BİO740 Doktora Tezi

25 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BİO740
Ad Doktora Tezi
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 25 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Tez Çalışması
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. DAVUT ALPTEKİN


Dersin Amacı

Bilimsel bir çalışmayı planlama, kendi başına yapabilme becerisini kazandırma ve sonuçlarını yorumlayarak değerlendirme becerisini kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Molleküler ve genetik konularda güncel bilgileri tarama. Hipotez oluşturma. Tez çalışmasını planlama. Tez çalışması ile ilgili literatür bilgilerini toplama. Literatür bilgilerini yorumlama ve analiz etme. Tez projesini hazırlama. Proje ile ilgili alt yapıyı oluşturma. Laboratuvar çalışmalarını yapma. Sonuçları yorumlama. Sonuçları literatür bilgileri ile yorumlama ve tartışarak tezi yazma. Tezini bilimsel kurulda sunma.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Kasap H, Kasap M, Demirhan O, Alptekin D, Lüleyap HÜ, Pazarbaşı A, Güzel AI. Tıbbi Biyoloji ve Genetik. Akademisyen Kitabevi; 2. Basım, 2010.

Notlar

G.M. Cooper, R.E. Housman. Hücre Moleküler Yaklaşım. Çeviri Editörleri; Neşe Atabey, Ersan Kalay, Meral Sakızlı, İzmir Tıp Kitabevi Kırtasiye Büro Malz. San. ve Tic.Ltd.Şti. RYedinci Baskı, 2016.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Herhangi bir konuda araştırma yapmak üzere bilgiler toplar.
ÖÇ02 Bir araştırma konusunu planlar.
ÖÇ03 Araştırma konusunu projelendirir.
ÖÇ04 Araştırma konusunun alt yapısını hazırlar.
ÖÇ05 Araştırmalarını sonuçlandırmak, yeni bilgilere ulaşmak için laboratuvar çalışmalarını yapar.
ÖÇ06 Elde ettiği bilgileri bilimsel temelde yorumlar.
ÖÇ07 Sonuçlarını bilimsel metin haline getirir.
ÖÇ08 Sonuçlarını kendi başına tez olarak yazar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Klinik Bilimler tarafından istenen Tıbbi Genetik, Moleküler Genetik ve Sitogenetik analizleri yapabilmek ve yorumlayabilmek
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Genetik hastalıklar konusunda bilgi sahibi olmak 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Moleküler Hücre Biyolojisi bilgisine sahip olmak 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Floresan in-situ hibridizasyon (FISH) tekniğini uygulayabilmek 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Her türlü dokudan DNA izolasyonu ve PCR yapabilmek 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Her türlü dokudan (kan, amniyon sıvısı, koryonik villüs biyopsisi) hücre kültürü yapabilmek 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan kromozomlarını ayrı ayrı tanıyarak sitogenetik analizleri yapabilmek 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal QF-PCR yapabilmek ve sonuçları yorumlayabilmek 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tıp Fakültelerinde okutulan Tıbbi Biyoloji ve Genetik Derslerini anlatacak bilgi ve beceriye sahip olmak 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi başına bir araştırma projesini yazıp uygulayabilecek bilgi birikimine sahip olmak 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma sonunda elde ettiği bilgileri toparlayarak kendi başına bir makaleyi yazabilmek 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Lisans düzeyinde Tıbbi Biyoloji ve Genetik derslerinin laboratuvar derslerini organize edebilmek 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Molleküler ve genetik konularda güncel bilgileri tarama. Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Problem Çözme
2 Hipotez oluşturma. Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Problem Çözme
3 Tez çalışmasını planlama. Örnek tezleri inceleme Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Problem Çözme
4 Tez çalışması ile ilgili literatür bilgilerini toplama. Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Problem Çözme
5 Literatür bilgilerini yorumlama ve analiz etme-I Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Problem Çözme
6 Literatür bilgilerini yorumlama ve analiz etme-II Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Problem Çözme
7 Tez projesini hazırlama. Literatür yorumlama Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Problem Çözme
8 Ara Sınav Tezini bilimsel kurulda sunma. Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Problem Çözme
9 Proje ile ilgili alt yapıyı oluşturma. Literatür yorumlama Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Problem Çözme
10 Laboratuvar çalışmalarını yapma-I Laboratuvar denemeleri Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
11 Laboratuvar çalışmalarını yapma-II Laboratuvar denemeleri Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
12 Laboratuvar çalışmalarını yapma-III Laboratuvar denemeleri Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
13 Sonuçları toparlama ve yorumlama-I Analiz Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
14 Sonuçları toparlama ve yorumlama-II Analiz Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
15 Sonuçları literatür bilgileri ile yorumlama ve tartışarak tezi yazma. Tez yazımı Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Problem Çözme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Tezini bilimsel kurulda sunma. Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Tezin tamamlanması Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 1 30 30
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 20 29 580
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 3 3
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü (Saat) 619
Toplam İş Yükü / 25 (s) 24,76
AKTS 25 AKTS