi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı ulusal veya uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Felsefe grubu eğitimi sırasında ele aldığı konuyu eleştirel bir yaklaşımla tartışır 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Felsefe grubu eğitiminde yabancı kaynakları okuyup anlayabilir 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Felsefe grubu eğitiminin gerektirdiği bilimsel araştırma için kullanılabilecek düzeyde bilgisayar becerilerine sahiptir
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Felsefe grubu eğitiminde farklı görüşlere açıktır 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Felsefe grubu eğitimi çerçevesinde ele aldığı konuya ilişkin gerçekleştirdiği çalışmayı etik değerleri gözeterek gerçekleştirir. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Felsefe grubu eğitiminde ele alınan konuyu dünya problemleri açısından değerlendirir 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin amaç ve önemi hakkında bilgilendirme ve tartışma Problemle ile ilgili temel yayınların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
2 Kimliğin neliğine ve oluşumuna dair farklı yaklaşım ve teoriler Problemle ile ilgili temel yayınların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
3 Kimlik oluşumu ile zümre, sınıf ve güç ilişkileri arasındaki etkileşimler Problemle ile ilgili temel yayınların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
4 Hak ve özgürlük Problemle ile ilgili temel yayınların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
5 İlişki ve sevgi biçimleri Problemle ile ilgili temel yayınların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
6 Önyargı, düşmanlık, ayrışma ve nedenleri Problemle ile ilgili temel yayınların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
7 Göç tipleri ve göçlerin nedenleri Problemle ile ilgili temel yayınların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
8 Ara sınav, ara değerlendirme Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 İlişki, etkileşim, akültürasyon, bütünleşme ve asimilasyon İlişki, etkileşim, akültürasyon, bütünleşme ve asimilasyon Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
10 Dil ve etkileşim Problemle ile ilgili temel yayınların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
11 Kültürel, normatif etkileşim ve bütünleşme Problemle ile ilgili temel yayınların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
12 Sosyal etkileşim ve bütünleşme Problemle ile ilgili temel yayınların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
13 Siyaset, iktidar ve yurttaşlık Siyaset, iktidar ve yurttaşlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
14 Önyargı, ayrışma ve eşitsizlikleri aşmaya yönelik alternatif paradigma ve model önerileri Problemle ile ilgili temel yayınların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme
15 Alternatif modellerin değerlendirilmesi ve öneri geliştirme Problemle ile ilgili temel yayınların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme
16 Final sınavı Sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Portfolyo
17 Final sınavı Sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Portfolyo


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS