EFMS002 Eğitimde Program Dışı Etkinlikler

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 0. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EFMS002
Ad Eğitimde Program Dışı Etkinlikler
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Aişe SEZİK


Dersin Amacı

Resmi program, program dışı etkinlikler ile örtük program kavramlarını analiz etmek, örtük program ile ilgili yaklaşımları karşılaştırmak, örtük programın bilişsel ve duygusal öğrenmelere etkisini açıklamak, değerler eğitiminde örtük programın önemini kavratmak ve törenler, sosyal kültürel etkinlikler, ritüeller vb. okulun program dışı etkinliklerini örtük program bağlamında değerlendirmektir.

Dersin İçeriği

Eğitimde formal program ve program dışı etkinlikler/ örtük program kavramları; örtük programla ilgili yaklaşımlar; bilişsel ve duyuşsal alan öğrenmeleri ve örtük program; bir ritüel yeri olarak okul; okulda program dışı etkinlikler olarak okul törenleri; okulda sosyal, kültürel, sportif ve sanatsal etkinliklerin önemi ve yönetimi; değerler eğitiminde örtük programın yeri ve önemi; değerler eğitimi açısından program dışı (anma, kutlama, buluşma, mezuniyet vd.) etkinlikler.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yok.

Kaynaklar

Eğitimde Program Dışı Etkinlikler Editörler: Prof. Dr. Necla KÖKSAL - Doç. Dr. Zeynep AYVAZ TUNCEL |978-605-241-985-4|

Notlar



Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Ders dışı etkinliklerin eğitime olan katkısını fark eder.
ÖÇ02 Formal, informal eğitim ve örtük program kavramlarını açıklar.
ÖÇ03 Çocuklara verilmesi gereken temel değerlerin önemini açıklar
ÖÇ04 Karakter ve değer eğitimine yönelik öğeleri program dışı etkinlikler aracılığı ile kazandırma yollarını uygular
ÖÇ05 Program dışı etkinliklere katılımda öğrenci motivasyonunu artırma yöntemlerini bili
ÖÇ06 Program dışı etkinliklerde aile, okul vb. paydaş rollerini bilir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kavramsal çerçeve: Eğitim, formal eğitim, informal eğitim, örtük program, değerler eğitimi Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay
2 Örtük programla ilgili yaklaşımlar; bilişsel ve duyuşsal alan öğrenmeleri Yöntem Seçilmemiş
3 Okul törenleri ve örtük program kapsamında incelenmesi Yöntem Seçilmemiş
4 Program Dışı Etkinlik türlerinin detaylı incelenmesi Yöntem Seçilmemiş
5 Program Dışı Etkinlik türlerinin detaylı incelenmesi Yöntem Seçilmemiş
6 Program Dışı Etkinlik seçerken dikkat edilmesi gereken ölçütler Yöntem Seçilmemiş
7 Program Dışı Etkinliği uygularken karşılaşabileceğiniz zorluklar ve sınırlılıklar Yöntem Seçilmemiş
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 program dışı etkinlikler uygulama çalışması, öğrenci sunumu Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
10 program dışı etkinlikler uygulama çalışması, öğrenci sunumu Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
11 program dışı etkinlikler uygulama çalışması, öğrenci sunumu Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
12 program dışı etkinlikler uygulama çalışması, öğrenci sunumu Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
13 program dışı etkinlikler uygulama çalışması, öğrenci sunumu Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
14 program dışı etkinlikler uygulama çalışması, öğrenci sunumu Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
15 program dışı etkinlikler uygulama çalışması, öğrenci sunumu Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 17 2 34
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 17 2 34
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 4 4
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 14 14
Toplam İş Yükü (Saat) 94
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,76
AKTS 4 AKTS