MTH003 Dijital Dönüşüm Yönetimi (DDTECH)

6 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MTH003
Ad Dijital Dönüşüm Yönetimi (DDTECH)
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi FELA ÖZBEY


Dersin Amacı

Dijital Dönüşüm Yönetimi, dijital dönüşümü anlamak ve yönetmek ve ortaya çıkan dijital devrime stratejik bir yanıt geliştirmek ve daha sonra etkili strateji uygulaması için kuruluşunuzu hizalamak için kapsamlı bir strateji kavramları, araçları, yöntemleri ve bakış açıları paketi sunar. Dijital Dönüşüm Yönetimi dersi, dijital inovasyon girişimlerine liderlik etmek ve yürütmek ve çok çeşitli sektörlerdeki mevcut ve yeni kurulan şirketler için yeni iş modelleri geliştirmek için tasarlanmıştır. İnsan merkezli inovasyon ve dijital teknolojilerin gücünden yararlanarak, müşteri iç görülerinden faydalanarak ve yeni ürün ve hizmetler, girişimcilik girişimleri, yenilikçi start-up'lar, stratejik, pazarlama ve Ar-Ge yönetiminde danışmanlık yaparak sürdürülebilir rekabet avantajı sağlamak için sizi geleceğe hazırlamayı amaçlar.

Dersin İçeriği

Bu eğitimde dijital dönüşüm olgusunu keşfediyoruz: Dijital bir dünyaya uyum sağlamayı ve bu dünyada başarılı olmayı başaran işletmeleri başarısız olanlardan ayıran nedir? Dijital dönüşüm teknolojiyle ilgili değildir; strateji ve yeni düşünce biçimleriyle ilgilidir. Dijital çağ için dönüşüm, işletmenizin stratejik zihniyetini BT altyapısından çok daha fazla yükseltmesini gerektirir. Bu gerçek, teknoloji liderliğinin işletme içindeki değişen rollerinde açıkça görülmektedir.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

The digital Transformation Play Book ( Colombia Press). , The Cold Start Problem; Andrew Chen , The New IT ; Jill Dyche

Notlar

Derse yönelik makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Dijital Dönüşümün etki alanlarını anlamak
ÖÇ02 Dijital dönüşümün ne olduğunun temel olarak anlaşılması
ÖÇ03 Uyumluluk değerini değerlendirebilme Tren
ÖÇ04 Dijital Dönüşüm Stratejileri hakkında temel bir anlayışa sahiptir
ÖÇ05 Müşteri Ağlarının Temel Analizi
ÖÇ06 Verilerin temel analizi
ÖÇ07 Yakınsak deneysel Yöntemin Temel Anlayışı


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme ile ilgili kavramları ve birbirleriyle olan ilişkilerini açıklama 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme yönetiminin temel kuramsal modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini açıklama 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel ekonomi kavramlarının işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklama 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal, sayısal ve istatistik yöntemlerin nasıl uygulanacağını açıklama 1
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal, sayısal ve istatistik yöntemlerin oluşturulması/uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını açıklama 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirleme 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme yönetimi yöntemlerinin uygulanması sonucu elde edilen sonuçları değerlendirme 2
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanma 4
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Temel kurumsal kaynak planlama paket programlarını kullanma 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olarak ve/veya ekip içinde etkin biçimde çalışma 1
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirme 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileme 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanarak elde ettiği bilgileri etkin biçimde sunma 1
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Elde ettiği bilgileri ve yorumlarını yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade etme
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgulayarak, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri uygulama
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik İşletmeci bakış açısıyla toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirleme
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurların işletmeler üzerindeki etkisini yorumlama


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dijital dönüşüme giriş The digital Transformation Play Book ( Colombia Press). , The Cold Start Problem; Andrew Chen , The New IT ; Jill Dyche Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 dijital dönüşümün beş alanı introduction to digital transformation Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 dijital dönüşümün beş alanı- devam introduction to digital transformation Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Müşteri ağlarından Yararlanma The digital Transformation Play Book ( Colombia Press). , The Cold Start Problem; Andrew Chen , The New IT ; Jill Dyche Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Dijital Platformculuk The digital Transformation Play Book ( Colombia Press). , The Cold Start Problem; Andrew Chen , The New IT ; Jill Dyche Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Rekabetçi değer treni The digital Transformation Play Book ( Colombia Press). , The Cold Start Problem; Andrew Chen , The New IT ; Jill Dyche Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Vaka çalışması The digital Transformation Play Book ( Colombia Press). , The Cold Start Problem; Andrew Chen , The New IT ; Jill Dyche Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınavlar The digital Transformation Play Book ( Colombia Press). , The Cold Start Problem; Andrew Chen , The New IT ; Jill Dyche Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Datayı değere dönüştürmek The digital Transformation Play Book ( Colombia Press). , The Cold Start Problem; Andrew Chen , The New IT ; Jill Dyche Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Deneysel İnovasyon The digital Transformation Play Book ( Colombia Press). , The Cold Start Problem; Andrew Chen , The New IT ; Jill Dyche Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Deneysel İnovasyon Devam The digital Transformation Play Book ( Colombia Press). , The Cold Start Problem; Andrew Chen , The New IT ; Jill Dyche Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Değer tanımının uyarlanması The digital Transformation Play Book ( Colombia Press). , The Cold Start Problem; Andrew Chen , The New IT ; Jill Dyche Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Değer tanımının uyarlanması -devam The digital Transformation Play Book ( Colombia Press). , The Cold Start Problem; Andrew Chen , The New IT ; Jill Dyche Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Yıkıcı iş modelleri The digital Transformation Play Book ( Colombia Press). , The Cold Start Problem; Andrew Chen , The New IT ; Jill Dyche Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Yıkıcı iş modelleri Devam The digital Transformation Play Book ( Colombia Press). , The Cold Start Problem; Andrew Chen , The New IT ; Jill Dyche Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları The digital Transformation Play Book ( Colombia Press). , The Cold Start Problem; Andrew Chen , The New IT ; Jill Dyche Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları The digital Transformation Play Book ( Colombia Press). , The Cold Start Problem; Andrew Chen , The New IT ; Jill Dyche Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 6 84
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 12 6 72
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü (Saat) 162
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,48
AKTS 6 AKTS