MG7709 Pozitif Yönetim Uygulamaları

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MG7709
Ad Pozitif Yönetim Uygulamaları
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. AZMİ YALÇIN


Dersin Amacı

Bu derste, öğrencilere, mutluluk ve iyi oluşu artırarak kişinin güçlü yanlarının ve pozitif toplumsal sistemlerin optimal iyi oluşa katkı sağlamadaki rollerini inceleyen pozitif psikoloji kuramlarının aktarılması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Bu derste pozitif psikolojik kuramlar ve araştırmalar kullanarak iyi olma ve mutluluk üzerine yapılan çalışmalar incelenecektir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Otantik Mutluluk, M.Seligman, Akış M.Csikszentmihalyi

Notlar

Öğrenilmiş İyimserlik M.Seligman


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Pozitif psikolojinin, psikolojik, biyolojik ve fiziksel unsurlarının birbiri ile etkileşimini ve bu etkileşimin sağlık ve iyi oluş açısından sonuçlarını değerlendirebilmektedir.
ÖÇ02 Pozitif psikoloji ile ilgili farklı kuramları tanır ve tartışırlar.
ÖÇ03 Pozitif psikolojideki farklı kavramları (örn., bilgece farkındalık, otantiklik) tanırlar.
ÖÇ04 İyilik hali, mutluluk ve olumlu duygularla ilgili farklı kuram ve ölçüm yöntemleriyle ilgili tartışabilirler.
ÖÇ05 Pozitif psikoloji ile ilgili bilgilerini kendi hayatlarına ve çocuklar, yaşlılar gibi özel gruplara uygulayabilirler
ÖÇ06 Pozitif psikolojiyle ilgili kavramların iş hayatı ve çok kültürlü topluluklara uyarlanmasına yönelik farklı ve eleştirel bir bakış açısı kazanırlar
ÖÇ07 Pozitif psikoloji alanında yürütülecek çalışmalarda kullanılabilecek, deneysel desenlerin de dahil olduğu, farklı araştırma yöntemlerini kullanmaya yönelik beceri geliştirirler.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal 1.Finansman Yönetimi, Muhasebe Yönetimi, Üretim Yönetimi, Pazarlama Yönetimi, Yönetim ve Organizasyon ve Sayısal Yöntemler kavramlarını tanımlayarak birbirleriyle olan ilişkilerini açıklama.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal 2.İşletme yönetiminin kuram ve modelleri, sayısal ve istatistik yöntemlerini tanımlayarak karşılaştırma.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal 3. Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye ulaşma ve yorumlama.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal 4. İşletme yönetimindeki kuram ve modelleri, sayısal ve istatistik yöntemleri uygulama. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal 5.İşletme yönetiminde uygulanan kuram ve modellerin, sayısal ve istatistik yöntemlerin sonuçlarını yorumlama. 2
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı 6.Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirleyebilme.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı 7.İşletme süreçleri yönetiminin temel adımlarını izleyerek uygulayabilme.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı 8.Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanarak en uygun sonuca ulaşabilme. 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 9.Proje yöneticisi veya katılımcısı olarak hedeflere uygun çalışma. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 10.Bireysel ve/veya ekip içinde sorumluluk alarak etkin rol alma. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği 11.Araştırma ve öğrenme sürecinin hayat boyu devam ettiği bilinci ile güncel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli geliştirme. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği 12.Akademik kurallar çerçevesinde bilimsel kaynaklardan elde edilen verilerden yeni bilgiler üreterek bunları etkin biçimde yorumlama. 2
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği 13.İşletme alanında kazandığı bilgileri, farklı alanlardaki bilgilerle ilişkilendirebilme. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik 14.Akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun olarak taraflarla sözlü ve yazılı olarak iletişim kurabilme.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik 15.Akademik kurallar çerçevesinde alana ilişkin kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezleyerek etkin biçimde sunma.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik 16.İşletme bilim dalında ve işletme meslek alanlarında karşılaşılan etik ve yasal konulara uygun davranma.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik 17.İşletmenin tüm temel fonksiyonları hakkında bilim, kurum ve toplum etiğine uygun özgün araştırmalar yapma.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik 18.Eleştirel bir bakış açısıyla mevcut problemleri saptayarak çözümler önerme.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Psikoloji bilimine giriş İlgili kaynakların okunması 1 Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
2 Sosyal Psikoloji bilimi 1 İlgili kaynakların okunması 2 Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
3 Sosyal Psikoloji bilimi 2 İlgili kaynakların okunması 3 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Sosyal benlik kavramının gelişimi İlgili kaynakların okunması 4 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 İkna kavramı ve süreci İlgili kaynakların okunması 5 Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
6 Pozitif kişilik özellikleri İlgili kaynakların okunması 6 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Güçlü karakter özellikleri İlgili kaynakların okunması 7 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 İyimserlik kavramı ve iyimserliğin gelişimi İlgili kaynakların okunması 9 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Umut ve akış kavramları İlgili kaynakların okunması 10 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Umut ve akış kavramlarının gelişim süreçleri İlgili kaynakların okunması 11 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Duygusal zeka kavramı ve gelişimi İlgili kaynakların okunması 12 Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
13 Dayanıklılık kavramı ve süreci İlgili kaynakların okunması 13 Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
14 İş dünyasında mutluluk ve başarı süreçleri İlgili kaynakların okunması 14 Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
15 Genel değerlendirme İlgili kaynakların okunması 15 Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları 1 Sınava hazırlık 1 Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık 2 Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS