BİO715 Seminer Dersi

3 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BİO715
Ad Seminer Dersi
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Seminer
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. DAVUT ALPTEKİN


Dersin Amacı

Öğrencinin araştırmalarına veya tez projelerine yönelik olarak bilgi toplamasını, topladığı bilgilerin tartışılarak öğretim elemanlarının da desteğini alıp ilgili konularda daha detaylı bilgi sahibi olmasını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Seminer konusunu belirleme, Konu ile ilgili son literatür bilgilerini toplama, Literatür ve kitap bilgilerini derleme, Analiz ettiği bilgileri sistematik şekilde sınıflama, Topladığı bilgileri sunum tekniklerine göre hazırlama, Bilgileri dinleyicilere etkili şekilde aktarma,

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Prof.Dr. Halil Kasap, Prof.Dr. Mülkiye Kasap, Prof.Dr. Osman Demirhan, Prof.Dr. Davut Alptekin, Prof.Dr. H. Ümit Lüleyap, Prof.Dr. Ayfer Pazarbaşı, Prof.Dr. Ali İrfan Güzel. Tıbbi Biyoloji ve Genetik. Nobel Kitabevi, Genişletilmişl 3. Baskı. 2020.

Notlar

Öğretim üyesi ders notları ve slaytları.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Herhangi bir konu hakkında araştırma yapmasını sağlamak.
ÖÇ02 Topladığı bilgileri topluluk önünde sunmasını sağlamak.
ÖÇ03 Araştırma yaptığı konuyu özümseyerek öğrenmek.
ÖÇ04 Topladığı bilgilerden yola çıkarak araştırma konusunu planlamak.
ÖÇ05 Araştıracağı konulara alt yapı oluşturmaktır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Canlının temel yapısını oluşturan hücre ve organellerinin yapısını ve fonksiyonlarını kavramak 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doku ve organ sistemlerinin fonksiyonlarını tanımak
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Genetik materyalin yapısını incelemek 1
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Genetik hastalıkları ve hastalıklara neden olan genleri tanımak 1
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Genlerin yapısını bilmek 1
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kromozom ve gen mutasyonlarını tanımlamak 1
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kalıtım biçimlerini (otozomal dominant, otozomal resesif, cinsiyete bağlı dominant ve resesif kalıtım modelleri) sınıflandırmak 2
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Moleküler ve sitogenetik tetkik ve analizleri kullanmak 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Otozomal ve cinsiyet kromozomlarının sayısal ve yapısal anomalilerinin ne anlama geldiğini açıklayabilmek 1
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Her türlü dokudan DNA izolasyonu yapmak
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal PCR hazırlamak
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Agaroz ve poliakrilamid jel elektroforezini yapmak ve sonuçları analiz etmek
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Elde ettiği DNA'yı spektrofotometrede ölçebilmek
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal QF-PCR tekniğini uygulamak ve sonuçları analiz etmek
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kan, amniyon, koryon villüs biyopsi örneklerinden hücre kültürü yapmak, kromozom preparatını elde etmek 3
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Elde edilen kromozom preparatlarından karyotip analizini incelemek, insan kromozomlarının tamamını tanımak ve analiz etmek 3
PÖÇ17 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel bir makaleyi yorumlamak ve makale nasıl yazılır kavramak


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Seminer konusunu belirleme Alanı ile ilgili bilgileri tarama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
2 Konu ile ilgili son literatür bilgilerini toplama-I. Alanı ile ilgili bilgileri tarama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Konu ile ilgili son literatür bilgilerini toplama-II. Alanı ile ilgili bilgileri tarama Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Tartışma
4 Konu ile ilgili son literatür bilgilerini toplama-III. Alanı ile ilgili bilgileri tarama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Konu ile ilgili son literatür bilgilerini toplama-IV. Alanı ile ilgili bilgileri tarama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
6 Konu ile ilgili son literatür bilgilerini toplama-V. Alanı ile ilgili bilgileri tarama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Konu ile ilgili son literatür bilgilerini toplamaVI. Alanı ile ilgili bilgileri tarama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Sınav Sunum provası Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Konu ile ilgili son literatür bilgilerini toplama-VII. Alanı ile ilgili bilgileri tarama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
10 Konu ile ilgili son literatür bilgilerini toplama-VIII. Alanı ile ilgili bilgileri tarama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
11 Literatür ve kitap bilgilerini derleme-I. Alanı ile ilgili bilgileri tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
12 Literatür ve kitap bilgilerini derleme-II. Alanı ile ilgili bilgileri tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
13 Literatür ve kitap bilgilerini derleme-III. Alanı ile ilgili bilgileri tarama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 Literatür ve kitap bilgilerini derleme-IV. Alanı ile ilgili bilgileri tarama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
15 Topladığı bilgileri sunum tekniklerine göre hazırlama Seminer örneklerini inceleme Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Bilgileri dinleyicilere etkili şekilde aktarma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Bilgileri dinleyicilere etkili şekilde aktarma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 2 25 50
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 1 15 15
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 4 8
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 75
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,00
AKTS 3 AKTS