FDB840 Eğitim Felsefesi ve Din Eğitimi Bilimi

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FDB840
Ad Eğitim Felsefesi ve Din Eğitimi Bilimi
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. TUGRUL YÜRÜK


Dersin Amacı

Eğitim felsefesi akımlarının din ve eğitim anlayışlarını karşılaştırmaları olarak inceleyerek bunun din eğitimi alanına etkisini incelemektir.

Dersin İçeriği

Bu ders, din, eğitim ve felsefenin birbirini nasıl etkilediğini ve bu etkileşimin din eğitimi faaliyetlerine nasıl yansıdığını ele almaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Herhangi bir ön koşul bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Cevizci, Ahmet. (2011). Eğitim felsefesi. İstanbul: Say Yayınları. Ergün, M. (2011). Eğitim felsefesi. (3. Baskı). Ankara: Pegem Yayıncılık. Sönmez, V. (2011). Eğitim felsefesi. (10. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık. Guttek, G. L. (1997). Eğitime Felsefi ve İdeolojik Yaklaşımlar. Çev: Nesrin Kale. Pegem, Ankara.

Notlar

Tosun, C. (2012). Din Eğitimi Bilimine Giriş, Ankara: Pegem.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Din, felsefe ve eğitim kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder.
ÖÇ02 Din eğitiminin doğası, işlevi, amaçları ve ilkeleri hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ03 Din eğitiminin felsefi, sosyolojik, psikolojik ve pedagojik temellerini kavrar.
ÖÇ04 Eğitim felsefesi yaklaşımlarını bilir.
ÖÇ05 Eğitim felsefesi yaklaşımlarından hareketle kendisine ait din eğitimi yaklaşımı oluşturur.
ÖÇ06 Din eğitiminin güncel problemlerine çözüm arayışı geliştirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanının temel kavramlarını kullanma becerisini spesifik bir alanda derinleştirir. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanyazın araştırması yapar. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki çalışmalarda yararlanılan ekipmanları kullanır.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili yeni ve karmaşık fikirlerin analiz, sentez ve değerlendirmesini yapar. 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında özgün araştırmalar yapar. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. 1
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doktora yeterlik sınavı hazırlık çalışması süresince elde edilen kaynaklardan sonuçlar çıkarır.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili edinilen bilgileri yazılı ve sözlü olarak yorumlar. 2
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanır.
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alnının temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır. 2
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışmalarını bağımsız ve bir ekibin üyesi olarak yürütür. 2
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik kurallara uyar. 5
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yazılı ve sözlü iletişimde alanıyla ilgili uluslar arası literatürü izleyebilme ve iletişim kurabilme açısından yabancı dil bilgisine sahip olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Din Eğitimi Felsefesinin Tanımı, Kapsamı ve Önemi Cevizci, Ahmet. (2011). Eğitim felsefesi. İstanbul: Say Yayınları. Noddings Nel, Eğitim Felsefesi, Çev. Raşit Çelik, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2016. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
2 Din Eğitimi Felsefesinin Temel Kavramları: Din, Eğitim, Felsefe Cevizci, Ahmet. (2011). Eğitim felsefesi. İstanbul: Say Yayınları. Noddings Nel, Eğitim Felsefesi, Çev. Raşit Çelik, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2016. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Din Eğitimi Felsefesinin Tarihsel Gelişimi: Antik Çağdan Günümüze Din Eğitiminin Felsefi Temelleri Cevizci, Ahmet. (2011). Eğitim felsefesi. İstanbul: Say Yayınları. Noddings Nel, Eğitim Felsefesi, Çev. Raşit Çelik, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2016. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Eğitim Felsefesinin Temel Yaklaşımları ve Din Eğitimi: İdealizm. Cevizci, Ahmet. (2011). Eğitim felsefesi. İstanbul: Say Yayınları. Noddings Nel, Eğitim Felsefesi, Çev. Raşit Çelik, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2016. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Eğitim Felsefesinin Temel Yaklaşımları ve Din Eğitimi: Realizm Cevizci, Ahmet. (2011). Eğitim felsefesi. İstanbul: Say Yayınları. Noddings Nel, Eğitim Felsefesi, Çev. Raşit Çelik, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2016. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Eğitim Felsefesinin Temel Yaklaşımları ve Din Eğitimi: Pragmatizm Cevizci, Ahmet. (2011). Eğitim felsefesi. İstanbul: Say Yayınları. Noddings Nel, Eğitim Felsefesi, Çev. Raşit Çelik, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2016. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Eğitim Felsefesinin Temel Yaklaşımları ve Din Eğitimi: Naturalizm Cevizci, Ahmet. (2011). Eğitim felsefesi. İstanbul: Say Yayınları. Noddings Nel, Eğitim Felsefesi, Çev. Raşit Çelik, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2016. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınavlar Cevizci, Ahmet. (2011). Eğitim felsefesi. İstanbul: Say Yayınları. Noddings Nel, Eğitim Felsefesi, Çev. Raşit Çelik, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2016. Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Eğitim Felsefesinin Temel Yaklaşımları ve Din Eğitimi: Yeniden Kurmacılık Cevizci, Ahmet. (2011). Eğitim felsefesi. İstanbul: Say Yayınları. Noddings Nel, Eğitim Felsefesi, Çev. Raşit Çelik, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2016. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Din Eğitimi Felsefesinin Güncel Konuları: Din Eğitiminin Amaçları, İçerikleri, Yöntemleri ve Değerlendirilmesi Cevizci, Ahmet. (2011). Eğitim felsefesi. İstanbul: Say Yayınları. Noddings Nel, Eğitim Felsefesi, Çev. Raşit Çelik, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2016. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
11 Din Eğitiminin Çağdaş Sorunları: Din Eğitiminin Laiklik, Demokrasi, İnsan Hakları, Çoğulculuk, Barış vb. ile İlişkisi Cevizci, Ahmet. (2011). Eğitim felsefesi. İstanbul: Say Yayınları. Noddings Nel, Eğitim Felsefesi, Çev. Raşit Çelik, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2016. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
12 Din Eğitiminin Geleceği: Din Eğitiminin Yeni Paradigmaları, Trendleri ve Vizyonları Cevizci, Ahmet. (2011). Eğitim felsefesi. İstanbul: Say Yayınları. Noddings Nel, Eğitim Felsefesi, Çev. Raşit Çelik, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2016. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
13 Örgün Din Eğitimi Programlarının Eğitim Felsefesi Açısından İncelenmesi Cevizci, Ahmet. (2011). Eğitim felsefesi. İstanbul: Say Yayınları. Noddings Nel, Eğitim Felsefesi, Çev. Raşit Çelik, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2016. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Yaygın Din Eğitimi Programlarının Eğitim Felsefesi Açısından İncelenmesi Cevizci, Ahmet. (2011). Eğitim felsefesi. İstanbul: Say Yayınları. Noddings Nel, Eğitim Felsefesi, Çev. Raşit Çelik, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2016. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Genel Değerlendirme Cevizci, Ahmet. (2011). Eğitim felsefesi. İstanbul: Say Yayınları. Noddings Nel, Eğitim Felsefesi, Çev. Raşit Çelik, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2016. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Cevizci, Ahmet. (2011). Eğitim felsefesi. İstanbul: Say Yayınları. Noddings Nel, Eğitim Felsefesi, Çev. Raşit Çelik, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2016. Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Cevizci, Ahmet. (2011). Eğitim felsefesi. İstanbul: Say Yayınları. Noddings Nel, Eğitim Felsefesi, Çev. Raşit Çelik, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2016. Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS