MGS800 Seminer (Z)

8 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MGS800
Ad Seminer (Z)
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 8 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Seminer
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HATİCE DÜZAKIN


Dersin Amacı

Bu çalışmanın amacı öğrencinin uzmanlaşmayı seçtiği alan ile ilgili bilgiye erişme, veri elde etme, etik kurallara uygun bilgiyi değerlendirme ve yorumlamaya yönelik çalışma yapmasını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Seminer konusu nasıl belirlenir, içeriği nasıl planlanır, nasıl raporlanır. Tez yazmaya başlamadan önce aynı süreci seminer üzerinde uygulayarak tecrübe edinme

Dersin Ön Koşulu

yoktur.

Kaynaklar

Seçilen konuya ilişkin kaynaklar kullanılacaktır.

Notlar

yoktur.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Seminer konusunda edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirir, geliştirir ve bunları kullanabilme becerisi kazanır.
ÖÇ02 Aradığı bilgiye ulaşabilme becerisi kazanır.
ÖÇ03 Proje konusu ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi ve yayımlanması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir.
ÖÇ04 Proje konusundaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme becerisi kazanır.
ÖÇ05 Günümüz işletme meslek gruplarının karşılaşmış oldukları sorunlara uygun yöntemlerle çözümler üretir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Finansman bilim dalına ait kuramları açıklar. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Finansman alanında kullanılan bilimsel yöntem ve araçların gelişmesine katkı yapacak kuramları listeler ve tanımlar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Finansman alanında kullanılan kuramsal modellerin nasıl oluşturulacağını ve sayısal karar verme teknikleri ile bu modellerin nasıl ilişkilendirileceğini araştırır. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Finansman alanında kullanılan kuramsal modellerin, sayısal karar verme tekniklerinin uygulanması sonucu elde edilen sonuçlarının nasıl yorumlanacağını açıklar. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Günümüz finans yöneticilerinin karşılaşmış oldukları sorunlara uygun yöntemlerle çözümler üretir. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Finans alanında kullanılan yöntemlerin temel adımlarını izleyerek uygulamaya geçirme ve uygulamalı işletme yönetimine katkı sağlar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Finansal verimliliği arttırmaya yardımcı olan teknikleri kullanarak en uygun sonuca ulaşır.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel ve/veya takım çalışmasında sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışır.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireyin uzmanlık alanında meydana gelen güncel değişim ve gelişimleri takip ederek yenilenmeyi sürekli hale getirir.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Akademik kurallar çerçevesinde bilimsel kaynaklardan yararlanır, veri toplar, analiz eder, yorumlar ve yeni bilgiler üreterek bunları etkin biçimde yazar ve sunar.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Finans alanının gelişmesine katkı sağlayacak yeni araştırma yöntemleri geliştirir ve uygular.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Finansman bilim dalının kapsadığı alt bilim dalları üzerinde sorgulayıcı araştırma yaparak, finans yöneticilerinin doğru karar alma süreçleri için yeni esaslar geliştirir. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İşletmelerin faaliyet gösterdikleri sektör ve pazara uygun olan finansman yaklaşımları, uygulama ve yöntemlerini geliştirir. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Seminer hazırlama sürecinin incelenmesi. Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
2 Seminer konusunun belirlenmesi. Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Kaynak taraması. Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 Kaynak tarama faaliyetlerine devam edilmesi Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Kaynak taramaya devam edilmesi. Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 İçerik oluşturma. Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Ön yazıma başlama. Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Sınavlar Yapılanların gözden geçirilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
9 Sürecin değerlendirilmesi Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Eksiklerin giderilmesi. Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Bulguları değerlendirme Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Sonucun yazımı. Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 İlk okuma ve değerlendirme. Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Eksikleri tamamlama. Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Son kontrol. Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Rapor hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Rapor hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 120 120
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 0 0
Toplam İş Yükü (Saat) 190
Toplam İş Yükü / 25 (s) 7,60
AKTS 8 AKTS