CMS313 Important Natural Areas and Species

2 ECTS - 2-0 Duration (T+A)- 5. Semester- 2 National Credit

Information

Code CMS313
Name Important Natural Areas and Species
Semester 5. Semester
Duration (T+A) 2-0 (T-A) (17 Week)
ECTS 2 ECTS
National Credit 2 National Credit
Teaching Language Türkçe
Level Lisans Dersi
Type Normal
Mode of study Yüz Yüze Öğretim
Catalog Information Coordinator Prof. Dr. OLCAYTO KESKİNKAN


Course Goal

The aim of this course is to explain the biological values of our country to the Environmental Engineers and to ensure that the awareness of nature conservation is fully established in them. To ensure that the Environmental Engineer fully understands that he is working on technologies that minimize the impact of humans on nature and to increase their ethical values, to create an effective infrastructure and resource that will help in the decision-making process in the EIA processes.

Course Content

What is an Important Natural Area- (KBA) KBA approach, KBA Criteria, Turkey's biogeography and natural habitats, Mediterranean Region KBA, Southeastern Anatolia Region KBA, Eastern Anatolia Region KBA, Black Sea Region KBA, Marmara Region KBA, Aegean Region KBA, Central KBA Anatolian Region KBA.

Course Precondition

none

Resources

lecture notes

Notes

KBA book


Course Learning Outcomes

Order Course Learning Outcomes
LO01 Türkiye nin koruma alanlarının nerelerde olduğunu öğrenir,
LO02 Environmental Engineer candidate learns the concept of KBA and KBA approach, KBA Criteria, Turkey's biogeography and natural habitats,
LO03 Türkiye nin ÖDA nda nesli tehlike altında, endemik, koruma altında olan türlerini ve bulundukları yerlerini öğrenir,
LO04 Learns the biological richness of Turkey on the basis of regions.


Relation with Program Learning Outcome

Order Type Program Learning Outcomes Level
PLO01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Becomes equipped with adequate knowledge in mathematics, science, environment and engineering sciences 5
PLO02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Becomes able to apply theoretical knowledge in mathematics, science, environment and engineering sciences
PLO03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Determines, describes, formulates and gains capabilities in solving engineering problems
PLO04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal  Analyzes a system, components of the system or process, gains the designing capabilities of the system under the real restrictive conditions. 5
PLO05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Chooses ans uses the ability to apply modern tools and design technics, suitable analytical methods, modeling technics for the engineering applications
PLO06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal  Designs and performs experiments, data collection, has the ability of analyzing results 3
PLO07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Works individually and in inter-disciplinary teams effectively 4
PLO08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Becomes able to reach knowledge and for this purpose does literature research and to uses data base and other information sources
PLO09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı  Becomes aware of the necessity of lifelong learning and continuously self renewal  3
PLO10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Capable of effective oral and written skills in at least one foreign language for technical or non-technical use
PLO11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği  Effective use of Information and communication technologies
PLO12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği  Defines necessities in learning in scientific, social, cultural and artistic areas and improves himself/herself accordingly.  4
PLO13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği  Professional and ethical responsibility 5
PLO14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği  Project management, workplace practices, environmental and occupational safety; awareness about the legal implications of engineering applications
PLO15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği  Becomes aware of universal and social effects of engineering solutions and applications, entrepreneurship and innovation and to have idea of contemporary issues


Week Plan

Week Topic Preparation Methods
1 ÖDA kavramı ve ÖDA yaklaşımı , ÖDA Kriterleri, Türkiye nin biyocoğrafyası ve doğal yaşam ortamları Reading and research Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Tür çeşitliliği, Endemizm ve endemik türlerin ÖDA açısından değerlendirilmesi Reading and research Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Endangered, endemic, protected species and their locations in the KBA of Turkey. Reading and research Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 KBA criteria Reading and research Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Biological richness of Turkey on the basis of regions Reading and research Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Doğu Anadolu Bölgesi ÖDA1 Reading and research Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Black Sea Region KBA1 Okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Mid-Term Exam Reading and research Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Karadeniz Bölgesi ÖDA2 Reading and research Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Marmara Region KBA1 Reading and research Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Marmara Region KBA2 Marmara Region KBA2 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Aegean Region KBA1 Reading and research Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Aegean Region KBA2 Reading and research Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Central Anatolia Region KBA Reading and research Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Central Anatolia Region KBA2 Reading and research Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Term Exams Okuma ve araştırma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Term Exams Reading and research Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Student Workload - ECTS

Works Number Time (Hour) Workload (Hour)
Course Related Works
Class Time (Exam weeks are excluded) 14 2 28
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) 14 1 14
Assesment Related Works
Homeworks, Projects, Others 0 0 0
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) 1 8 8
Final Exam 1 8 8
Total Workload (Hour) 58
Total Workload / 25 (h) 2,32
ECTS 2 ECTS