BİO611 Post Genetik

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BİO611
Ad Post Genetik
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HÜSNÜ ÜMİT LÜLEYAP


Dersin Amacı

Kompleks hastalıkların genetik ve kalıtım kalıpları bakımından incelenmesi.

Dersin İçeriği

Genom projelerinin sonuçları, Postgenetik kavram ve önemi, Çekirdek mimarisi ve organizasyonu, Kromozom yapıları, Çekirdek ve kromozom territoryumları, Çekirdek ve kromozom territoryumları, Gen ifadesi ve kontrolü, Homeotik genlerin yapı ve özellikleri, Gelişim-farklılaşma-kök hücre ve hastalıkların kesişmesi, Gelişim-Farklılaşma-kök hücre ve hastalıkların kesişmesi, Genomik imprinting, İzolatör-susturucu ve imprint genler, Polycomb proteinler ve transkipsiyon, Post genetik hastalıklar ve özellikleri. VİZE/FİNAL

Dersin Ön Koşulu

Kanser Biyolojisi, Gen Genom ve Proteom, Epigenetik derslerinin alınmış ve başarıyla tamamlanmış olması

Kaynaklar

1-Moleküler Genetiğin Esasları, Ümit Lüleyap Akademisyen Kitabevi 2. baskı. 2020 2- The Biology of Cancer Robert A, Weinberg 2. Edition Garland Sciences. 3-The Cell. A Molecular Approach, G:M. Cooper Sewenth Edition Snauer

Notlar

1-Moleküler Genetiğin Esasları, Ümit Lüleyap Akademisyen Kitabevi 2. baskı. 2020 2- The Biology of Cancer Robert A, Weinberg 2. Edition Garland Sciences. 3-The Cell. A Molecular Approach, G:M. Cooper Sewenth Edition Snauer


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Post genetik kavramların ve önemini bilmeli.
ÖÇ02 Çekirdek mimarisi ve kromozom territoryumlarının önemini bilmeli.
ÖÇ03 Kromozomların teritoryumlarının önemini bilmeli.
ÖÇ04 Gelişim farklılaşma ve kök hücre ile hastalıkların kesişimini bilmeli.
ÖÇ05 Post genetik hastalıklar hakkında bilgi sahibi olmalı.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Klinik Bilimler tarafından istenen Tıbbi Genetik, Moleküler Genetik ve Sitogenetik analizleri yapabilmek ve yorumlayabilmek 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Genetik hastalıklar konusunda bilgi sahibi olmak
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Moleküler Hücre Biyolojisi bilgisine sahip olmak 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Floresan in-situ hibridizasyon (FISH) tekniğini uygulayabilmek 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Her türlü dokudan DNA izolasyonu ve PCR yapabilmek
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Her türlü dokudan (kan, amniyon sıvısı, koryonik villüs biyopsisi) hücre kültürü yapabilmek 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan kromozomlarını ayrı ayrı tanıyarak sitogenetik analizleri yapabilmek
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal QF-PCR yapabilmek ve sonuçları yorumlayabilmek 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tıp Fakültelerinde okutulan Tıbbi Biyoloji ve Genetik Derslerini anlatacak bilgi ve beceriye sahip olmak 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi başına bir araştırma projesini yazıp uygulayabilecek bilgi birikimine sahip olmak
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma sonunda elde ettiği bilgileri toparlayarak kendi başına bir makaleyi yazabilmek 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Lisans düzeyinde Tıbbi Biyoloji ve Genetik derslerinin laboratuvar derslerini organize edebilmek 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Genom projelerinin sonuçları Slayt hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
2 Postgenetik kavram ve önemi Slayt hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Çekirdek mimaresi ve organizasyonu Slayt hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 Kromozom yapıları Slayt hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Çekirdek ve kromozom ilişkileri Slayt hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 Çekirdek ve kromozom territoryumları Slayt hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Gen ifadesnin önemi Slayt hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
8 Ara Sınav Çoktan seçmeli soru ile yazılı sınav, sözlü sınav. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Gen ifadesi ve kontrolü Slayt hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Homeotik genlerin yapı ve özellikleri Slayt hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Gelişim-farklılaşma-kök hücre ve hastalıkların kesişmesi Slayt hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
12 Gelişim-farklılaşmada kök hücrelerin rolü Slayt hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
13 Genomik imprinting, İzolatör-susturucu ve imprint genler Slayt hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Polycomb proteinler ve transkipsiyon Slayt hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
15 Post genetik hastalıklar ve özellikleri Slayt hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Çoktan seçmeli soru ile yazılı sınav, sözlü sınav. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Çoktan seçmeli soru ile yazılı sınav, sözlü sınav. Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 3 12 36
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü (Saat) 126
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,04
AKTS 5 AKTS